panasonic tx-p55vt50y - får ikke lyd fra anlegg fra mediaserver.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

panasonic tx-p55vt50y - får ikke lyd fra anlegg fra mediaserver.

Heisan!
    Har akkurat fått panasonic tx-p55vt50y i hus og sitter og roter litt med fjernkontrollen.

CanalDigital PVR er koblet inn på receiver med hdmi (hdmi 1) og hdmi er således koblet ut fra receiver til tv. Når jeg ser på tv, fungerer lyden perfekt - samt at jeg også får lyd fra anlegget dersom jeg slår på receiver (hdmi 1). Men, når jeg skal hente musikk trådløst fra pc via "tv'ns mediaserver" får jeg kun lyd fra selve tv'n og ikke fra anlegget. Når jeg slår på reciever så får jeg lyd fra den tv-kanalenen tv stod på før jeg slo over på "tv'ns mediaserver" ut på anlegget, og musikken kommer fra tv'n.

Noen som har løsning på dette?

Beklager rotete forklaring - men det var det jeg klarte å prestere akkurat nå

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tombos1
    Heisan!
    Har akkurat fått panasonic tx-p55vt50y i hus og sitter og roter litt med fjernkontrollen.

CanalDigital PVR er koblet inn på receiver med hdmi (hdmi 1) og hdmi er således koblet ut fra receiver til tv. Når jeg ser på tv, fungerer lyden perfekt - samt at jeg også får lyd fra anlegget dersom jeg slår på receiver (hdmi 1). Men, når jeg skal hente musikk trådløst fra pc via "tv'ns mediaserver" får jeg kun lyd fra selve tv'n og ikke fra anlegget. Når jeg slår på reciever så får jeg lyd fra den tv-kanalenen tv stod på før jeg slo over på "tv'ns mediaserver" ut på anlegget, og musikken kommer fra tv'n.

Noen som har løsning på dette?

Beklager rotete forklaring - men det var det jeg klarte å prestere akkurat nå
    Prøv å plugg receiveren i HDMI 2 i stedet. Skal du ha lyd ut via HDMI så er det såvidt jeg vet kun den utgangen som er merket ARC (Audio Return Channel) som vil gi deg lyd ut fra tv-en, og mener å huske at det er HDMI 2 på denne.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men jeg får lyd fra tv over på anlegget når jeg ser på vanlige tv-kanaler gjennom CD - det er først når jeg skal bruke mediaserveren på tv'n eller Viera at jeg ikke får lyd på anlegget - kun høytalerne på tv. Har også byttet hdmi til hdmi2 på tv, uten at det hjalp.

Flere tips?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tombos1
    Men jeg får lyd fra tv over på anlegget når jeg ser på vanlige tv-kanaler gjennom CD - det er først når jeg skal bruke mediaserveren på tv'n eller Viera at jeg ikke får lyd på anlegget - kun høytalerne på tv. Har også byttet hdmi til hdmi2 på tv, uten at det hjalp.

Flere tips?
    Støtter receiveren din ARC?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å hvilken receiver har du da? Hvis den ikke har hdmi 1.4 med arc så må du koble til tv'n med vanlige phonokabler eller optisk/coax for å få lyd fra tv til anlegg. Eller du kan ha kobla noe feil eller ikke valgt rett utgang på receiveren når du spiller fra mediaserveren. Dersom receiveren har hdmi 1.4 og du har en hdmikabel i samme versjon så skal det i teorien virke. Har du sjekka at du ikke har gamle hdmi-kabler tilkobla? Litt flere opplysninger kunne ha hjulpet litt.... :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbakemeldinger. Jeg har følgende receiver; Yamaha 767. Denne er jo 3D klar, og skal vel ha ARC? Jeg får jo lyd fra tv'n ut i anlegget når jeg ser på vanlige kanaler - men det er kun når jeg bruker Smart-funksjnene, usb og mediaservern i tv'et at jeg ikke får lyd på anlegget...

Skjønner ingenting.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...hmmm... Leste meg frem til at jeg må aktivere ARC på receiver'n. Så da får jeg teste dette når jeg kommer hjem. Rart at slikt ikke allerede er aktivert...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg sjekket receiver'n og der er ARC aktivert. Noen som kan ha en forklaring på hva problemet kan være?

Kan det være at HDMI ledningen ikke er 1.4 kompatibel, og bare 1.3?

Prøvde nettopp å koble meg opp på Youtube og fikk da lyd fra tv-kanalen ut på høytalerne i anlegget, og Youtube-lyden kom ut fra TV'n.

Utrolig irriterende å ikke få TV lyden ut på anlegget...

Edit:
    Mulig teit spm: for å få lyd fra tv til anlegget, må man da ha en egen hdmi 1.4 tilkoblet receiver'n fra tv'ns hdmi 2 (som er ARC kontakten) til en egen hdmi inngang på receivern? Altså; to hdmi kabler fra tv til receiver?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang siste spørsmål så mener jeg svaret er Ja,du må ha en egen hdmi til det. Koster jo bare 100 kr å prøve,eller du bruker den du har HVIS den er 1.4 kom patibel

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang siste spørsmål så mener jeg svaret er Ja,du må ha en egen hdmi til det. Koster jo bare 100 kr å prøve,eller du bruker den du har HVIS den er 1.4 kom patibel.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk skal du ha, edguy!
    Går til innkjøp av hdmi-kabler i morgen... Ser ingen andre mulighet for at det er nettopp mangel på 1.4 kabel som er problemet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •