LG 65LM620T vs. Samsung UE65ES8005

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LG 65LM620T vs. Samsung UE65ES8005

Valgets kval: Hvilken av de her to tv'ene skal jeg velge?

LG sin TV koster 10 000 mindre enn Samsungs, og er de ekstra 10 000 verdt det? Hører LG har en meget blankpolert skjerm som kan plages med refleksjoner, er det noen som vet om det forekommer på denne modellen?

Sharps 70" til 30k er også inne i bildet, det er de tre TVene jeg har sett mest på, men bor i Berlevåg så blir ikke mer enn å bla gjennom nettbutikkene, får ikke akkurat dratt innom noen butikk for å se bildet.

Blir takknemmelig for alle fornufige innspill som kan hjelpe meg.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung LED er også veldig blank. Den som ligger på utstilling i marcus thranes for eksempel, ser helt ubrukelig ut pga plassering og sol lyset når jeg var innom, så her er den ikke særlig bedre en LG.

jeg syns begge skjermene er nok så like.. Begge viser en unaturlig farge og blå-aktig sort nivå med mye clouding som jeg ikke tåler.

Vil derfor heller foreslå at du venter til HX950 (Sony bak-LED) eller Philips 9707 (Bak-LED det også) kommer ut. Det kommer sikkert til å koste rundt 30 lapper for 55", men det er prisen du må betale for en LED som er nesten så god som en plasma :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for et godt svar, det kommer meg nok til nytte. Har pr. dags dato en Phillips 8404 med vanlig LCD belysning og er strålende fornøyd med bildekvaliteten, men ikke størrelsen som er 42". Jeg har sett på fjorårets Samsung LED i 8-serien og den synes jeg så bra ut i både 2D og 3D. Jeg har også fått sett bildet på Smasungs 63" Plasma som jeg synes var strålende. Så du mener man får mer for pengene i plassma? Jeg har vurdert plasma og falt veldig for Panasonics nye 65" til 20k, men så var det dette med at jeg har PC tilkoblet TV pr dags dato men det er ikke en nødvendighet hvis jeg får bedre bilde for pengene i Plasma. Det hjalp virkelig å høre svaret fra deg, tak for det, fint hvis du kunne hjelpe meg litt til her.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for å si det slik har jeg ikke lengre lyst å bruke mer enn 25k på TV og det er inkl. frakt og veggfeste. Jeg vil ha TV før jul så har dessverre ikke tid til å vente på nyttårssalget, og ser jo f.eks at Smasungs 63" Plasma som nå er to år gammel får man ny til 12 000, men vil ha bedre 3D enn den har å by på. Det må bli en helt ny TV med smartfunksjoner når jeg først skal kjøpe.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •