Samsung suger ku..........

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung suger ku..........

Som tittelen lyder så sier vel det sitt,hadde lynnedslag så tven en samsung PS58B855XXE fikk litt juling.tok kontakt med lefdhal ålesund som så sendte den videre til verksted i ålesund.Med det samme sier jeg til lefdhal at min tv har linebleed som nesten var et helt nytt fenomen for reperatøren på butikken,Fikk pris på rep.for lynskaden ok den var grei...så spør jeg igjen om linebleeden får da besjked om og selv ta kontakt med samsung support som var så imøtekommende på telefon og lovte meg at dette skulle han sjekke opp i.Det tok ikke mere enn 10 min.så fikk jeg denne mailen

Hei Tor!

Takk for hyggelig telefonsamtale tidligere i dag!

Når det gjelder "line bleed" fenomenet på denne type tver, så er det dessverre slik at de av og til kan oppvise denne feilen. Samsungs garanti dekker ikke feilen, og det er derfor verkstedet ikke ønsker å gjøre noe med det.
    Du som kunde kan be verkstedet å utbedre feilen, men det er ikke sikkert at de kan finne årsaken (dersom en oppdatering og reset ikke fungerer), og du som kunde må stå for kostnadene for arbeide og reservedeler.
    Du kan også henvende deg til lefdal for å høre med de om hvordan de stiller seg til saken, men som sagt, Samsungs garanti på disse produktene dekker dessverre ikke "line bleed" fenomenet.
    Vi beklager selvsagt dette, men håper at en oppdatering og reset kan hjelpe deg slik at bildekvaliteten nok en gang blir optimal.

Kontakt oss gjerne igjen om du har flere spørsmål, ditt kundenummer er

Med vennlig hilsen
    Marius
    Samsung Support

Snakket også med lefdahl etter samtalen med samsung og der var bare svaret at de bare var et salgsledd og ikke kunne gjøre så mye
    Så jeg vet ikke hva jeg skal tro om samsung noe mere,vurderer og skrive til forbrukerrådet for tven er jo litt over 3 år gammel bare.

En meget frustrert BRENNARn.:twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Naturskade

Sist jeg sjekket var lynnedslag å regne som "naturskade" og noe som ikke dekkes av garanti- eller reklamasjonsordninger. Jeg vil tippe du hadde fått samme svar fra de andre gigantene på det norske markedet.

Dersom dette fenomenet oppsto på et tidligere tidspunkt vil man vel kunne argumentere for at tingen ikke fungerer slik den skal og få reparasjon, men dersom skaden oppsto som et resultat av lynnedslaget er kunden selv ansvarlig, feks ved ikke å ha montert grovvern i sikringsskap..

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av larsi70
    Sist jeg sjekket var lynnedslag å regne som "naturskade" og noe som ikke dekkes av garanti- eller reklamasjonsordninger. Jeg vil tippe du hadde fått samme svar fra de andre gigantene på det norske markedet.

Dersom dette fenomenet oppsto på et tidligere tidspunkt vil man vel kunne argumentere for at tingen ikke fungerer slik den skal og få reparasjon, men dersom skaden oppsto som et resultat av lynnedslaget er kunden selv ansvarlig, feks ved ikke å ha montert grovvern i sikringsskap..
    Er vel ikke lynnedslaget han reagerer på.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merker et snev av linebleed sjøl på min tv, og som jeg ser det så er det nok desverre enda en bakside av plasma teknologien og stort sett innenfor 'aksepterte toleranser' og her vil nok neppe selv norsk forbruker lov kunne hjelpe oss så mye.

f.eks samsung mener at plasma buzz opp til 20-25DB er helt ok.
    Veldig fin grense sånn sett for du må ha en MEGET god DB måler som klarer å
    måle under 30DB, så da sier de på verkstedet at den er 'godt' under bakgrunns støy og ikke noe problem..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Som ostemannen skriver så er lynskaden ferdig behandlet og kansjke jeg som formulerte meg litt feil,men det er linebleeden de ikke vill vedkjenne seg.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brennarn
    Som ostemannen skriver så er lynskaden ferdig behandlet og kansjke jeg som formulerte meg litt feil,men det er linebleeden de ikke vill vedkjenne seg.
    Derfor jeg svarte gitt begge alternativer, jeg prøvde å lese innlegget ditt et par ganger, men tolket det slik at dette var en konsekvens av lynnedslaget.. Jeg ville ikke gitt meg dersom dette er direkte sjenerende (Jeg vet ikke hvordan dette ser ut). Hvis du feks ringer og sier TVen ikke funker så de sender en tekniker, kanskje han kan gi en annen vurdering?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Derfor jeg svarte gitt begge alternativer, jeg prøvde å lese innlegget ditt et par ganger, men tolket det slik at dette var en konsekvens av lynnedslaget.. Jeg ville ikke gitt meg dersom dette er direkte sjenerende (Jeg vet ikke hvordan dette ser ut). Hvis du feks ringer og sier TVen ikke funker så de sender en tekniker, kanskje han kan gi en annen vurdering?
    Var vel ikke den som fulgte med best i norsktimene med tanke på formulering av tekst så det er helt i orden at folk misforstår min måte og skrive på
    Men får vel nå i første omgang prøve den når jeg får den tilbake fra verksted og så se hva man kan gjøre også kansjke prøve og gjøre som du beskriver.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som flere allerede har sagt, så er line bleed et vanlig fenomen på plasma. Alle plasmaer har dette, men graden varierer noe. Har du noen eksempelbilder på hva du opplever som plagsomt er det lettere for brukere her å si om det er normalt eller ikke

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Som flere allerede har sagt, så er line bleed et vanlig fenomen på plasma. Alle plasmaer har dette, men graden varierer noe. Har du noen eksempelbilder på hva du opplever som plagsomt er det lettere for brukere her å si om det er normalt eller ikke
    Fikk nettopp mail fra verksted der de skrev at de hadde skiftet mainboard og oppgradert softwaren og at de ikke hadde opplevd linebleed etterpå så da er det vel lov og håpe:-D ,håper de hadde prøvd på lys bakgrunn da det er da jeg opplever det på sitt verste.Men men jeg får bare håpe og se resultatet selv,men takk for alle innspill så langt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

selv bruker jeg alltid forbrukerkjøpsloven for alt den er verdt!

TV regnes som enheter med mer enn 5 års forventet levetid, og da er det bare å stå på sitt ved f.eks. linebleed. Det skal ikke forekomme og du kan kreve å få det utbedret via reklamasjon.

Selv har jeg fått følgende på reklamasjon:
    - 4.5 år gammel macbook pro - byttet logic board
    - 3 år gammel macbook pro - byttet logic board pga. cpu-whine
    - 4 år gammel mabcook - byttet hovedkort 2x
    - 2.5 år gammel iMac - byttet skjermpanel og skjerm
    - 3 år gammel Mac mini - Byttet hele enheten da strømforsyningen røk.

De fleste gangene innledet kundebehandleren med at "garantitiden" har utløpt hvorpå jeg kontret med "det driter jeg i - den er underlagt forbrukerkjøpslovens reklamasjonsrett....

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quintilian
    Hei,

selv bruker jeg alltid forbrukerkjøpsloven for alt den er verdt!

TV regnes som enheter med mer enn 5 års forventet levetid, og da er det bare å stå på sitt ved f.eks. linebleed. Det skal ikke forekomme og du kan kreve å få det utbedret via reklamasjon.
    Greia er at det er HELT normalt på plasmaer (på samme måte som det var helt normalt på CRT-er), og egentlig ikke så mye å gjøre med. Det er en bieffekt av teknologien. Så hva mener du produsenten skal gjøre? Trylle?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis TV-en til trådstarter er 3 år gammel, og linebleed er noe man ønsker å klage på 3 etter at man fikk TV-en, så tror jeg ikke man kommer noen vei. Dukket dette fenomenet opp helt plutselig, så ville nok grunnlaget vært der for reklamasjon.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •