Gaming tv maks 15.000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Gaming tv maks 15.000

Hei,

Skal flytte ut og ønsker i den sammenheng å kjøpe ny tv. Har gjort en del research på egenhånd (lest mye på dette forumet Bl.a.) men håper at dere eksperter kunne hjulpet meg med et par spørsmål.

Jeg bryr meg mye om input lag, og samtidig ønsker jeg å ha en stor tv(50-60"). Dette er kanskje ikke helt heldig kombo, da meg bekjent øker input lag med størrelse.

1. Har lest at plasma er raskere enn led? Stemmer dette?

Med denne forutsetningen har jeg luket ut det ene og det andre og de to tvene jeg sikler på er en panasonic st50 og en Samsung e6505.

Utifra det jeg kan lese så skal Samsungen være bedre på IR og være dødsbra når det kommer til input lag. Kan noen verifisere dette? Videre har jg en del spm:

2. Er e6505 det samme som e6500 serien? Ser på kelko at det ligger en modell som heter e6500 ute som er 10.000kr dyrere enn 6505 noe som har fått meg til å lure!

3. Har sett svært varierende info på input lag tall på st50 og e6505. Stemmer det at st50 er 32ms og at e6505 er 16ms i pc mode?

4. Jeg spiller nå på en 5 år gammel Jvc 37" LCD. Denne har vel garantert mye værre input lag en begge disse to?? (lt-37s60su)

Tusen takk for svar

PS: anbefal gjerne andre løsninger

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ostepopAV
    Hei,

Skal flytte ut og ønsker i den sammenheng å kjøpe ny tv. Har gjort en del research på egenhånd (lest mye på dette forumet Bl.a.) men håper at dere eksperter kunne hjulpet meg med et par spørsmål.

Jeg bryr meg mye om input lag, og samtidig ønsker jeg å ha en stor tv(50-60"). Dette er kanskje ikke helt heldig kombo, da meg bekjent øker input lag med størrelse.

1. Har lest at plasma er raskere enn led? Stemmer dette?

Med denne forutsetningen har jeg luket ut det ene og det andre og de to tvene jeg sikler på er en panasonic st50 og en Samsung e6505.

Utifra det jeg kan lese så skal Samsungen være bedre på IR og være dødsbra når det kommer til input lag. Kan noen verifisere dette? Videre har jg en del spm:

2. Er e6505 det samme som e6500 serien? Ser på kelko at det ligger en modell som heter e6500 ute som er 10.000kr dyrere enn 6505 noe som har fått meg til å lure!

3. Har sett svært varierende info på input lag tall på st50 og e6505. Stemmer det at st50 er 32ms og at e6505 er 16ms i pc mode?

4. Jeg spiller nå på en 5 år gammel Jvc 37" LCD. Denne har vel garantert mye værre input lag en begge disse to?? (lt-37s60su)

Tusen takk for svar

PS: anbefal gjerne andre løsninger
    Spiller du alene, eller sammen med andre på samme skjerm?
    Hvis du spiller med andre en del, -så kanskje Philips så du får "Dual Gaming"? Finnes masse info om dette.

Eks.:

Dual-view gaming with Philips 2012 TV line-up - Pocket-lint

Philips TV - Unique Two Player Full Screen Gaming - YouTube

Har selv Philips 42, mod.7676. Ikke testet 3d på spill, da junior spiller på en Sony Bravia på gutterommet, men det skal jeg når tid
    Veldig fornøyd ellers og masse TV for prisen synes jeg;

Solid matt aluramme og matt skjerm= 0 reflekser fra omgivelser og bra nok spec. Og passiv 3d som gjør at man kan bruke "vanlige"kinobriller.
    MEN, blir nok en TV med bedre "smart apps" som Spotify senere.
    Det er bare det, at Samsung og Panasonic har disse glass-skjermene og det er ikke noe særlig IMO.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en samsung PS51E6505.

Gikk for denne siden jeg blei noe skremt av all image retention problemene til panasonic men ingen tvil om at pana'n har best bilde, men samsungen er ikke langt bak, og jeg har ikke noe IR som jeg ikke må inn på kloss hold for og se (20-31cm fra skjermen og da ser du mye annet og) Og det som har muligens gitt meg IR var et fast høykontrast HUD element og et ca 60 timers maraton.

Det største minuset ved denne tv'n dog er den forbanna summinga, den varier i intensitet og under meget lyse scener trenger jeg lydannlegget på omtrent referanse nivå for og overdøve den.

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ostepopAV
    Nei ikke nødvendigvis, nyere TV'er har gjerne mere bildeprosessering og tilhørende mere lag, min 5 år gamle Samsung hadde ikke gamemode, men hadde omtrentlig samme lag som min nye TV har i gamemode. Erfaringsmessig er en input lag på rundt 30ms akseptabelt på konsollspill alla Halo, COD, Gears of War.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av tumle
    Spiller du alene, eller sammen med andre på samme skjerm?
    Hvis du spiller med andre en del, -så kanskje Philips så du får "Dual Gaming"? Finnes masse info om dette.

Eks.:

Dual-view gaming with Philips 2012 TV line-up - Pocket-lint

Philips TV - Unique Two Player Full Screen Gaming - YouTube

Har selv Philips 42, mod.7676. Ikke testet 3d på spill, da junior spiller på en Sony Bravia på gutterommet, men det skal jeg når tid
    Veldig fornøyd ellers og masse TV for prisen synes jeg;

Solid matt aluramme og matt skjerm= 0 reflekser fra omgivelser og bra nok spec. Og passiv 3d som gjør at man kan bruke "vanlige"kinobriller.
    MEN, blir nok en TV med bedre "smart apps" som Spotify senere.
    Det er bare det, at Samsung og Panasonic har disse glass-skjermene og det er ikke noe særlig IMO.
    Hei spiller stort sett alene. Har noen ganger kompiser over på FIFA men prioriterer tv som vil fungere best for meg og cod

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •