ny tv!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25

Tråd: ny tv!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question ny tv!

Heisann.
    Skal kjøpe meg ny tv, etter å ha snakket med flere har jeg klart og sondere meg til at Panasonic i følge de fleste leverer best bilde for pengene!

jeg hadde først bestemt meg for denne: Komplett.no - Panasonic 42" 3D LED TV TX-L42ET5Y så nevnte jeg det til en venn av meg som jobber i expert, han anbefaler meg å kjøpe denne: LED - PANASONIC TXL42DT50Y 42" LED TV. - expert

Den er jo klart bedre da den også er dyrere :P og jeg så også god forskjell på de to i butikken..
    Jeg skal ha en 42" til en leilighet med store vinduer og hvite vegger, er lyst på dagtid men ikke fult så lyst på kvelden!

Hva vil dere anbefale meg da?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic leverer beste bilde for pengene når det gjelder plasma, ja. Usikker på om det samme kan sies om LED-modellene.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, men hva burde jeg gå for da?

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av artur79
    Panasonic leverer beste bilde for pengene når det gjelder plasma, ja. Usikker på om det samme kan sies om LED-modellene.
    Etter hva jeg har lest så er panasonic LED/LCD sånn akkurat midt på treet og knapt det, men praktiskt talt alle LED tv'r siste åra har hatt ganske ille bilde.

Og siden det nå er kona og interiør bloggere som bestemmer hva slags vi skal ha i hjemmet så fokuseres det mer på og lage tynne tv'r.
    Dette ender da med at vi ser tynne kantbelyste tv'r som slipper så mye lys igjennom panelet at om den står foran et vindu vil du se sola igjennom og med så mye lys støy på mørke scener er kantene praktiskt talt er grå til hvite når de skulle verdt mørke.

Eneste jeg kan anbefale er og kjøpe på bånn av pris stigen, du får overaskende mye til prisen og du må opp på det tre dobbelte for og få noe bedre det vil ikke være 'bra' men bra nok til det meste og du kan bruke resterende penga på projektor eller ekstra subwoofere :-)

Ok det ble litt sinna monolog fra meg i dag, gud jeg trenger kaffe.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, ok så da har jeg tatt helt feil da? trodde LED LCD var tingen om dagen!
    hva med denna plasmaen da? Komplett.no - Panasonic 42" 3D Plasma TV TX-P42ST50Y

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er vel uformelt krona til årets tv for penga :-)

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du først investere i ny TV så tenk grundig etter om 42" egentlig er stort nok. Er redd for at man fort finner ut at den er for liten. Selv har jeg 60" Pioneer som jeg syntes var stor nok med det samme. Men nå er jeg på utkikk etter større.
    Så hvorfor ikke slå til med (minst) en 50" da?

Intermediate shield sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.legg i litt mer penger så har du deg en 50"

stjeler tråden litt her.hva er forskjell på de 2 tvn utenom THX da.er det samme bilde kvalitet på begge dem 2?eg skal ha en av de 2 men hvis eg kan spare noen tuesenlapper bare fordi det er THX som gjør at man betaler mer så gjører eg det.eller er det best og gå for den med THX?

Komplett.no - Panasonic 50" 3D Plasma TV TX-P50ST50Y

Panasonic 50" 3D Plasma Smart-TV TX-P50GT50Y - Elkjøp
    LG B6-Panasonic TX-P55VT60Y-Onkyo TX-NR 636-.16-Philips Fidelio X2-
    Panasonic DMP-BDT110-Pioneer BDP-120-Samsung UBD-K8500-Xbox 360 250GB-Xbox One 500GB

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser at dere anbefaler større enn 42" men det blir det ikke plass til her og i dag så sitter jeg med en 32" som funker helt fett så blir uansett bedre..
    Må bare skaffe meg en god 42" og er sykt usikker på hva jeg skal velge..
    Må helst kunne rotere foten så jeg får snudd tven litt, og til film, spill og serier så ser jeg at han i artikkelen egentlig anbefalte LED/LCD tv?

Intermediate shield sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mariusberg89
    ser at dere anbefaler større enn 42" men det blir det ikke plass til her og i dag så sitter jeg med en 32" som funker helt fett så blir uansett bedre..
    Må bare skaffe meg en god 42" og er sykt usikker på hva jeg skal velge..
    Må helst kunne rotere foten så jeg får snudd tven litt, og til film, spill og serier så ser jeg at han i artikkelen egentlig anbefalte LED/LCD tv?
    Til film og serier så vill eg si plasma,man sier led og lcd til spilling,men funker med plasma og.ville nok gått for panasonic.
    LG B6-Panasonic TX-P55VT60Y-Onkyo TX-NR 636-.16-Philips Fidelio X2-
    Panasonic DMP-BDT110-Pioneer BDP-120-Samsung UBD-K8500-Xbox 360 250GB-Xbox One 500GB

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shield
    Til film og serier så vill eg si plasma,man sier led og lcd til spilling,men funker med plasma og.ville nok gått for panasonic.
    ok, så da er det beste å gå for den plasmaen jeg har linket til fra panasonic da? er det ikke fare for gjennskinn der?

Fikk dette svaret fra TV ansvarlig hos Itegra som er en stor distrubitør
    "
    Ingen tvil om at 755494 (den dyreste 42" jeg limte inn her) er den beste TVn her…er en anbefaling ja…
    LED er nok hakket bedre til spilling også…på film/tv så er forskjellen mindre, men i favør en god Plasma TV.
    Uansett så er kvalitetsforskjellene på LED og Plasma marginale…
    "

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, så da er det beste å gå for den plasmaen jeg har linket til fra panasonic da? er det ikke fare for gjennskinn der?

Fikk dette svaret fra TV ansvarlig hos Itegra som er en stor distrubitør
    "
    Ingen tvil om at 755494 (den dyreste 42" jeg limte inn her) er den beste TVn her…er en anbefaling ja…
    LED er nok hakket bedre til spilling også…på film/tv så er forskjellen mindre, men i favør en god Plasma TV.
    Uansett så er kvalitetsforskjellene på LED og Plasma marginale…
    "
    Heh... dette høres ut som en som burde fått litt ekstra opplæring. Forskjellene mellom de to teknologiene er alt annet enn marginale der det betyr noe (Itegra er for ordens skyld det samme som norek/komplett/mpx og med mindre du får veldig gode priser gjennom itegra ville jeg valgt å bruke komplett eller mpx for å få alle forbrukerrettigheter i stedet for å spare noen hundrelapper)

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic st50 har bedre bilde og mer detaljer enn lcd\led til flere ganger prisen (spessielt om man ser på 42") og Panasonic TX-P50ST50B/ TX-P50ST50 (ST50) Review
    Har testa input lag til omtrent 16ms (dette er på linje med de beste LCD\LED men det finnes begge panel typer med 10x dette)

Største problemet med gaming på panasonic må være potensiale for image retention med faste hud elementer f.eks.
    Samsung sine plasma modeller er litt mindre utsatte her men langt fra imune (fikk en liten skygge fra lvl indikatoren til borderlands 2 på tv'n min, tok sin tid da)

Mange spill nå til dags har ikke så skarpe hud elementer lenger, eller elemnter som skjuler seg når de ikke har ny informasjon og spiller man stort sett disse spillene så er ikke dette et særlig problem, og personlig liker jeg det gode sort nivået og de dype fargene til en plasma.

Denne forklarer ganske grundig og lister opp noen anbefalninge.
    Best TV for Gaming 2011-2012

Størrelse eller ikke så syns jeg årets tv'r har så mye problemer at jeg knapt hadde verdt villig til og betale så mye over 5 lapper for en, og betale mere føles litt som og kaste gode penger på en gammal rusten bil.

Om man f.eks har 20 000 hadde jeg nok heller vurder en sony hw30 og et nedtrekk bart lerret, krever en god del mer av lokalet da.. :???:

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Den er vel uformelt krona til årets tv for penga :-)

Og formelt? Blant annet CNET har kaaret den til aarets TV (ST50)

hehe, ok så da har jeg tatt helt feil da? trodde LED LCD var tingen om dagen!
    hva med denna plasmaen da? Komplett.no - Panasonic 42" 3D Plasma TV TX-P42ST50Y

Der har du bommet litt ja -- men det er ikke rart. For mye bull om LED som gaar rundt. Plasma er forsatt kongen.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronic
    Skal du først investere i ny TV så tenk grundig etter om 42" egentlig er stort nok. Er redd for at man fort finner ut at den er for liten. Selv har jeg 60" Pioneer som jeg syntes var stor nok med det samme. Men nå er jeg på utkikk etter større.
    Så hvorfor ikke slå til med (minst) en 50" da?

Dette er helt sant. Med 1080p materiale saa er 42" rett og slett for lite for norske stuer spoer du meg. Foer i tiden maatte mann sitte 5 meter unna 34" for aa faa et bra bilde.. saa 42" virket gedigent i aar 2002... Naa kan man godt sitte 1.5m fra 42" eller underkant av 2m fra en 50". Dermed er ikke 65" for stort for mange av landets stuer

I lyse stuer er det forresten ikke mye som funker.

LG LED vs Panasonic plasma:

LG Led TVen reflekterer MER

Intermediate ChrisHesby sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Panasonic 50" Plasma tv. Er veldig fornøyd med bildekvaliteten, men sliter litt med refleksjoner når sola titter frem og når det er veldig lyst i stua.

Gikk fra 42" til 50" men synes i etter tid at jeg kanskje burde gått for 60" da jeg synes 50" er litt lite her.
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ChrisHesby
    Jeg har en Panasonic 50" Plasma tv. Er veldig fornøyd med bildekvaliteten, men sliter litt med refleksjoner når sola titter frem og når det er veldig lyst i stua.
    Virker som om blanke reflektive flater er 'in' igjen gudene veit hvorfor, kan ikke komme på en 2012 tv som ikke er refleltiv og igjen så er mange LED\LCD i år like ille som plasma modellene.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Dette er helt sant. Med 1080p materiale saa er 42" rett og slett for lite for norske stuer spoer du meg. Foer i tiden maatte mann sitte 5 meter unna 34" for aa faa et bra bilde.. saa 42" virket gedigent i aar 2002... Naa kan man godt sitte 1.5m fra 42" eller underkant av 2m fra en 50". Dermed er ikke 65" for stort for mange av landets stuer

I lyse stuer er det forresten ikke mye som funker.

LG LED vs Panasonic plasma:

LG Led TVen reflekterer MER
    Se der ja, mye mindre refleksjon på plasmaen jo :P
    da blir vel plasmaen et bedre valg, mye mer tv for pengene da?
    Det blir vel det riktige valget mellom disse 3 tvene da, er mye forskjellige meninger her men ut ifra hva jeg kan trekke sammen så virker det som at plasma er bedre og at den plasmaen jeg har funnet da blir det riktige valget her?
    de to andre tvene blir noe helt annet?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du primært skal se film, serier og spille litt i ny og ne på kveldstid anbefaler jeg deg å gå for den plasmaen du linket til. Er det noe som irriterer deg med skjermen finner du fort ut hva det er og sender den tilbake. Forutsatt at du har angrerett.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av artur79
    Hvis du primært skal se film, serier og spille litt i ny og ne på kveldstid anbefaler jeg deg å gå for den plasmaen du linket til. Er det noe som irriterer deg med skjermen finner du fort ut hva det er og sender den tilbake. Forutsatt at du har angrerett.
    det er akuratt det mitt bruk er, da bestiller jeg den på mitt privat navn og tester den da om ikke noen andre har noe å si på det

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •