Beste led under 10 000?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Beste led under 10 000?

Jeg klikker i vinkel av all buzzinga på st50 min og vurderer sterkt led tv pga. Dette. ( forbanna eu direktiv) .
    Hvilket led tv burde jeg bytte til? Kikker på samsung 6 serie. Har fått så som så med kritikk så er usikker.
    Noen ideer? Please.

Newcomer Sørlending1 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Jeg ville helt klart vurdert Philips sine led tv'er. Jeg har selv årest 8007-serien. ( Tv-test: Philips 55PFL8007 - DinSide)

Storfornøyd. Ihverfall i min litt lyse stue på dagtid så gir den nok lys og om kvelden syns jeg film er meget bra. Og ambilight kan du selvfølgelig slå av hvis du misliker det.

Hatt Philips hele livet. Syns de er best på led og nærmest plasma nivå. Etter litt fin innstilling selvfølgelig. Så hvis du vil unngå buzzing fra plasma og kjipe samsung farger. Så se litt på Philips. :wink:

I følge ditt budsjett så kikk kanskje på disse:

TEST: Philips 47PFL6907 - DinSide
    Philips 46PFL7007T/12 46" Smart LED-TV med 3D og Ambilight

Vet ikke åssen størrelse du vil ha og dine lysforhold og hvor mye du bryr deg om smart-tv, men syns uansett Philips gir mye bilde for rimelig peng hvis du har stramt budsjett og ikke vil ha plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sørlending1
    Hei

Jeg ville helt klart vurdert Philips sine led tv'er. Jeg har selv årest 8007-serien. ( Tv-test: Philips 55PFL8007 - DinSide)

Storfornøyd. Ihverfall i min litt lyse stue på dagtid så gir den nok lys og om kvelden syns jeg film er meget bra. Og ambilight kan du selvfølgelig slå av hvis du misliker det.

Hatt Philips hele livet. Syns de er best på led og nærmest plasma nivå. Etter litt fin innstilling selvfølgelig. Så hvis du vil unngå buzzing fra plasma og kjipe samsung farger. Så se litt på Philips. :wink:

I følge ditt budsjett så kikk kanskje på disse:

TEST: Philips 47PFL6907 - DinSide
    Philips 46PFL7007T/12 46" Smart LED-TV med 3D og Ambilight

Vet ikke åssen størrelse du vil ha og dine lysforhold og hvor mye du bryr deg om smart-tv, men syns uansett Philips gir mye bilde for rimelig peng hvis du har stramt budsjett og ikke vil ha plasma
    Jeg liker at du anbefaler philips. Rett og slett fordi jeg var på elkjøp å kikka på forskjellige og lurte faktisk på om det var en plasma tv jeg kikka på, men viste seg i og være en philips 55"pfl5527. Den imponerte litt i forhold til de andre led, men syntes vel ikke den var helt der oppe med st50 som jeg nå har.
    Du har jo toppmodell men det blir uaktuelt for fattige meg så spørsmålet er om denne holder mål?elelr blir 5 serien dems litt for kjip?

Jeg må ha 50-55 tommer og er redd for at jeg er for godt vant til plasma nå, har hatt det i 7 år. st50 har jeg hatt i 2 uker og det er et helt sinnsykt bilde på den. Synes den knuser samsungs nye 8005 serie(led) som fattern har.

Klarer jeg overgangen er spørsmålet Sliter litt med valget. Skulle ønske buzzinga bare kunne forsvinne så hadde det ikke hvert et tema.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Khallgrimsen
    Jeg liker at du anbefaler philips. Rett og slett fordi jeg var på elkjøp å kikka på forskjellige og lurte faktisk på om det var en plasma tv jeg kikka på, men viste seg i og være en philips 55"pfl5527. Den imponerte litt i forhold til de andre led, men syntes vel ikke den var helt der oppe med st50 som jeg nå har.
    Du har jo toppmodell men det blir uaktuelt for fattige meg så spørsmålet er om denne holder mål?elelr blir 5 serien dems litt for kjip?

Jeg må ha 50-55 tommer og er redd for at jeg er for godt vant til plasma nå, har hatt det i 7 år. st50 har jeg hatt i 2 uker og det er et helt sinnsykt bilde på den. Synes den knuser samsungs nye 8005 serie(led) som fattern har.

Klarer jeg overgangen er spørsmålet Sliter litt med valget. Skulle ønske buzzinga bare kunne forsvinne så hadde det ikke hvert et tema.

Jeg må nok fortelle deg at det finnes kun en LED TV som ikke kommer til å skuffe en plasma entusiast og det er en Philips 9706 fra i fjor eller Philips 9707 som kommer ut i år. Problemet er at (i hvert fall 9706, usikker på 07) fås kun i 46" og kostet dobbelt så mye som en tilsvarende Panasonic flagskip, som likevel hadde enda bedre bilde i et mørkt rom. Det er prisen man betaler for en all round skjerm som ikke buzzer, ikke reflekterer lys og har god lysstyrke samt ytelse i et mørkt rom som kan minnes om plasma.

Jeg er likevel redd for at til og med LED-kongen Philips 9707 ender opp med et bilde som ikke helt like bra som ST50 engang.

Når bak-belyste LED konger fra Philips og Sony likevel ikke klarer å nå bildekvaliteten til ST50 er det vel ikke noe håp at kant-LED modellene under de holder opp?

Jeg vil anbefale deg å bare leve med buzzing problemet.. skru opp lyden eller investere i god head-fi. Jeg syns det er MYE bedre å se film med gode lukkede hodetelefoner med god og dyp bass a la Denon D5000 enn å se film på anlegget med lav lyd.. Dessuten er head-fi godt for så mye mer enn bare film titting om natten! 8)

Alternativet er å punge ut 3-4 ganger prisen av en ST50 for et bilde som ikke er 100% like bra (kanskje 99%) ELLER å punge ut det dobbelte av en ST50 og få bare halve bildekvaliteten..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det triste er at hvis en vanlig LCD fra Samsung eller Sony fra 2010 ble sluppet på markedet i år så hadde det blitt den beste LCD tven selv den dag idag pga matt skjerm og 0.03 i sortnivå uten lysgjennomblødning. Hadde de eksistert så hadde eg anbefalt det til alle som ikkje klarer buzzingen til plasma eller som har mye lys i stuen. Men siden det er en ønskedrøm så er uansett ST50 en bedre skjerm på alle målbare kriterier bildemessig utenom innbrenning på statiske menyer og lysstyrke.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=UltimaNoctis]Jeg må nok fortelle deg at det finnes kun en LED TV som ikke kommer til å skuffe en plasma entusiast og det er en Philips 9706 fra i fjor eller Philips 9707 som kommer ut i år. Problemet er at (i hvert fall 9706, usikker på 07) fås kun i 46" og kostet dobbelt så mye som en tilsvarende Panasonic flagskip, som likevel hadde enda bedre bilde i et mørkt rom. Det er prisen man betaler for en all round skjerm som ikke buzzer, ikke reflekterer lys og har god lysstyrke samt ytelse i et mørkt rom som kan minnes om plasma.

Jeg er likevel redd for at til og med LED-kongen Philips 9707 ender opp med et bilde som ikke helt like bra som ST50 engang.

Når bak-belyste LED konger fra Philips og Sony likevel ikke klarer å nå bildekvaliteten til ST50 er det vel ikke noe håp at kant-LED modellene under de holder opp?

Jeg vil anbefale deg å bare leve med buzzing problemet.. skru opp lyden eller investere i god head-fi. Jeg syns det er MYE bedre å se film med gode lukkede hodetelefoner med god og dyp bass a la Denon D5000 enn å se film på anlegget med lav lyd.. Dessuten er head-fi godt for så mye mer enn bare film titting om natten! 8)

Alternativet er å punge ut 3-4 ganger prisen av en ST50 for et bilde som ikke er 100% like bra (kanskje 99%) ELLER å punge ut det dobbelte av en ST50 og få bare halve bildekvaliteten..[/QUOTE
    Er helt enig på alt i og med at jeg testa den opp mot samsung 8005.
    Spørsmålet er!!! Er vi blitt nerder??
    Det hender nemlig jeg har besøk og de klager på buzzinga ganske kjapt. Ikke ved film på full guffe vel og merke men ved de fleste andre tilfeller.
    Hodetelefoner er en ting, men er ikke veldig fan av det i store mengder.
    Skjønner ikke at led kan være så inne granskauen dårlig når det koster såpass.
    Jeg må leite litt til tror jeg for nå som jeg har begynt å tenke på det klarer jeg ikke se bort fra det.
    Kjenner flere som er stor fornøyd og som egentlig er ganske kresne.
    Har tveen i noen dager til så får jeg se.
    Man må jo tenke litt behov og, tror faktisk jeg blir fornøyd nok med en grei led. Må teste litt et sted tror jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare å sjekke ut bildeserien på Dinside der begge tvene står i et normalt belyst rom på cinema mode.

Test: Duell: LG 55LM960V mot Panasonic TX-P50VTY - DinSide

Bildeserien på 22 bilder.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Khallgrimsen]
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Jeg må nok fortelle deg at det finnes kun en LED TV som ikke kommer til å skuffe en plasma entusiast og det er en Philips 9706 fra i fjor eller Philips 9707 som kommer ut i år. Problemet er at (i hvert fall 9706, usikker på 07) fås kun i 46" og kostet dobbelt så mye som en tilsvarende Panasonic flagskip, som likevel hadde enda bedre bilde i et mørkt rom. Det er prisen man betaler for en all round skjerm som ikke buzzer, ikke reflekterer lys og har god lysstyrke samt ytelse i et mørkt rom som kan minnes om plasma.

Alternativet er å punge ut 3-4 ganger prisen av en ST50 for et bilde som ikke er 100% like bra (kanskje 99%) ELLER å punge ut det dobbelte av en ST50 og få bare halve bildekvaliteten..[/QUOTE
    Er helt enig på alt i og med at jeg testa den opp mot samsung 8005.
    Spørsmålet er!!! Er vi blitt nerder??
    Det hender nemlig jeg har besøk og de klager på buzzinga ganske kjapt. Ikke ved film på full guffe vel og merke men ved de fleste andre tilfeller.
    Hodetelefoner er en ting, men er ikke veldig fan av det i store mengder.
    Skjønner ikke at led kan være så inne granskauen dårlig når det koster såpass.
    Jeg må leite litt til tror jeg for nå som jeg har begynt å tenke på det klarer jeg ikke se bort fra det.
    Kjenner flere som er stor fornøyd og som egentlig er ganske kresne.
    Har tveen i noen dager til så får jeg se.
    Man må jo tenke litt behov og, tror faktisk jeg blir fornøyd nok med en grei led. Må teste litt et sted tror jeg.

Men som sagt, så finnes det en helt -- Philips

Philips 46PFL9706: zwart als de nacht | Review | Tweakers

den modellen der, om du tåler å betale cirka 15 lapper for en 46"..

(bruk gooogle translate)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=UltimaNoctis]

Men som sagt, så finnes det en helt -- Philips

Philips 46PFL9706: zwart als de nacht | Review | Tweakers

den modellen der, om du tåler å betale cirka 15 lapper for en 46"..

(bruk gooogle translate)
    Jepp. Litt dyr skal teste 5507 skikkelig og se.

Intermediate ChrisHesby sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg klikker i vinkel av all buzzinga på st50 min og vurderer sterkt led tv pga. Dette. ( forbanna eu direktiv) .
    Hvilket led tv burde jeg bytte til? Kikker på samsung 6 serie. Har fått så som så med kritikk så er usikker.
    Noen ideer? Please.

Har du gjort noe tiltak for å bli kvitt denne buzzingen?

Er den der hvis du kobler fra alle kabler som er koblet til TVen? Bortsett fra strømmen selvfølgelig
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Khallgrimsen]
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Jepp. Litt dyr skal teste 5507 skikkelig og se.

Det blir bare ikke helt det samme

Da må du tåle en skikkelig nedgradering av bildet. Til og med Philips 8007 serien har ikke i nærheten av 9706 fra i fjor, da denne er kant-LED så clouding problemet er der og sort nivået er helt på trynet også videre.

Denne koster nærmere 20 lapper for de 55" sist jeg sjekket.

5507 koster samme som en ST50 men er så langt unna kvaliteten.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La folk lære, klarer man ikkje buzzingen så får man heller ta til takke med et dårligere bilde. Trege menyer, dårlig innsynsvinkel, fargespekter helt på ville veier, men den har mattere skjerm ihbertfall. Min VT50 etter 600 timer er dønn stille på rullefelt funksjonen så eneste som er igjen no er en minimal viftestøy.

Newcomer Sørlending1 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har philips 5507 som 2.tv på soverrommet nå. Ser ikke film på den, men kun litt fotballkamper og spiller en del. Og det funker den som bare det til!

Men kan ikke måle seg med de dyrere Philips modellene syns jeg da. Men er allikevel bedre enn samsung og lg sine tv'er i den prisklassen syns jeg. Mor har samsung(fordi den lyste mot ho i butikken, hehe) men jeg syns det er mye dårlige enn philipsen jeg har på soveremmet. Men så er jo ho kun interessert i vanlig tv da.

Enig at ingen ting kan måle seg med plasma, og har selv veldig lyst på VT. Men i denne runden ble det Philips fordi jeg liker de. Men ved en senere anledning så vil jeg gjerne ha en ren plasma. (når evt et lite hjemmekinorom kommer)

Men som allround tv til vanlige tv, spilling i stua og fotball i HD og film, så syns jeg Philips jeg har yter veldig bra. (etter en del bildeinnstilling endringer)

Men til syvende og sist så er det jo hva man selv liker og syns ser best ut. Og selv om kompisene mine liker Samsung, så kommer de til meg å ser film

Men igjen,, du må nesten bare se på tv'ene du er interessert i. Spør masse i butikk. Sett tv'ene i filmmodus, thx eller ISF osv. Google og sjekk reviews ja osv.

PÅ hi-fi klubben kan du jo ta med en film du liker å måle forskjell på forskjellige tv'er

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    La folk lære, klarer man ikkje buzzingen så får man heller ta til takke med et dårligere bilde. Trege menyer, dårlig innsynsvinkel, fargespekter helt på ville veier, men den har mattere skjerm ihbertfall. Min VT50 etter 600 timer er dønn stille på rullefelt funksjonen så eneste som er igjen no er en minimal viftestøy.
    Ja det er det da. Hører noen sier det går bort etterhvert. Om det er tilfelle er det klart at jeg beholder den. Elskern jo ellers.
    Fler som har opplevd at buzzingen dabber av?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    Ja det er det da. Hører noen sier det går bort etterhvert. Om det er tilfelle er det klart at jeg beholder den. Elskern jo ellers.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ChrisHesby
    Har du gjort noe tiltak for å bli kvitt denne buzzingen?

Er den der hvis du kobler fra alle kabler som er koblet til TVen? Bortsett fra strømmen selvfølgelig
    Ja det hjalp ikke stort dessverre.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Digger bilde på min ST50 også, men buzzen ser ut til å være like plagsom, har dog hatt min i hus noen få dager. For tidlig å si noe sikkert. Kjører min TV ganske hardt før returretten går ut fredag neste uke, oppdaterer Panasonic tråden med mine erfaringer på slutten av denne perioden.
    For å være helt ærlig: til og med en OLED med himmelsk bilde som buzzer like høyt hadde irritert meg såpass mye at jeg hadde vurdert en retur til butikken etter få dager. Man skal tross alt kose seg med film.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ka kontrastnivå ligger dokkar på på ST50? På min VT50 er det thx cinema med 36 og den er blitt dønn stille på rullefeltfunksjonen, så den blir roligere men det tok 600 timer.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    True Cinema, 36 i kontrast. Å sette ned kontrasten gjør egentlig lite med buzzen på min TV.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett kas nivå kontrasten ligger på så er det likt? Min er mer eller mindre helt stille på rullefeltet, før ulte det når den gikk over nå er det nesten helt stille. Testet å ta på strømspareren bare for å se om det ga noe utslag men det var marginale forskjeller.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •