Sony HX955 anmeldelse fra CNET -- 7/10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony XBR-55HX950 Review - Watch CNET's Video Review

Likevel påstår de dypere sort enn VT50...

The Good

" The Sony XBR-HX950 series produces deeper black levels than any current LCD or plasma TV, giving excellent overall picture quality. It evinces accurate color, offers plenty of video-processing options, and can properly handle 1080p/24 sources."

The Bad

"The extremely expensive XBR-HX950 shows some blooming artifacts, and its picture deteriorates more noticeably than usual when seen from off-angle."

Bottom Line

"Although it's priced higher and performs worse than the best plasmas, the Sony XBR-HX950 is still one of the top-performing LED TVs ever."

De målte sort nivå på 0.0001fL= 0.000342 cd/m2, men jeg tviler på at dette er ANSI sort? Virker heller som full on/off..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den slukker lyset så godt at man mister detaljene i det sorte, ingenting nytt her i gården. Ellers er det jo ved samme gamle, blooming og dårlig innsynsvinkel. Men ihvertfall så er vel dette det beste LED tv sånn generelt sett i 2012 før 9707 dukker opp i miniatyrstørrelse.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    Den slukker lyset så godt at man mister detaljene i det sorte, ingenting nytt her i gården. Ellers er det jo ved samme gamle, blooming og dårlig innsynsvinkel. Men ihvertfall så er vel dette det beste LED tv sånn generelt sett i 2012 før 9707 dukker opp i miniatyrstørrelse.

Haha.. er det så vanskelig å lage en god, all-round LED TV som er på nivå med en high end plasma? Virker som Philips er de eneste som klarer å mestre dette med sin 9706, men den kom i kun 46" utgave..

Jeg tviler ikke at 9707 overtar LED tronen, men skulle ikke den komme i 46" og 60" utgave? jeg tror Philips skyter seg selv i foten om de kun lager en 46", da taper de mange kunder til Sony...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sålenge LED er noe alle har hørt er noe nytt, ser lysest ut i butikk og har fin design så selger det selv om det er en vanlig LCD med dårligere bilde og sortnivå.
    Er bare å sjekke ut Samsung D serie tråden så ser man kor enkelt det er å få folk til å tro at det de har kjøpt er verdens beste uten å være istand til å nevne ett negativt aspekt ved sitt siste tv kjøp.
    Vet man kordan man skal se på en TV kritisk så ser man kor dårlig apparatene i 2012 egentlig er, kommer man inn i loopen nå og kjøper sin første så tror man jo automatisk at det aller siste er det beste og sånn er det bare.

Det positive i år er at for første gang på mange år så får ihvertfall Plasmaen sin velfortjente plass på innleggstoppen her og alle andre entusiast sider for en grunn.

60 philipsen kommer ikkje med motheyefilteret selv om det var en haug med artikler som hevdet det.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde denne hatt en prislapp under 20 store kunne den vært svært interessant. Betaler gjerne 5000 ekstra for en stille TV...
    Gleder meg til HDTVtest tester denne.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En Sharp Elite hadde vært interessant, eneste som hadde vært aktuelt utenom Plasmaene eg har no. Bildefeil i form av blooming og svarte flekker der det skulle vært detaljer er uinteressant men hvis valget er alt annet i LED og denne så er det denne i 10/10 tilfeller, eller hvis buzzing og vifter irriterer såpass at man har lyst til å hive hele plasmaen ut vinduet :Ø

Men håper at Sony klarer å få fingen ut og lage Crystal LED sånn at OLED kan få litt konkurranse.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her nettopp kjøpt meg en Philips 60PFL9607S (60") mulig jeg var den første i landet som kjøpte denne da den kom til norge 21. november.
    Har testet den litt men må si at min snart 1 år gamle Sony KDL-46HX920 har mye bedre innsynsvinkel.
    Har heldigvis kjøpt den på Elkjøp så er jeg ikke fornøyd leverer jeg den inn og kjøper en Sony KDL-55HX955.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fmark17
    Her nettopp kjøpt meg en Philips 60PFL9607S (60") mulig jeg var den første i landet som kjøpte denne da den kom til norge 21. november.
    Har testet den litt men må si at min snart 1 år gamle Sony KDL-46HX920 har mye bedre innsynsvinkel.
    Har heldigvis kjøpt den på Elkjøp så er jeg ikke fornøyd leverer jeg den inn og kjøper en Sony KDL-55HX955.

Ikke verst!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi trenger nok litt flere omtaler før skjermen dømmes nord og ned. Om den er bedre enn 920, så betyr det at dette er en meget habil skjerm. Bildeprosessoren/oppskaleringen og fargene på Sony sine skjermer er normalt sett blant de aller beste.

Har testet den litt men må si at min snart 1 år gamle Sony KDL-46HX920 har mye bedre innsynsvinkel. Har heldigvis kjøpt den på Elkjøp så er jeg ikke fornøyd leverer jeg den inn og kjøper en Sony KDL-55HX955.
    Ja, det hadde i alle fall vært fint å få en "review" her på avforum om hva du mener om skjermen!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyd og Bilde har testet 46 og 60 tommeren av Philips:

Philips 46PFL9707 & 60PFL9607 | Lyd & Bilde

Jeg er ikke helt fornøyd da innsynsvinkelen er for dårlig, Sony tv'ene har mye bedre innsynsvinkel.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyd og bilde har testet Sony KDL-55HX955

Sony KDL-55HX955 | Lyd & Bilde

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd at de bakbelyste drukner i resten av middelmådighetene og 55 tommer til 26000 kroner, jaja de skal ihvertfall ha for at de prøver.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyd og bilde har testet Sony KDL-55HX955

Sony KDL-55HX955 | Lyd & Bilde
    Ja, den anmelderen syntes i alle fall at skjermen var bra. Men er det noen her på forumet som eier denne skjermen?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •