Hva slags TV har DU? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sikkert pga de er tåkete og at folk er hjernevasket til å kjøpe Plasma :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For det første er ikke 126 stk et "marked". For det andre er ikke avforum representativ for resten av befolkningen. Tipper det er helt andre tall i 1000 vanlige norske hjem.
    Men resultatet her gjenspeiler vel noe vi alle allerede vet: avforumere ser ut til å være over gjennomsnittet interessert i bra bilde.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av artur79
    For det første er ikke 126 stk et "marked". For det andre er ikke avforum representativ for resten av befolkningen. Tipper det er helt andre tall i 1000 vanlige norske hjem.
    Men resultatet her gjenspeiler vel noe vi alle allerede vet: avforumere ser ut til å være over gjennomsnittet interessert i bra bilde.
    Forumet her er sikkert nesten 100% speilvent i forhold til de som ikke er medlemmer her når det gjelder hvilke produkter man eier...

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er vel muligens en her som ikke bryr 'så' mye med tanke på at jeg valgte en Samsung PS51E6505 istedet for Pamasonic, og jeg har ikke prøvd og kalibrere den engang....

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av artur79

Feil. 126 stykk er uten tvil et marked. Vil det si at f.eks Ariel Atom biler ikke har et marked fordi de kun selger 35 biler hvert år? Eller har ikke Skogrand Cables noe marked fordi de har kun 20-40 kunder som kjøper sine 60 000 kroners kabler?

Hva med de som seller malerier til flere millioner. Det er vel ikke stort mere enn 126 stykk som kjøper disse. Betyr det at det ikke er et marked for dyre malerier? Det samme gjelder Patek Phillipe klokker og så videre.

Jeg skjønner at AVforum er ikke representerer hele norske markedet, eller verdens markedet. Derfor syntes jeg det er artig at Pioneer har 12% markeds andel HOS AVFORUM SINE BRUKERE. Ser vi på verdensbasis eller landsbasis har de ikke 1% engang! Det sier mer om AVforums befolkning enn noe annet.

Jeg mener å ha lest at Samsung og LG tilsammen har nesten 50% markeds andel, Samsung med underkant av 30% og LG med overkant av 20%. Deretter følger Panasonic, Sony, Philips osv.

Her på Avforum, hvor folk er mer bevisste er det Panasonic som dominerer med 31% markeds andel og ALT (95%) av dette kommer fra sine plasma modeller. Legger man sammen alle plasma skjermene så har cirka 2/3 av AVforums befolkning plasma. I virkeligheten tror jeg det er nærmere 70-80% LED/LCD.. Men jeg bryr meg ikke akkurat om disse tallene, ellers hadde jeg søkt på Google. Jeg lagde denne tråden for å vite hva AVFORUM kjøper

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er tv produsenter avhengig av å selg ei store volum for å få inntjening. Så å sammenligne med malerier i millionklassen der profittmarginen er en helt annen kan ikke brukes til noe.

Ontopic : Sitter fortsatt med en Panasonic plasma fra 2008 (PZ85) og ser ikke noe behov for å skifte den ut helt enda.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •