Beste led tv for å se film? 2012

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Beste led tv for å se film? 2012

Har selv en 55" samsung nå , 6 serie. Den lagger litt under film. Hva er det beste tv for film? ( 55" eller mer).

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva mener du med "lagger"? Hvis du er ute etter bedre responstid på panelet er ting stort sett som de var for noen år siden. Eneste måten å nærme seg bevegelsesskarpheten til plasma er å aktivere interpoleringsfunksjonen. Så lenge du er klar over det kan jeg anbefale en Sony HX850, basert på personlig erfaring med den og diverse tester på nett.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med lag så mener jeg...vansklig forklare..bildet "hakker" liksom litt hver sekund eller hvert andre..når jeg setter samsung i Game Mode så forsvinner det..men vet ikke om man får samme bilde kvaliteten i game mode.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å slå av alle bildeinnstillinger du kommer over i menyen. Se om det hjelper. Neste utfordring er å finne ut hvilke det er hensiktsmessig å slå på igjen. Test ut en og en med materiale du vet utløser hakkingen.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Game mode er en egen funskjon som egentlig bare slår av så my bilde prosessering i som mulig i tv'n slik for og minske tiden som går mellom signalet blir sendt fra kilden og så vist på skjermen.

Enkelte tv'r er ha så treg prosessering at det som vises på tv'n ligger adskillige frames bak hva som skjer i et spill konsoll, og i de fleste som baserer seg på reaksjons tid (nesten alle) så er høy input lag en meget frustrende element.

Dette har jo en negativ side at mye digital bilde behandling som brukes for og levere ett bra bilde ikke kan brukes så en degradering i bilde kvalitet er desverre ikke noe man kan unngå.

For film skulle denne funskjonen ikke være nødvendig i det hele tatt, det du beskriver høres ut som en frekvens miste, om det er blueray du ser fra så anbefaler og sette både tv og spiller til 24p og slå av film mode om denne står på, da skulle det ikke være noen forskjell på hvor mange.

Om du ser fra en pc derimot har jeg selv opplevd massive 'hikk' i bilde med mindre output står i 60hz

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ser jeg fra en Himedia HD900B , får så jeg fra Boxeebox. Prøvd 1080p 50hz og 60hz. 24p..det innstillingen kan jeg ikke huske å ha sett på tv mitt..Samsung 6 serie led fra 2011.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men inne på instillinger står det på "Movie" ja , skal prøve skru av etterpå. Men da må kalibrering gjøres på nytt

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •