Lg Lm960v

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12

Tråd: Lg Lm960v

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lg Lm960v

LG 47" 3D LED Smart-TV 47LM960V - Elkjøp

Er dette et godt kjøp? Noen som har erfarenhet av denne modellen?

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grillkungen
    LG 47" 3D LED Smart-TV 47LM960V - Elkjøp

Er dette et godt kjøp? Noen som har erfarenhet av denne modellen?

15 lapper er utrolig mye penger for noe som bare er 47".. særlig når det finnes konkurrenter som har bedre bildekvalitet. Det at før prisen var 20 lapper gir meg en hodepine..

Intermediate shield sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville nok ikkje gått for LG ihvertfall,personilg synst eg det er dårlige merke.ville nok gått for enten philips led tv,men panasonic plasma er nok veien og gå,får mer for pengene på en panny enn LG.
    LG B6-Panasonic TX-P55VT60Y-Onkyo TX-NR 636-.16-Philips Fidelio X2-
    Panasonic DMP-BDT110-Pioneer BDP-120-Samsung UBD-K8500-Xbox 360 250GB-Xbox One 500GB

Intermediate shield sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har du tv i mangen år fremoverog 10 ganger bedre enn LG sin.

Panasonic 50" 3D Plasma Smart-TV TX-P50VT50Y - Elkjøp
    LG B6-Panasonic TX-P55VT60Y-Onkyo TX-NR 636-.16-Philips Fidelio X2-
    Panasonic DMP-BDT110-Pioneer BDP-120-Samsung UBD-K8500-Xbox 360 250GB-Xbox One 500GB

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shield
    Her har du tv i mangen år fremoverog 10 ganger bedre enn LG sin.

Panasonic 50" 3D Plasma Smart-TV TX-P50VT50Y - Elkjøp

Helt riktig. Panasonic VT50 er markedets beste TV, og den funker helt supert i alle rom uten om de helt lyseste, men det funker det ikke med glossy LED heller, da må du ha en matte skjerm, og til og med matte LCD skjerm vil det ikke bli en behagelig opplevelse før du demper noe av lyset! Da er plasma tilbake på tronen igjen uansett..

Den er kanskje ikke 10 ganger bedre enn den LG TVen, men det er et faktum at sort nivået er MER enn 10 ganger dypere hos VT50 en LM960V (0.009cd/m² kontra cirka 0.14cd/m² tenker jeg) Er i hvertfall 12-15 ganger dypere.

Fargene på LG LED skal visst være noe av det beste på markedet, men ikke like bra som Panasonic plasma og LG plasma med THX modus.

All in all er ikke den TVen så ille verst, men når den er kun 47" og de krever 15 lapper er det et dårlig kjøp. en 50" ST50 til 9500 kroner knuser den. Så for at LM960V skulle vært et fornuftig kjøp skulle den ha kostet cirka 8000,-

Bedre med en 55" VT50 til samme pris omtrent

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer denne tv´n selv men i 55". Skal erstatte 50" kuro (5080xa) og skal primært brukes til TV titting i stue med lys. (har eget rom med projektor til film)
    Uansett, har lyst til å prøve noe nytt, så spørsmålet blir; er dette beste led tv med baklys akkurat nå, og evt om det kommer noe nytt veldig snart som er verd å vente på?

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monitor
    Vurderer denne tv´n selv men i 55". Skal erstatte 50" kuro (5080xa) og skal primært brukes til TV titting i stue med lys. (har eget rom med projektor til film)
    Uansett, har lyst til å prøve noe nytt, så spørsmålet blir; er dette beste led tv med baklys akkurat nå, og evt om det kommer noe nytt veldig snart som er verd å vente på?

Nye Philips 9000 serie og nye Sony HX950 kommer til å gruse LG når de kommer ut

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet du hvor mye sonyen vil koste og når den kommer?

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monitor
    Vet du hvor mye sonyen vil koste og når den kommer?
    Jeg tipper at en 46" utgave kommer til å koste rundt 15K mens en 65 tommer blir drøyt 40K. Men jeg vet ikke. De pleier å være dobbelt så dyrt som plasma flaggskip. En 46hx923 kostet £1699 ny i Uk i fjor. Usikker på 55 og 65 utgavene
    Edit: en 55Hx923 kostet €3200 = cirka 25 lapper. Da kan jeg nesten garantere sAmme prisene for Hx953, og 65" blir nok over 35K

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Nye Philips 9000 serie og nye Sony HX950 kommer til å gruse LG når de kommer ut
    Uten å ha sett kommende Philips og Sony så er det øynene som ser om de "gruser" LG. Lg har en stor fordel i god innsynsvinkel pga panelet og litt dårligere sortnivå ca 0,09 cd/m2 vs 0.02-0.06 cd/m2 på eldre modeller av Sony og Philips som jeg har målt(HX925 og 46PFL9706) En har uansett måtte ofre noe hvis en vil hente maks sort i detaljer på sony og Philips tidligere ihverfall. LG har fratatt kunden dette valget og gitt tvn litt dårligere sortnivå. Så får en selv velge hva som er viktigst. Når det gjelder gjenskinn så har philips pleid å være best pga matt skjerm verken Sony elle LG har imponert her kontra selv plasma skjermer. Fargene og kalibrerings mulighetene gir utrolig gode bilder på de LM960 jeg har kalibrert og bilde er plasmaaktig Min mening er at alle tre er gode skjermer selv om en ST,GT,VT50 ER bedre totalt sett i bildekvalitet. Men jeg synes selv at LM960 er den skjermen som har kommet nærmest plasma bilde i gjengivelse som jeg har sett sålangt fra Led-lcd skjermer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for alle svar og tips.

Jeg har fra før en Pioneer 50" og en Panasonic 37" plasma.

Jeg hadde gjerne gått for en ny plasma. Men mitt i-lands problem er at jeg har kun 110 cm og disponere. 50" blir for stort og 42" for smått. Jeg vill ha en TV som er 46-47".

Derfor er det kun LCD og velge på dessverre. De må vel finnes noe der ute som kan brukes?

Jeg velger mellom disse modellene:

Panasonic
    TX-L47WT50Y

Philips
    47PFL6877T
    46PFL8007T

LG
    47LM669T
    47LM960V

Sony
    KDL-46HX855

Noen andre modeller jeg bør se på?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hej,

Har köpt en 55LM960W från Elkjöp Jessheim åpningstilbud 14.995 kr!
    Sett på denna, TVn som min främsta kandidat sedan sommaren.
    Modellerna jag velat mellan är Samsung ES8005, gick ganska fet bort pga blå bild.
    Plasma VT50 pga plasma, värme, effekt, inbränningsrisk.

Tror LG Lm960w blir en väldigt bra allround tv, irriterar mig dock att ramen är i krom, det reflekterar en hel del, hade önskat det var som LM860w istället!!!

Jag är väldigt enig i "rs banditt" svar, det sammanfattar allt, iaf för mig som har satt mig in TVn och förstår vad han menar

Dinside.no skriver om en ny Philips PFL6907 kanske värt att se på?
    Utöver det har du prickat in dem LED modeller som gäller

Lite sent och orkar inte skriva mer, ställ fråga om du har så kanske jag kan svara på dem, men har inte fått min TV men har "forskat" en hel del på diverse modeller :-(

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •