TV til PC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8

Tråd: TV til PC

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

TV til PC

Då eg ser at kontoret etter kvart vil bli omgjort til barnerom må eg nok flytte ut min stasjonere pc. Den vil då bli flytta inn på teknisk rom.
    Tanken er å kjøre tr.løs mus/tastatur og ein hdmi kabel inn på hovedsoverom, å styre alt derifrå. På teknisk rom står og heimesentralen (fiber) har då muligheiter til å drage med meg ein coax og få dei analoge tv kanalane og.

Og spørsmålet kjem her... Finn eg meg ein billig (under 5000) tv i størrelsen ca 40" som vil tene meg her?

PC en vil i hovudsak bli brukt til enkel surfing, film/musikk. Lyd har eg eit par gamle D’Feldt Audioengine 5 som eg tenkte å bruke.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen?

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forums yndlingen St50 (<- link) ligger nok godt ann her også, fås i mange størrelser men kanskje noe utsatt for image retention når du surfer, men vil nok ha veldig godt bilde iforhold til en lcd i denne pris klassen. Og ingen ting en skjermsparer kan forhindre.

Men til gjengjeld så kan du misbruke lcd skjermer på en helt annen måte enn plasma

(ikke noe problem og surfe nett til du sovner i sofan med vg lysende på skjermen til de små blå)

Ellers så har jo lefdal, elkjøp og siba 30 dagers full retur rett som er ganske ypperlig, har benyttet meg av den en 'par' ganger på utkikk etter ny tv selv og aldri hatt noe problem så beste er kanskje og ta kikke runden og prøve.

Angående trådløst tast/mus så har de fleste av disse overaskende korte rekkevidder så vil kanskje tro du må trekke en usb kabel inn i rommet sammen med hdmi kabelen og sette antenne dongelen i den (så mottaker antennen er i samme rommet)

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1 til ST50. En av markedets beste tver uansett pris! 6000 er litt dyrere enn du hadde tenkt deg, men den ekstra tusen lappen er uten tvil verdt pengene, da du vil mye, MYE bedre bilde enn det som finnes i det pris segmentet. Vi snakker om et sort nivaa som er MANGE ganger (5-10) saa dypt, en ANSI kontrast som er omtrent 5-10 ganger hoeyere og farge gjengivelse som er mye mer naturtro.

Dersom du ikke oensker aa bruke saa mye, syns jeg nesten du heller skal se paa brukt markedet etter en god gammel Samsung LE32C530 eller Sony EX500 LCD f.eks.. Med ordentlig baklys utrolig lav input lag, full HD, med en god, dyp sort nivaa og hoeyere kontrast enn alle av dagens < 5000 kroners LED tver med kant lys og forferdelig clouding problemer og blaa-sort nivaa. Var ikke lenge siden jeg saa en 40" Samsung LCD her paa torget som var til salgs til kun 1700 kroner, den var fra 2010 men om du leser tester fra f.eks HDTVTest vil du finne ut at den har langt bedre ytelse enn tilsvarende modell fra 2012 som i dag koster 4000-5000 for 40" !

Eksempler paa dette:

SAMSUNG LCD 40 TOMMER LE40C635 - FINN Torget

SAMSUNG LCD 46 TOMMER A866 STRIPE TV - FINN Torget

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja lcd/led tv'r har egentlig blitt verre med åra.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker takker, hadde håpt at folk ville anbefale meg ein plasma, men var litt usikker. Image retention ser eg ikkje som noko problem då eg kjem til å slå av skjermen når den ikkje er i bruk, og denne PC en blir maks brukt ein time eller to for dag.

Skal sjå om eg ikkje kan ta meg råd til denne, hadde først tenkt meg X50. Men ser no at denne ikkje har full hd, og det vil vel gje meg problem med tanke på surfing.... ?!

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja absolutt verdt og gå for en 1080p noe mindre blir nesten ubrukelig til surfing.

42" st50 til under 6 er så bra man kan få det.
    Eneste grunn til og kjøpe annen tv sånn strengt sett er for og gå for større skjerm. (50" st50 er og veldig bra men koster 9000)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bli sittande so nerme at 42" er meir en stort nok!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •