Panasonic ST65 vs VT 65

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 37
    Active magnus14 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic ST65 vs VT 65

Hei. Skal handle meg ny tv snarest, har egentlig bestemt meg for en av panasonic sine 65". Skal brukes til normal tv titting og en del film og serier. Er jo en del pris forskjell på st og vt. Og lurer på hvilken eg burde gå for, personlig syntes eg at vt har en mye penere og slankere ramme en st.

Noen som har sett dem opp mot hverandre? Holder det og bruke 20k på st eller er det et must når man først kjøper og velge vt?

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ST50 er allerede den 3. beste TVen paa markedet etter VT50 og GT50. Forskjellen er svaert lite. Begge TVer har en sort nivaa paa 0.009 cd/m2 ferdig kalibrert, og ANSI kontrastene paa disse TVene svaert like.. Begge gjoer det bra i lyse rom.. De bruker ogsaa samme panel (2012) VT50 har bedre farge gjengivelse, og gamma-tracking, men forskjellen er ikke stor i det hele tatt.. ikke 8000 kroner stor....

Noe som gjoer VT50 til en bedre TV, utenom bittelitt bedre farger/gamma:

+ THX Modus inkl. for et suverent bilde rett ut av boksen.
    + ISF kalibrerings muligheter
    + Dual core CPU.. mer kraft for en glattere internett opplevelse
    + Mindre ramme som du sier, om det betyr noe for deg..

Kanskje noe annet jeg har glemt.. Men disse TVene er svaert like ellers. Er de plussene verdt 8000 i dine oeyne er det bare aa kjoere paa.. VT50 er klart den beste TVen paa markedet, men syns ST50 er en mye bedre deal. Hadde jeg hatt pengene hadde jeg heller gaatt for VT50 da.. Men eg lever paa budsjett

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for bra svar! Har også inntrykk av at skjermene er ganske like på bildet. Men har ikkje fått sett dem opp mot hverandre. Bare vt eg har sett faktisk, og det var en kjempe bilde opplevelse! designet i seg selv spiller nokk mer en rolle for fruen i huset en for meg, selv om det er helt klart at vt er hakket penere.

THX moduset er jo et stort pluss for meg som ikkje har utstyr til kalibrering. Og dette får du ikkje i st vel?

Leste testen om st i siste nummer av Watt og er rimelig sikker på at det er en bra tv for meg. Men er jo det at om eg kjøper den er faren eg at eg kommer til og sitte å tenke på hvor mye bedre det KUNNE ha vert med vt.

Får ringe til han eg kjøper utstyr hos til uken og høre hva han mener

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    + THX Modus inkl. for et suverent bilde rett ut av boksen.
    + ISF kalibrerings muligheter
    + Dual core CPU.. mer kraft for en glattere internett opplevelse
    + Mindre ramme som du sier, om det betyr noe for deg..
    -Innebygd satelitt-tuner hos VT50 (en bra HD-tuner) som ST50 IKKE har...
    -VT50 har en ekstra HDMI-inngang som ST50 IKKE har
    -VT50 har vifter, noe som ST50 IKKE har
    -VT50 har et bedre kontrastbelegg på frontglasset, som i hvertfall i mine øyne gir litt bedre dybde og sortnivå. Men det går samtidig på bekostning av lysutbyttet, som oppleves som noe bedre på ST50.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare hyggelig. Det blir 100% best til 28 lapper eller 90% best til 20 lapper. Teknisk sett er ST50 en bedre deal.. Men er pengene der saa er det bare aa kjoere paa.. Du slipper i hvert fall aa lure paa hvor mye bedre det hadde vaert med en VT50 i stedet

Tror du blir straalende fornoeyd uansett.

Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    -Innebygd satelitt-tuner hos VT50 (en bra HD-tuner) som ST50 IKKE har...
    -VT50 har en ekstra HDMI-inngang som ST50 IKKE har
    -VT50 har vifter, noe som ST50 IKKE har
    -VT50 har et bedre kontrastbelegg på frontglasset, som i hvertfall i mine øyne gir litt bedre dybde og sortnivå. Men det går samtidig på bekostning av lysutbyttet, som oppleves som noe bedre på ST50.

De fleste her inne her inne (alle?) har en slags form for receiver slik at mer enn 1-2 HDMI ikke er noedvendig? Jeg har aldri hatt behov for flere enn en HDMI inngang paa en skjerm/projektor.. 3 HDMI er jo nesten for mye spoer du meg da 8) !

Det blir super bra TV mot enda mer super bra TV

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Glatt internettopplevelse" !???
    Den kjenner jeg meg overhodet ikke igjen i :P Det er tregt som på alle andre smart tv-er.

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hiver meg på med et spørsmål jeg også ettersom jeg vurderer de samme modellene (55-tommerne til henholdsvis 10 og 17 lapper).

Ser de helt like ut, eller er det noen designforskjeller?

Det kanskje slik at det følger med 3D- briller også på vt-modellen, men ikke på st?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er fortsatt usikker på hvorfor man omtaler GT som bedre enn ST.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gimsegutten
    Hiver meg på med et spørsmål jeg også ettersom jeg vurderer de samme modellene (55-tommerne til henholdsvis 10 og 17 lapper).

Det kanskje slik at det følger med 3D- briller også på vt-modellen, men ikke på st?
    Det er designforskjeller mellom modellene, og 3D-briller følger kun med på VT, ja. De er rimelig dyre, men du kan også kjøpe SSG4100 fra Samsung som koster ca. 150 pr. par og de fungerer helt greit.

VT-en har etter min mening noe penere design, men dette er nok gjort med overlegg fra Panasonic sin side siden dette jo tross alt er flaggskipet og skal være noe litt mer spesielt enn ST og GT.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er fortsatt usikker på hvorfor man omtaler GT som bedre enn ST.
    Ja, det er en gåte, antakelig pga. placebo-effekten, dvs. GT50 er som regel dyrere enn ST50, Ergo må den være bedre!

Men borsett fra THX og kanskje en litt flottere finish, så er det ikke store forskjellene, ja ST50 kan endog være bedre enn Gt50 i lysterke stuer.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fleste her inne her inne (alle?) har en slags form for receiver slik at mer enn 1-2 HDMI ikke er noedvendig?
    Nei, det er det ikke grunnlag for å hevde. Det er alltid en fordel med mange HDMI-innganger og den innebygde HD-tuneren for satelitt blitt et "must" for meg.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det er det ikke grunnlag for å hevde. Det er alltid en fordel med mange HDMI-innganger og den innebygde HD-tuneren for satelitt blitt et "must" for meg.

Ok. Jeg har i hvert fall aldri sett noen bruke mer enn 2 HDMI innganger, for aa ikke snakke om alle 4 som er med i dagens top modeller. Selv bruker jeg 1 til receiver, og fra receiver bruker jeg 3-4 videre til mine maskiner

Sitat Opprinnelig postet av Gimsegutten

3D briller er ganske rimelig naa til dags 150kr/stykk er vel ikke akkurat mye aa skrive om. var verre naar de kostet mange ganger den prisen

Sitat Opprinnelig postet av slc
    "Glatt internettopplevelse" !???
    Den kjenner jeg meg overhodet ikke igjen i :P Det er tregt som på alle andre smart tv-er.

Jeg regner med at Panasonic satt inn en ekstra kjerne for aa faa glattere / raskere opplevelser fra tjenester som Netflix, nett surfing og andre apps og dil dal.. Jeg gaar ikke inn paa de uansett saa jeg vet egentlig ikke

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om det er opplest og vedtatt at Panasonic sine plasmaskjermer er det beste på markedet i dag, ville jeg aldri valgt 65" ST/GT/VT til TV-titting i vanlig stue pga. flimring, buzz og gjenskinn. Det må da være flere som bryr seg om dette?

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er en gåte, antakelig pga. placebo-effekten, dvs. GT50 er som regel dyrere enn ST50, Ergo må den være bedre!

Men borsett fra THX og kanskje en litt flottere finish, så er det ikke store forskjellene, ja ST50 kan endog være bedre enn Gt50 i lysterke stuer.

Det er faktisk et meget godt poeng. De fleste vil si ST50 er "best deal" ut av de 3 mens VT50 uten tvil er "best" uansett pris. Men hvor havner GT50?

Prismessig ligger den helt innpaa VT50. Men yter muligens daarligere enn ST50..

Fra to av mine hoved kilder:

CNET:

Best HDTVs overall (pris vs ytelse)
    Best HDTVs overall - CNET Reviews
    1. ST50
    2. VT50
    3. PNE6500
    4. UT50
    5. GT50

Best HDTVs: Picture quality (kun bildekvalitet)

Best 5 HDTVs: Picture quality - CNET Reviews

1. VT50
    2. Sharp Elite
    3. ST50 (uavgjort)
    3. GT50 (uavgjort)
    5. PNE6500

Fra HDTVTestUK:

TV Reviews – Best LED LCD, 3D Plasma & Smart TVs

1. VT50
    2. GT50
    3. ST50

4. PNE6500
    5. Sony HX855

Regner med at det er ren ytelse.

Men all informasjon om hvordan de to kom til den konklusjonen ligger rett foran oss, det er bare aa lese og tolke selv:

Panasonic TX-P50GT50B Performance

Panasonic TX-P50ST50B/ TX-P50ST50 (ST50) Review

Panasonic TC-P55ST50 Review - Watch CNET's Video Review

Panasonic TC-P55GT50 Review - Watch CNET's Video Review

Ellers er det jo saa klart sine egne oeyne som avgjoer.. Jeg har brukt mange timer paa begge TVer, men klarer ikke aa avgjoere hvem som er bedre, jeg syns GT50 er bittelitt bedre, men det er kanskje placebo effekten.. Skulle gjerne likt aa se begge skjermene head 2 head med samme kilde og film. Hjelper ikke stort aa se Night at the Museum paa GT50 ogsaa Toy Story 3 paa ST50 saa Avatar paa GT50 og Transformers 3 paa ST50..

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spar 8tusen spenn og gå for ST50. De ekstra finurlighetene er ikke vært de ekstra pengene.

Er du hardcore bilde entusiast som med en gang drar frem sykt kalibreringsutstyr eller kontakter en proff kalibratør som koster x antall tusen kroner og du skal ha det nedi kinoen som du har brukt en halv mill på så kan du jo gå for vt50.
    Skal du ha en stor TV whatever oppi stua som du skal se litt av hvert på...st50.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Spar 8tusen spenn og gå for ST50. De ekstra finurlighetene er ikke vært de ekstra pengene.

Er du hardcore bilde entusiast som med en gang drar frem sykt kalibreringsutstyr eller kontakter en proff kalibratør som koster x antall tusen kroner og du skal ha det nedi kinoen som du har brukt en halv mill på så kan du jo gå for vt50.
    Skal du ha en stor TV whatever oppi stua som du skal se litt av hvert på...st50.

Hvem bygger kino for en halv mill og bruker en 65" skjerm? 8)

Men er forresten litt enig i det du sier...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har man et dedikert mørkt rom til film er det mindre sikkert at vt50 gir et bedre bilde enn en st50. Har man greit kalibreringsutstyr eller leier noen inn til å gjøre jobben vil jeg nesten påstå st50 både vil gi knall kontrast og mer korrekte farger enn toppmodellen. Orker ikke gå inn i detaljer på hvorfor da det uansett ikke ser ut som folk leser det.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bjarte-
    Selv om det er opplest og vedtatt at Panasonic sine plasmaskjermer er det beste på markedet i dag, ville jeg aldri valgt 65" ST/GT/VT til TV-titting i vanlig stue pga. flimring, buzz og gjenskinn. Det må da være flere som bryr seg om dette?
    Har en st50 jeg fikk på fredag. Har sittet og knota med innstillinger for å gjøra true cinema mode enda mer perfekt. Makan til bilde har ikke jeg sett ihvertall. Ja det er noe buzzing når man har lavt volum, men blir lavere etterhvert. Jeg har hatt 3 samsung plasmaer som alle hadde en del buzzing til og begynne med. Det roer seg etterhvert og man blir og mer vant til det så det uroer meg ikke. Flimring? Ja ved dynamisk modus men ingen bruker vel det? Still inn nyansene, gamma, hvitbalansen osv til du finner et bilde for øyet ditt. Jeg fikk det meget bra til i som sagt true cinema mode. Noen er nok mer utsatt for flimmer. De med litt dårligere syn som bruker linser osv har jeg hørt, kan ikke bekrefte jeg opplever det ikke ihvertall. Gjenskinn opplever jeg ikke. Jeg opplever en helt råå tv som jeg kommer til å kose med myye med. Sendinger fra NRK og tv2 i hd er meget bra, vanlig tv så som så selvfølgelig men bedre enn mye annet jeg har sett. Blu ray... Ooohhh. Så avengers i går, har ikke ord. Ikke betvil kjøpet på denne folkens.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VT65 er bestilt. kommer til uken. Noen som har erfaring om hvor stor bil man må ha for og få plass til det? holder det med en partner feks?

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnus14
    VT65 er bestilt. kommer til uken. Noen som har erfaring om hvor stor bil man må ha for og få plass til det? holder det med en partner feks?

Gratulerer med markedets beste tv!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •