Hjelp: Samsung LE52A656 vil ikke starte lenger!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer McIver sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp: Samsung LE52A656 vil ikke starte lenger!!

Min ca 6 år gamle Samsung reagerer ikke på fjærnkontrollen lenger. Den røde dioden nede i høyre hjørne står bare å blinker fast av og på. Har prøvd å slått den på med fjernkontroll, knapper på tv, multifjernkontroll osv.. også prøvd å ta strømmen på den! Den er tilsynelatende død, skjermen er svart! Noen som har tips på hva problemet kan være? Må jeg på verksted med den??

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som verksted-sak, ja. Kontakt forhandleren din for å finne ut hvilke verksteder du kan oppsøke for reklamasjonssaker.

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som det kan være strømforsyningen, og må på verksted

Sitat Opprinnelig postet av slc
    Høres ut som verksted-sak, ja. Kontakt forhandleren din for å finne ut hvilke verksteder du kan oppsøke for reklamasjonssaker.
    Hvis TVen er ca 6 år som trådstarter skriver, så er det ikke en reklamasjonssak

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av r0ver2
    Høres ut som det kan være strømforsyningen, og må på verksted

Hvis TVen er ca 6 år som trådstarter skriver, så er det ikke en reklamasjonssak
    A-serien er fra 2008, så den er i verste fall litt over fire år gammel.

Newcomer McIver sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekket kvitering, den ble kjøpt på netshop.no oktober 2008.. Vil det si reklamasjon dekker dette? Skal jeg snakke med Samsung eller Netshop om det?

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av McIver
    Sjekket kvitering, den ble kjøpt på netshop.no oktober 2008.. Vil det si reklamasjon dekker dette? Skal jeg snakke med Samsung eller Netshop om det?
    Netshop er i utgangspunktet ansvarlig for reklamasjonsretten, men Samsung dekker uansett 5 år uten noe spørsmål, med mindre det er en grå-importert skjerm

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av r0ver2
    Netshop er i utgangspunktet ansvarlig for reklamasjonsretten, men Samsung dekker uansett 5 år uten noe spørsmål, med mindre det er en grå-importert skjerm
    Siden han nevner netshop er den 99% sikkert gråimportert, så han må nok pese med netshop. For netshop vil det nok bli billigere å bare gi han en ny tilsvarende tv, siden de neppe har lyst til å betale noen verkstedregninger for dette.

Men ja, du har nesten et år igjen av reklamasjonsretten din, så det er bare å kontakte netshop. Hvis de nekter, så bare fortsett å kjør på, du har retten på din side uansett hva de måtte si.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heter tven din på kvittering LE52A656XXE så er det en nordisk modell, står det noe annet er den parallelimportert. For din del håper eg at det står XXE siden man kan få Samsung hjem på døren i de store byene sånn at du slipper å måtte sende den både her og der.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    Heter tven din på kvittering LE52A656XXE så er det en nordisk modell, står det noe annet er den parallelimportert. For din del håper eg at det står XXE siden man kan få Samsung hjem på døren i de store byene sånn at du slipper å måtte sende den både her og der.
    Den kan være parallellimportert selv om det er en nordisk modell. Jeg vet også at dette gjøres av andre enn netshop, fordi det av og til kan være penger å spare på å gå på andre nordiske importører og ikke alltid norsk distributør er velvillig da.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det XXE på kvitteringen så skal det være en tv som Samsung Norge gidder å gjøre noe med.

Og enten er det XXE på kvitteringen eller så er det som i denne saken Dingz hjemme: Samsung & Netshop krangler - DinSide

Mest sannsynlig så er det vel en import siden det er Netshop det snakkes om.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    Er det XXE på kvitteringen så skal det være en tv som Samsung Norge gidder å gjøre noe med.
    Er nok litt individuelt fra importør til importør hvordan de forholder seg til det. Jeg vet om tv-er som er erstattet av forhandler pga parallellimport, selv om det har vært nordiske modeller. Dette nettopp fordi importøren ikke har villet ha noe med dem å gjøre. Det er uansett lurt å gå på netshop først, for de kan i tilfelle henvise videre til de som de har avtaler med.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av McIver
    Noen som har tips på hva problemet kan være? Må jeg på verksted med den??
    Høres ut som at det er en eller flere kondensatorer som har tørket inn og må byttes.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •