Ny tv, 10-15k budsjett. 55"+

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Ny tv, 10-15k budsjett. 55"+

Hei, jeg ser etter en ny tv og har virkelig lite peiling på hva jeg skal se etter akkurat nå.

Ser etter en 55" eller større.

Tv'en vil bli brukt mest til spill og film. Vurderer lcd og plasma, men har hørt mye om IR for plasma og clouding for lcd. Tv'en jeg har akkurat når sliter med clouding som er veldig irriterende når jeg ser på film, og har hvite hjørner der det egentlig skal være en helt sort stripe oppe og nede.

Tar imot alle tips og anbefalinger jeg kan få.

På forhånd takk.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer panasonic st50 siden alle sier den har noe av det beste bildet på markedet, men jeg lurer på om IR er et problem hvis jeg spiller mye? Tv her i huset brukes 50/50 film/spill.

Lurer også på om ARC på denne tven fungerer med en yamaha rx-v467 reciever.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Midlertidig innbrenning på VT50 forekommer men forsvinner etter en runde med rullefelt eller bytter til en film så vil anta det forekommer på ST50 men sålenge du ikkje sovner i 12 timer med en meny med høy kontrast på så skal ikkje det være noe problem med statiske menyer.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic ST50 er den tven som gir best bilde for pengene ja.. Med Samsung PSE6505 plasma som nr. 2

ST50 kan faas til en latterlig lav sum (7990,-) i 50" utgave, eller cirka 10 lapper for 55". 65" tror jeg er fremdeles 19 990,- men det er forsatt mange tommer per krone.

IR syns jeg helt aerlig ikke har vaert noe problem siden 2007, men mange her har faatt det. Selv har jeg brukt en 2008 Panasonic til alt mulig rart inkl. gaming i 3 uker snart, uten innbrenning av noe slag, lurer nesten paa om folk lar tven staa paa i 4 timer med still bilde.. :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som "all round" tv in en normal stue, med tv titting til alle døgnets tider, danser en god lcd "halling" rundt plasma. Mener jeg.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nulf
    Som "all round" tv in en normal stue, med tv titting til alle døgnets tider, danser en god lcd "halling" rundt plasma. Mener jeg.

Hjelper ikke med vanlig glossy LED/LCD som alle dagens skjermer.. de reflekterer like mye om ikke mer enn plasma. En god matte skjerm med LED baklys er best "all round" med det koster jo 16 lapper for en 46" a la Philips 9000 serie fra i fjor.

Et par gardiner til 499,- og en 50" ST50 til 7990,- virker som en mye bedre deal spoer du meg

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for for svar.

Var litt bekymret for IR, men etter deres svar så tror jeg det skal være et minimalt problem for meg. Blir som regel ikke spilling i mer enn 2-3 timer om gangen.

Har glossy skjerm på tven som står her nå og det er ikke noe problem, har "lystette" gardiner som funker mer enn greit nok.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Hjelper ikke med vanlig glossy LED/LCD som alle dagens skjermer.. de reflekterer like mye om ikke mer enn plasma. En god matte skjerm med LED baklys er best "all round" med det koster jo 16 lapper for en 46" a la Philips 9000 serie fra i fjor.

Et par gardiner til 499,- og en 50" ST50 til 7990,- virker som en mye bedre deal spoer du meg
    Du får 6000 serien for 12000,- for 55", som vel er omtrent samme normalpris som samme størrelse ST50. Hvordan ranger den sammenlignet med ST50?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk denne på torsdag, og er foreløpig veldig fornøgd:
    Samsung 55" 3D LED Smart-TV UE55ES6305 - Elkjøp

Koster ca 14000 til vanlig. Er på tilbud ut helgen tror jeg

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hanzo
    Du får 6000 serien for 12000,- for 55", som vel er omtrent samme normalpris som samme størrelse ST50. Hvordan ranger den sammenlignet med ST50?
    Bilde messig er ST50 mer enn to hakk foran. Sammenlignet med topmodellen til Samsung (E8005) vinner den fremdeles ganske overlegent, med langt dypere sort nivaa (3-4 ganger dypere) bedre fargegjengivelse, en ANSI kontrast mange ganger hoeyere, etc. Plus at Samsung LEDene vil ha daarlig innsynsvinkel, som krever at du sitter i sweetspot'en for aa faa et behagelig bilde, og ikke minst clouding problemet!

ST50 sliter med "buzzing" som kan vaere et problem for noe, men ikke meg. innbrenninger er det ogsaa noen som faar, men det kan jeg ikke skjoenne er mulig i 2012 med mindre man har et stilbilde et helt doegn.

Samsung TVene vil saa klart vaere mer lyssterke, men begge reflekterer like mye som ST50, saa forskjellen vil ikke vaere saa stor alikevel.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble en 55" versjon av st50 for meg, har en samsung led fra før av og clouding er noe herk som jeg ville unngå igjen. Har knota mye med innstillinger på samsungen og bildet blir jeg aldri helt fornøyd pga sortnivået. Håper jeg blir fornøyd med ny tv når den kommer.

Takk for hjelp fra alle som har svart.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis

ST50 sliter med "buzzing" som kan vaere et problem for noe, men ikke meg.
    Hur kan du mene noe om dette når du ikke har en slik TV?

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grillkungen
    Hur kan du mene noe om dette når du ikke har en slik TV?

Fordi paa dagtid har jeg saapass hoey lyd at jeg ikke kommer til aa hoere det uansett. Jeg sitter en halv meter unna en projektor med viftestoey paa 30dB og en meter fra andre siden har jeg en gaming PC med hele 5 vifter og et braakete skjermkort! Har sett paa ST50 mange ganger uten aa legge merke til buzzing nettopp fordi jeg aldri kommer til aa se paa TV med lav-lyd, saa jeg hoerer det aldri uansett.

Paa kveldstid bruker jeg hodetelefoner, lukkede Denon D5000 slipper lite lyd inn, dessuten spiller jeg relativt hoeyt. Kommer ikke til aa vaere mulig aa hoere buzzing i det hele tatt. hodetelefoner er et must siden jeg nekter aa se paa et program med lav lyd, og det er ikke mulig med andre i huset som sover. Derfor velger jeg heller aa hoere paa musikk / se paa TV med hodetelefoner. Filmer sparer jeg til dagstid, da kan jeg ha hele anlegget paa full guffe. 8)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •