Philips Net TV -GET connection problemer!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
  1. #1
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

    Philips Net TV -GET connection problemer!

    Hei!

    Er det noen her som har Philips "smart" TV og har problemer med tilkopling til Philips Net TV?
    Det som skjer: Status er "kopler til" og der står den og jobber uten videre resultat. Internettforbindelse er OK, Philips support har gjort det de kunne, vært på TV`n remote osv., og kom frem til mulig problem:

    Marte: Ok, nå tror jeg at jeg har funnet ut av det
    Marte: Du må sjekke med Get om ikke TV'en din blir blokket pga noe som
    heter cloud connection
    Besøkere: OK?
    Marte: Ja, det er en ny internettserver som vi bruker, og det er mulig
    get-boksen din sperrer den tilkoblingen
    Marte: da det er helt nytt.

    Syntes dette hørtes litt merkelig ut og videresendt til GET.
    Noen som har hatt tilsvarende issues på Philips eller andre smart TV`s?

    Mvh. Erik

  2. #2
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tumle
    Hei!

    Er det noen her som har Philips "smart" TV og har problemer med tilkopling til Philips Net TV?
    Det som skjer: Status er "kopler til" og der står den og jobber uten videre resultat. Internettforbindelse er OK, Philips support har gjort det de kunne, vært på TV`n remote osv., og kom frem til mulig problem:

    Marte: Ok, nå tror jeg at jeg har funnet ut av det
    Marte: Du må sjekke med Get om ikke TV'en din blir blokket pga noe som
    heter cloud connection
    Besøkere: OK?
    Marte: Ja, det er en ny internettserver som vi bruker, og det er mulig
    get-boksen din sperrer den tilkoblingen
    Marte: da det er helt nytt.

    Syntes dette hørtes litt merkelig ut og videresendt til GET.
    Noen som har hatt tilsvarende issues på Philips eller andre smart TV`s?

    Mvh. Erik
    Jeg hadde samme problem med min 9706.
    Philips skjønte heller ingen ting.

    Det endte med at jeg i desperasjon kjøpte ny router og da virket alt.

    Litt usikker , men jeg tror det kan ha med krypteringen å gjøre. Min forrige router hadde WAP kryptering tror jeg. En hel haug med koder å taste inn.
    Den nye , Jensen Airlink AL 59300 v3, har WEP2 kryptering med bare noen få tall/bokstaver. Mulig jeg tar feil mht årsak, men det virker.

    Litt usikker på hva som var problemet, so correct me if wrong.

  3. #3
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei og takk for svar!

    Nå bruker jeg ingen router, hverken trådløs eller kablet etter GET-boksen.

    Du skjønner, har GET avtale i BRL med internett ink. Ikke store hastigheten, men holder greit til slikt. Så jeg har kabel direkte fra ethernetutgang på kabel/tv modem og rett inn i TV.

    Hmmm..skal prøve å få tak i laang kabel. Da kan jeg bruke hovednettet mitt, ADSL fra Ventelo. MEN, der er det heller ingen router da, bortsett fra at en Air Port Express er koplet til ADSL boksen for å få trådløst nett.

    Er det kanskje noe jeg har misset her..? Må man ha en router for at TV skal kunne connecte..?

    Mvh. Erik

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •