TX-P42ST50Y vs alle 46"-47" LCD/LED i verden - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 32 av 32
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Tull og toeys! Ligger en Panasonic i stua, med 0dB buzzing, det finnes ikke buzzing i det hele tatt. Satt paa mute og satt oeret inntil skjermen, var ikke som mye som et pip.
    For det første må jeg si at det ikke er spesielt lurt å ha TV-apparatet liggende, det bør stå ;-)
    Når det gjelder buzz, så tyder dette på at du har justert kontrasten lavt. Øker du kontrasten, får du buzz i lyse scener på alle plasmaskjermer. Hører du ikke buzz, så er det bare å sette på en scene med snødekket landskap i dagslys. Hører du ikke buzz da, så er det ørene dine det er noe feil med.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VT50en min er dønn stille hvis det ikkje er bildet på så noe er hakkende gale hvis ST50 bråker med svart skjerm.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    For det første må jeg si at det ikke er spesielt lurt å ha TV-apparatet liggende, det bør stå ;-)
    Når det gjelder buzz, så tyder dette på at du har justert kontrasten lavt. Øker du kontrasten, får du buzz i lyse scener på alle plasmaskjermer. Hører du ikke buzz, så er det bare å sette på en scene med snødekket landskap i dagslys. Hører du ikke buzz da, så er det ørene dine det er noe feil med.

Ha-ha-ha. Den henger paa veggen

oerene mine funker helt fint, har kanskje ikke super hoersel, men de er militaer godkjent i hvert fall. vet ikke om det er akkurat lav kontrast, men jeg tror den er satt paa film modus. Kontrasten fra denne 4 aar gamle skjermen er heller ikke mye aa skryte av da proever aa overtale pappa til aa kjoepe en Panasonic VT50 65" som ligger paa brukten til 19 lapper :-D :-D :-D Da blir kontrasten plutselig 6-7 x hoeyere antar jeg 8)

Sitat Opprinnelig postet av grillkungen
    Hva er det som er tull og toeys? At jeg har en tv med helt sort skjerm og låter som en kraftstasjon?
    Syns bare det er overdrivelse, saerlig det at den laater som en kraftstasjon!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns bare det er overdrivelse, saerlig det at den laater som en kraftstasjon!
    Jeg skjønner at jeg har fått et måndagseksemplar. Hvis du mener at jeg øverdriver lyden kan du få avgjøre selv.

42st50 - YouTube

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ha-ha-ha. Den henger paa veggen

oerene mine funker helt fint, har kanskje ikke super hoersel, men de er militaer godkjent i hvert fall. vet ikke om det er akkurat lav kontrast, men jeg tror den er satt paa film modus. Kontrasten fra denne 4 aar gamle skjermen er heller ikke mye aa skryte av da proever aa overtale pappa til aa kjoepe en Panasonic VT50 65" som ligger paa brukten til 19 lapper :-D :-D :-D Da blir kontrasten plutselig 6-7 x hoeyere antar jeg 8)
    Kontrasten jeg refererte til er altså kontrastjusteringen i TV-apparatet. Du har lysstyrke, som justerer mengden lys i mørke områder (sortpunktet), og så har du kontrasten, som justerer lysstyrken i lyse områder (hvitpunktet). Når du øker kontrasten, vil panelet trenge høyere spenning i lyse scener, og buzzingen man hører på alle plasma-er, er rett og slett den underdimensjonerte strømforsyningen som må levere høyere spenning enn den er tilfreds med.
    Samtlige TV-appartat med plasmapanel, har underdimensjonert strømforsyning. En enkelt test på det, er å sette opp et testbilde med et hvitt vindu (hvit firkant på 20-30 prosent av skjermen, resten sort). Mål så lysstyrken i det hvite feltet. Sett så på et hvitt testbilde som dekker hele skjermflaten, så får du deg en skikkelig overraskelse. Ikke bare faller lysstyrken markant, men selv fargetemperaturen endrer seg relativt kraftig.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva gir utfra din erfaring med 50-serien best resultater på ekte materiale du når du kalibrerer gråskala, gamma og farger, Gorm? APL, små/vanlige windows eller fullscreen testbilder. Hører at APL er foretrukket av diverse kalibratører, da vil jo Calmans autokalibrering og 125 punkts CMS gi fine grafer, men ukorrekt bilde på film.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan aldri bruke fullskjerm bilder på en plasma! Se mitt forrige innlegg i tråden.
    Når det gjelder kalibrering, så er det ingen sak å få det bra, så lenge du gjør det riktig. Du f.eks gjøre 2-punkt gråskala kalibrering, før du starter på 10-punkt kalibrering.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurte mest på hva du brukte på årets Panasonic plasma under kalibrering: APL test patterns eller windows og hvilken størrelse. Litt samme problemstilling som i denne tråden.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker windows pattern, men så har jeg jo også en testbildegenerator der jeg har full kontroll på størrelsen på vinduene. Cluet er å holde windus-størrelsen lav når man nærmer seg full lysintensitet. Holdes ikke størrelsen lav nok, vil en limiter (vern for den underdimensjonerte strømforsyningen) redusere spenningen på panelet, og lysstyrken dropper. Da blir det jo rimelig vanskelig å måle rett gamma. Hvor langt ned i størrelse jeg går, er helt avhengig av forholdene i rommet. Jo høyere kontrasten er justert (behovet for lysstyrke), jo fortere aktiveres limiteren, og jo mindre vindu må jeg benytte.
    Du ser jo fort når limiteren slår inn, for da detter lysstyrken ganske markant. I tillegg endrer fargetemperaturen seg.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker windows pattern, men så har jeg jo også en testbildegenerator der jeg har full kontroll på størrelsen på vinduene. Cluet er å holde windus-størrelsen lav når man nærmer seg full lysintensitet. Holdes ikke størrelsen lav nok, vil en limiter (vern for den underdimensjonerte strømforsyningen) redusere spenningen på panelet, og lysstyrken dropper. Da blir det jo rimelig vanskelig å måle rett gamma. Hvor langt ned i størrelse jeg går, er helt avhengig av forholdene i rommet. Jo høyere kontrasten er justert (behovet for lysstyrke), jo fortere aktiveres limiteren, og jo mindre vindu må jeg benytte. Du ser jo fort når limiteren slår inn, for da detter lysstyrken ganske markant. I tillegg endrer fargetemperaturen seg.
    For de som vil kalibrere selv, er det bare å merke seg disse poengene. Dette er gullkorn for de som ellers river seg i håret over at gamma-kurvene blir feil ved høy kontrast

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grillkungen
    Hva er det som er tull og toeys? At jeg har en tv med helt sort skjerm og låter som en kraftstasjon?
    Hva har du gjort? Sliter litt jeg og ass!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Khallgrimsen
    Hva har du gjort? Sliter litt jeg og ass!!!
    Den har gott i retur og jeg har ikke bestemt meg hva jeg skal gjøre enda. Har 2 plasma (Pioneer og Panasonic) fra før men er tveksom til kvaliteten på st50. Bilden er meget bra men det virker som man ska litt flax for og få en TV uten problemer eller buzz.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •