Tips til BILLIG og STOR TV ønskes - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 32 av 32
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Thompson vil jeg bare si nei til med engang 55" LED til 8000,- er ikke særlig billig og jeg ikke sett en Thompson per i dag som ikke suger
    Hei igjen,

var innom Elkjøp nå akkurat og kikket på denne, og jeg må ærlig talt si at jeg synes bildet var helt kurant. Nå ligger jo denne på 7990 eller noe slikt da, og man får jo Samsung og LG 60" for bare 500 kr mer så den er vil ikke veldig aktuell i alle fall, men synes det er litt rart at du avfeier den på denne måten?

Det sto en LG 60" på Elkjøp også, men tror ikke det var samme modellnummer som den jeg linket til her. Den hadde i hvertfall mye dårligere bilde enn Thomson TV'en, synes jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten, kan denne Andersson TV'en være en mulighet:
    Andersson LED5561FDC PVR 55" full HD LED-TV med 100Hz-teknologi

Har aldri hørt om det merket jeg altså, men det var jo rimelig og de ser ut til å ha veldig gode garantivilkår.

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av csharp
    Det sto en LG 60" på Elkjøp også, men tror ikke det var samme modellnummer som den jeg linket til her. Den hadde i hvertfall mye dårligere bilde enn Thomson TV'en, synes jeg.
    Fikk du fiklet med innstillingene på dem, eller med innstillingene på var der fra før? Hvordan var belysningen i butikken i forhold til belysningen der hvor du skal ha denne TV-en?

LG-en skal man kunne stille inn nokså bra, men sortnivået er ikke det aller beste. Men slikt kan man nesten bare glemme om man skal ha 60" i denne prisklassen. Da bør man opp til LG 60PM970T, som koster nær det dobbelte.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Fikk du fiklet med innstillingene på dem, eller med innstillingene på var der fra før? Hvordan var belysningen i butikken i forhold til belysningen der hvor du skal ha denne TV-en?

LG-en skal man kunne stille inn nokså bra, men sortnivået er ikke det aller beste. Men slikt kan man nesten bare glemme om man skal ha 60" i denne prisklassen. Da bør man opp til LG 60PM970T, som koster nær det dobbelte.
    Ja, jeg fikk stilt litt på bildet men fjernkontrollen funket ikke så måtte bruke knappene under selve apparatet. Den sto sammen med en annen 60" (dyrere selvsagt) som helt tydelig hadde i mine øyne bedre bilde, og det var hovedsaklig sortnivået jeg synes var dårlig på den. Det var mer som en slags gråfarge.

Det var selvsagt flombelysning på Elkjøp, og jeg kommer til å sitte i et hjemmekino-rom helt uten belysning, så det kan jo ikke sammenlignes i det hele tatt.

Det skal sies at jeg er vant til bildet fra en Panasonc AE700 projektor, så 720p og relativt dårlig sortnivå trenger ikke være et stort problem sånn sett :-)

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK

Modellen Elkjøp fører (60PA550T), er modellen under PA6500.

Expert skal ha 60PA6500, men kalt PA650T. Om du har en slik butikk i nærområdet.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK

Modellen Elkjøp fører (60PA550T), er modellen under PA6500.

Expert skal ha 60PA6500, men kalt PA650T. Om du har en slik butikk i nærområdet.

Nettopp, da er det jo håp om at PA6500 er noe bedre enn den jeg så på Elkjøp.

Ser at Expert har den modellen du sier Plasma - LG 60PA650T 60" PLASMA TV. - expert på den lokale butikken på Holmen, men de selger den jo til 8990 kr og når modellnavnet er forskjellig kan jeg jo ikke bruke de andre butikkene for å presse Expert ned på samme nivå heller

Hm, vanskelig å finne noe brukbart innenfor det trange budsjettet mitt altså :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten, kan denne Andersson TV'en være en mulighet:
    Andersson LED5561FDC PVR 55" full HD LED-TV med 100Hz-teknologi
    Styr unna. Det skal godt gjøres å finne dårligere skjermer enn Andersson...

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av csharp
    Nettopp, da er det jo håp om at PA6500 er noe bedre enn den jeg så på Elkjøp.

Ser at Expert har den modellen du sier Plasma - LG 60PA650T 60" PLASMA TV. - expert på den lokale butikken på Holmen, men de selger den jo til 8990 kr og når modellnavnet er forskjellig kan jeg jo ikke bruke de andre butikkene for å presse Expert ned på samme nivå heller

Hm, vanskelig å finne noe brukbart innenfor det trange budsjettet mitt altså :-)

Ikkje kjøp den på expert, men dra dit for å sjekke bildet Så om du er fornøyd så kjøper du den på nett i navnet PA6500.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PA6500 er vel utenlandsk versjon, og du kan vel da få problemer med CI-moduler osv? Husker det var en eller annen på forumet her som hadde problemer, vet ikke om han fikk ordnet det.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sureup
    PA6500 er vel utenlandsk versjon, og du kan vel da få problemer med CI-moduler osv? Husker det var en eller annen på forumet her som hadde problemer, vet ikke om han fikk ordnet det.

Gjelder vel kun de som, av en eller annen grunn, ønsker å bruke den innebygde dekoderen til RiksTV ol.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikkje kjøp den på expert, men dra dit for å sjekke bildet Så om du er fornøyd så kjøper du den på nett i navnet PA6500.

Hei igjen,

var innom Expert i går ettermiddag for å se på denne. Må si jeg ble like skuffet av den der som jeg ble av Elkjøp sin modell. Bildet var "blast", slik at sortnivået var dårlig/grått, fargene lite spreke/livlige og panorering var ganske hakkete.

De hadde forøvrig tilbud på en Luxor 55" LED TV som jeg synes hadde et mye friskere og penere bilde, og hvor panorering var glatt og fint. Denne fikk jeg for 6500 kr, og jeg fikk i tillegg en Aura Sound lydplanke med sub til 2000 kr i stedet for listeprisen på 2500 kr.

Jeg vet ikke om dette er brukbare ting eller om prisene er så bra som de virket, men med en totalpris på 8500 kr og umiddelbar levering så gjorde jeg noe jeg ikke pleier å gjøre; slo til uten å sjekke bakgrunnen på tingene noe videre.

Jeg koblet opp greiene i går kveld for å teste, og er brukbart fornøyd.

Første "nedtur" var at TV'en ikke hadde optisk lydutgang
    Heldigvis hadde den en vanlig koax digitalutgang, så fikk koblet til lydplanken via denne. Dette var litt uventet, men fint levelig.

Andre nedtur er litt verre: TV'en har en død piksel som står og lyser når det egentlig skal være mørke scener!! Er dette noe man må regne med, eller burde jeg klage til Expert på dette? Jeg synes det er ganske irriterende.

Forøvrig synes jeg bildet på TV'en er meget bra. Litt "lyse områder" her og der når det egentlig er helt mørkt bilde så ser ut som bakgrunnslyset skinner litt i gjennom noen steder. Vet ikke hva dette kalles, og det burde ideellt sett ikke vært sånn men jeg kan leve med det tror jeg siden det ikke er så mye.

Lyden fra lydplanken er helt ok. Hadde ønsket litt mer oppløst og "åpen" dialog, men det funker greit nok.

Oppsummert vil jeg si at i forhold til prisen er dette bra, med unntak av den døde pikselen. Den synes jeg ikke burde være der.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm,

ser ut som fenomenet kalles "clouding".
    Min er ikke så ille som på disse bildene, men det er samme greia.
    Samsung LE46M87 Clouding | AVForums.com - UK Online

Jeg ser Expert opererer med 30 dager "Åpent kjøp"
    Kjøpsvilkår - expert

Spørs om ikke jeg skal returnere dette og se om jeg kan få en TV uten pikselfeil og kanskje litt mindre clouding i stedet...

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •