Oppbevaring av TV i kjeller - temperatur?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppbevaring av TV i kjeller - temperatur?

God aften.

Jeg er på flyttefot om dagen så jeg må oppbevare TV(nytt i uåpnet emballasje) hos en venn imens. Har fått lov å sette det i kjelleren hos en, men der er det jo ganske kaldt, og det blir jo ikke bedre framover akkurat.

Hvor mye burde jeg bekymre meg om dette? Det kan fort bli stående en stund, må tross alt finne en leilighet før jeg kan ta ta det i bruk.

Er snakk om et TV til 20.000 så jeg vil nødig ta noen sjanser.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shercko
    God aften.

Jeg er på flyttefot om dagen så jeg må oppbevare TV(nytt i uåpnet emballasje) hos en venn imens. Har fått lov å sette det i kjelleren hos en, men der er det jo ganske kaldt, og det blir jo ikke bedre framover akkurat.

Hvor mye burde jeg bekymre meg om dette? Det kan fort bli stående en stund, må tross alt finne en leilighet før jeg kan ta ta det i bruk.

Er snakk om et TV til 20.000 så jeg vil nødig ta noen sjanser.

Jeg hadde tv`n min å hjemmkinoen min plasert i en dobbel garasje i sverige for noen år sida. Det sto i garasjen i nesten 1 år føre jeg henta alt sammen. Var vel 30 minus grader på det kaldeste den vinteren.. Men det funka like fint når jeg tok det i bruk igjen Passa bare på at det sto inne i varmen i ca 1 døgn føre jeg satte stikk kontakten i veggen. Pass bare på at det ikke er fuktig i kjelleren der du skal oppbevare sakene dine

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av civic667
    Pass bare på at det ikke er fuktig i kjelleren der du skal oppbevare sakene dine
    Ja dette skal jeg passe på.

Det er rundt 5 grader der, så det skulle vel gå i boks. Men om det er fukt, det burde jeg vel kanskje få på det rene først ja.

30 minus, du er gal mann :P

Active MB-S124 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kulde skal gå helt fint, pass bare på kondensen som legger seg over printkort etc i det du setter det inn i varmen igjen

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Javisst, lar det godt stå i 2-3 dager før det nærmer seg strømkontakten jeg.

Men hva med rust egentlig? Noen ting der inne må vel være sårbare for rust.

Newcomer Kooyo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Går bra

Tror tvn tåler kulde fint har Tv i Campingvogna blir mange minus i vogna men aldri opplevd problemer. Barre passe på at all kondense er borte før du slår på tvn.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shercko
    Ja dette skal jeg passe på.

Det er rundt 5 grader der, så det skulle vel gå i boks. Men om det er fukt, det burde jeg vel kanskje få på det rene først ja.

30 minus, du er gal mann :P

Hehe ja var litt kaldt borti Sverige den vinteren. Garasjen var ikke isolert så godt heller. Eneste som ikke hadde fryst borti der var spriten Men jeg fikk ikke problemer med hverken tv eller hjemmekino. Bare kjellern er tørr så skal det ikke være noen problemer Du kan jo også bruke en luftavfukter for å være på den sikre siden

Active MB-S124 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På hytta har det i alle år stått Tv hele året. På vinterens kaldeste har vi kommet til en hytte med snø som har blåst inn i sprekkene rundt ytterdøren og rim på alle veggpaneler vinduer og speil. Mens man venta på at temperaturen skulle krype over null kledde man på seg det man hadde og glodde på Tven resten av kvelden mens dyner og sengetøy varmes forran ovn og peis for å få tilbake sin form og ikke være iskald å legge seg i. TVen tok ikke skade av dette.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MB-S124
    På hytta har det i alle år stått Tv hele året. På vinterens kaldeste har vi kommet til en hytte med snø som har blåst inn i sprekkene rundt ytterdøren og rim på alle veggpaneler vinduer og speil. Mens man venta på at temperaturen skulle krype over null kledde man på seg det man hadde og glodde på Tven resten av kvelden mens dyner og sengetøy varmes forran ovn og peis for å få tilbake sin form og ikke være iskald å legge seg i. TVen tok ikke skade av dette.
    Problemet med kulde/varme og kondens oppstår når du tar noe fra kulda inn i varmen. Sår TV'n inne og varmes kontrollert opp, får du ikke kondens. Ingen problem med elektronikk og kulde - tenk på bilen og masse annen elektronikk som står ute - TV-link/mobilmaster ++
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar, og link