Valg av 55" TV?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 37
    Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av 55" TV?

Jeg har per i dag en 42” plasma 2008-modell og syns ikke lenger det gir meg noen storskjermfølelse. Men så blir spørsmålet: hva skal man satse på?

I stua er det er en del vindusflater på bakvegg (retning sør) og et vindu på siden (retning vest). Sola kommer inn sidevinduet rundt dagsrevytider og gir gjenskinn en stund, men det er ikke noe problem å bruke persienner der. Avstand fra bakvegg til tv-vegg er 4,5 meter, og den reelle avstanden mellom øyne og skjerm blir fort en halv til en meter kortere. Skjermen vil bli brukt til barne-tv på dagtid, fotball, tv-titting og film på kveldstid. Jeg har Canal digital sin nyeste hdpvr og en Sony S790 blu-ray som kilder. Hvor viktig 3d og smart-tv blir for meg vet jeg ingenting om ettersom jeg ikke har noen erfaring med det enda. Pris: ca.15 000 (+- 5000 er ok)

Jeg har lite greie på TV, så jeg har en del spørsmål å nøste i før jeg kan ta et valg:
    1) Tenker jeg rett mtp. størrelse?
    2) Er det noen viktige forskjeller med tanke på smart-tv-funksjoner? Er det noen som åpner for film-leie (f.eks Netflix) og andre ikke?
    3) Bør jeg velge en tv med passiv 3d-teknologi hvis hele familien skal kunne ha glede av det samtidig? Hvilke apparater fins i så fall med passiv 3d?
    4) Er bak-led så mye bedre enn kant-led på sortinivå at jeg bør velge det? Hvilke aktuelle kandidater fins i så fall med bak-led?
    5) Skal jeg rett og slett gå for en 55” Panasonic VT50 til 16990.- og se bort fra alle de andre spørsmålene mine?

Hvilen skjerm ville du valgt her? Kom med forslag. Takker og bukker for alle mulige innspill;-)

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte meg nylig denne Samsung 55 tommeren da den var på tilbud til 10.995 hos Mpx for en måneds tid siden.

Er strålende fornøyd. Netflix har nå også installert seg og virker knirkefritt. Ellers er egentlig ikke Smart funksjonene på dagens tv'er noe interessant pga at jeg allerede har koblet en pc til tv'n som er mye kjappere en den innebygde i tv'n.

På denne er det aktive briller, men for å være ærlig er jeg ikke så imponert over 3D på dagens tv'er. Fikk med to briller, og det går fin for flere å se samtidig.

Lite gjennskinn, har store vinduer mot solen på siden av tv'n.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du vurderer en Panasonic VT50 55" som selges for 19 990,- kan du også vurdere Panasonic ST50 med like bra sort og +/- samme ANSI kontrast for 19 990,- det også men i 65" utgave!

Det blir litt bedre bilde kontra 10" større skjerm.

Uansett hva du lander på av de to får du et strålende kjøp.

Ellers kan du godt vurdere Samsung PSE6505 plasma, her får du 60" til over kant av 13 lapper!

Bildekvaliteten på den er relativt nærme ST50 på alt. Sort nivået (og dermed) kontrasten (forskjellen på mørkeste farge vs lyseste) er betydelig bedre på ST50, men PSE6505 har fremdeles bedre sort enn noen andre skjermer som ikke er Panasonic!

Faktisk hvis vi ser på disse prisene og størrelsene såville jeg nesten argumentert at Samsungen gir best bilde for pengene.

Forslag 1 : Kjøp SAMSUNG PS-60E6505 60" PLASMA FULL-HD 3D billig på Dustinhome.no 13 559,- 60"

Forslag 2: PANASONIC TX-P65ST50Y Plasma TV | Hi-Fi Klubben 19 900,- 65"

Forslag 3: PANASONIC TX-P55VT50Y Plasma TV | Hi-Fi Klubben 16 998,- 55"

Wow, jeg ser at VT50 koster i dag kun 17 lapper? Jeg er helt sikker på at den kostet 20 lapper.. Jaha, nå ble valget enda vanskeligere.

17 lapper for VT50 55" er en utrolig god pris. Men jeg syns faktisk at 55" ikke er så veldig stort fra en avstand på 4meter.. sitter 3 meter fra en 100" projektor skjerm her

Så jeg syns det fort burde bli 60 eller 65". Går du for ST50 må du strekke budsjettet så langt du er villig, men går du for Samsungen så har du en god del penger til overs som fort kan gå til høyttalere, receiver, forsterker, ny CD-spiller, en ekstra 42-50" på sove rommet eller rett og slett spares.

En av de 3 så vinner du uansett

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipsene! En tipser på led og en på plasma så langt.

Tror kanskje jeg syns 65" blir i største laget. Det skal aksepteres av kona også Men de to andre tipsene der er interessante!

Det er vel kanskje flere lcd-modeller som bør vurderes også?

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gimsegutten
    Takk for tipsene! En tipser på led og en på plasma så langt.

Tror kanskje jeg syns 65" blir i største laget. Det skal aksepteres av kona også Men de to andre tipsene der er interessante!

Det er vel kanskje flere lcd-modeller som bør vurderes også?

Skal du gå for LED så mener jeg at det burde være bak-LED, som f.eks fjorårets Sony eller Philips (HX920 og 9706) for å få en sort og jevn baklys som kan i hvert fall sammenlignes med plasma fra Panasonic og Samsung.

Nyere modellene vil komme senere i år, men de vil trolig koste omtrent dobbelt av en plasma med like bra, om ikke bedre bilde!

CCFL-LCD er de lite av i high end markedet, men TVer som Sony EX500 og Samsung LE32C580 (tror jeg den het) fra 2010 er begge mellom priset LCD modeller som gir dypere sort og sliter ikke med clouding kontra til og med dagens kant-LED top modeller som Samsung og co. Veldig trist at de ikke lager high end LCD TVer lenger!
    Jeg tror LG har noen bak-LED modeller men de har så dårlig sort at det hjelper ikke stort å ha jevn baklys heller

Så lenge sola eller ekstremt mye lys ikke dominerer stua di er det helt klart at det er plasma som skal inn, og da er 55" VT50 eller 60" PSE6505 veldig gode alternativer til 17K og 13.5K!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv kjøpte jeg denne for et par uker siden: Sharp 60" 3D LED Smart-TV LC-60LE841S - Lefdal

Link til test av Sharp sin 70" er her, den har så vidt jeg har skjønt samme teknologi som 60" : 70" Sharp 70LE836S test/anmeldelse - FlatpanelsDK

Sort-nivå etter kalibrering på denne er 0,03 cd/m2.

Med 2 par briller og veggfeste i tillegg ble dette rett i overkant av 21k.

Sharp er bak-LED, og jeg er svært fornøyd med bildet. Min TV er plassert 4,2m fra sofan, og jeg må si jeg er fornøyd med størrelsen! Sharp sine skjermer er ikke så blanke som flere av LCD-konkurrentene sine (Samsung og LG), noe jeg setter pris på. Greit å slippe reflekser fra vinduer/lyspærer og annet. Den har smart-funksjoner, men disse har jeg ennå ikke prøvd noe særlig.

LG sin 960-serie er også bak-LED, men 55" koster endel mer enn Sharp sin 60". Her er link til test av denne: LG LM960V test/anmeldelse - FlatpanelsDK
    Sort-nivå etter kalibrering på denne er 0,09 cd/m2.

Samsung E8005 (plasma), link til test: Samsung E8005 test/anmeldelse - FlatpanelsDK
    Sort-nivå etter kalibrering på denne er 0,05 cd/m2
    Marantz SR7005|Marantz UD7006|Emotiva XPA-3|Monitor Audio PL200|Monitor Audio GXC350|Focal Chorus SR800|SVS PCi 25-31|Apple TV|Bluesound Vault

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du hadde jo ganske mange spørsmål, jeg glemte mange av de når jeg skrev forrige innlegg! :wink:
    Les denne artikkelen fra Teknisk Ukeblad, kanskje får du svar på mye du lurer på her: KJØPSGUIDE FOR 3DTV - Alt du bør vite om 3DTV - tu.no/tester
    Marantz SR7005|Marantz UD7006|Emotiva XPA-3|Monitor Audio PL200|Monitor Audio GXC350|Focal Chorus SR800|SVS PCi 25-31|Apple TV|Bluesound Vault

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De så jo intersessante ut disse, både Sharp og LG! Det dumpet ned en katalog i posten fra Elkjøp i dag med LG LM960W til 22995.- LG ser jo utrolig flott ut, har bak-led og passiv 3d (?), en kombinasjon som jeg liker. Den er imidlertid noen tusen dyrere enn hva jeg syns om.

Så også en Philips-tv i butikken her om dagen som jeg likte: 55pfl8007t Men jeg må kanskje opp på 9000-serien for å få bak-led fra Philips? 46PFL9706T er vel en tv som får mye skryt, men jeg finner ikke noen aktuelle kandidater på 55 eller 60"- Noen som vet?

Sony syns jeg også har flotte skjermer. Har jeg forstått det rett at det snart kommer en ny i 900-serien og at denne vil ha bak-led?

Akkurat nå sier magefølelsen likevel plasma fra Panasonic i og med at VT50 har gått ned i pris.

Tror imidlertid at det blir på en av de neste to månedslønnene at skjermen vil bli innkjøpt. Kjøpte meg en snøfres som reiv i pengeboka i dag. Det betyr at jeg har noen uker på meg til å leite, lese og kose meg med tester og synspunker. Ikke noe problem det, for prosessen er jo halve moroa

Newcomer tobkas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville ikke anbefale den LG tven du nevner ;-)
    Ser kanskje bra ut på papiret men ikke når du tester den.
    Passiv 3d er en ulempe... dette gir en helt annen kvalitet på 3d! Det er kun lg som bruker dette og kan ikke forstå hvorfor? bildekvaliteten er jo helt på ville veier!

Kan bekrefte at vt50 er en ekstremt god tv fikk den nettopp inn i huset selv
    Veldig imponert! Jeg har den i et ganske mørklagt rom så kan ikke si noe om hvordan det blir i lys osv.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De så jo intersessante ut disse, både Sharp og LG! Det dumpet ned en katalog i posten fra Elkjøp i dag med LG LM960W til 22995.- LG ser jo utrolig flott ut, har bak-led og passiv 3d (?), en kombinasjon som jeg liker. Den er imidlertid noen tusen dyrere enn hva jeg syns om.

Så også en Philips-tv i butikken her om dagen som jeg likte: 55pfl8007t Men jeg må kanskje opp på 9000-serien for å få bak-led fra Philips? 46PFL9706T er vel en tv som får mye skryt, men jeg finner ikke noen aktuelle kandidater på 55 eller 60"- Noen som vet?

Sony syns jeg også har flotte skjermer. Har jeg forstått det rett at det snart kommer en ny i 900-serien og at denne vil ha bak-led?

Akkurat nå sier magefølelsen likevel plasma fra Panasonic i og med at VT50 har gått ned i pris.

Tror imidlertid at det blir på en av de neste to månedslønnene at skjermen vil bli innkjøpt. Kjøpte meg en snøfres som reiv i pengeboka i dag. Det betyr at jeg har noen uker på meg til å leite, lese og kose meg med tester og synspunker. Ikke noe problem det, for prosessen er jo halve moroa
    Jo da, LG sin LED er bak-belyst men syns det nesten er 'sløs' når skjermen produserer så dårlig sort alikevel. (0.09cd/m² som postet oppe) Det blir liksom en blank blå skjerm i mørke scener vil miste mye detaljer, en svart bil/dress vil oppfattes som kanskje blå-lilla da.

Sharp produserer en veldig dyp sort i følge målingene, men personlig så syntes jeg ikke at 0.03cd/m² stemte, det så mer ut som LG nivå i mine øyne, jeg trodde at det var en Kant-LED som lider av ujevn baklys og clouding. Bak-LED er ikke helt imune mot clouding heller, bare mindre sansynlighet kontra kant-LED. Her skriver jeg mer fra personlig erfaring, enn hva som er et objektivt faktum.

for 17 lapper for en VT50 55" er en utrolig god deal at det ikke er til å beskrive engang! En sort som er 10 ganger så dyp som f.eks ovenfornevnte LG LED, en kontrast nesten 10 ganger høyere, farger som er enda mer presise OG den koster 5 lapper mindre :lol: :lol: :lol:

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tobkas
    Passiv 3d er en ulempe... dette gir en helt annen kvalitet på 3d! Det er kun lg som bruker dette og kan ikke forstå hvorfor? bildekvaliteten er jo helt på ville veier!
    Fikk forklart at passiv 3d er mer behagelig å se på (selv om bildet ikke blir like skarpt). Pluss av brillene er mye rimeligere. Men det var det en selger som sa, så det bør kanskje tas med en klype salt?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å ødelegge den gode stemningen,men hva skal vi med ENDA en " jeg skal ha ny TV" -tråd? Det finnes jo "en million" om samme tema. Hva med å lese noe av det som står fra før? Eller lese seriøse tester i noen fagblader. For det er mye bedre enn 20 ulike meninger på et forum,selv om det er aldri så seriøst. Her inne blir man bare forvirra. Det er jo bare å se hva som er kommet av svar så langt...ikke mye å bli klok av.....dessuten,hva vet du hva det betyr når én sier at de er kjempefornøyd med en TV? Det sier jo ingenting egentlig. Man kan mene mye om mye,men å si at man er fornøyd uten å si hva man er fornøyd med hjelper jo lite. Desverre. Jeg kunne også anbefalt både det ene å det andre,men jeg tror bare du ville blitt enda mere forvirra. ....men lykke til i jakten på ny TV. Sorry for "utbruddet".......

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis

for 17 lapper for en VT50 55" er en utrolig god deal at det ikke er til å beskrive engang! En sort som er 10 ganger så dyp som f.eks ovenfornevnte LG LED, en kontrast nesten 10 ganger høyere, farger som er enda mer presise OG den koster 5 lapper mindre :lol: :lol: :lol:
    Ser den:wink:

Newcomer jnordto sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk forklart at passiv 3d er mer behagelig å se på (selv om bildet ikke blir like skarpt). Pluss av brillene er mye rimeligere. Men det var det en selger som sa, så det bør kanskje tas med en klype salt?
    Vell, selgere sier det du vil høre så ta det med en klype salt kanskje :lol:

OT: Gimse ala melhus? Isåfall så er du et steinkast unna.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av edguy
    Ikke for å ødelegge den gode stemningen,men hva skal vi med ENDA en " jeg skal ha ny TV" -tråd? Det finnes jo "en million" om samme tema. Hva med å lese noe av det som står fra før? Eller lese seriøse tester i noen fagblader. For det er mye bedre enn 20 ulike meninger på et forum,selv om det er aldri så seriøst. Her inne blir man bare forvirra. Det er jo bare å se hva som er kommet av svar så langt...ikke mye å bli klok av.....dessuten,hva vet du hva det betyr når én sier at de er kjempefornøyd med en TV? Det sier jo ingenting egentlig. Man kan mene mye om mye,men å si at man er fornøyd uten å si hva man er fornøyd med hjelper jo lite. Desverre. Jeg kunne også anbefalt både det ene å det andre,men jeg tror bare du ville blitt enda mere forvirra. ....men lykke til i jakten på ny TV. Sorry for "utbruddet".......
    Jeg er fullt klar over at TV er en del av forumet der det opprettes veldig mange tråder, og at man kan komme langt med å lese ellerede opprettede tråder. Men jeg sitter nå likevel med noen spørsmål knyttet til mitt valg som jeg setter pris på å høre ulike innspill på. Er det ikke det et forum er til for? Syns ikke det er noe i veien med de innspillene jeg har fått heller...

Newcomer tobkas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I mine øyne syns jeg kvaliteten blir så dårlig i passiv 3D at du like gjerne kan droppe hele 3D-en :lol:

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jnordto
    Vell, selgere sier det du vil høre så ta det med en klype salt kanskje :lol:

OT: Gimse ala melhus? Isåfall så er du et steinkast unna.
    Ot: Gimse på Melhus ja

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av edguy

Slik jeg ser det (som på alle andre A/V forum) så er Panasonic ST50 nærmest en fasit-svar (akkurat som ST30 før det, og Sony EX500 eller Samsung LEC580 om ikke jeg husker feil..), med mindre budsjettet er høyt og brukern ønsker det beste bilde for pengene, da er svaret en VT50 så klart.

Det finnes få tilfeller til at ST50 ikke burde bli valgt. Er rommet en lys stue som plages av sol og mye lys så er det lite du kan gjøre uansett, for alt vil se dritt ut uansett omtrent.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du leser artikkelen fra Teknisk Ukeblad jeg linket til lengre opp her (og som også er referert til i den "klistrede" tråden under TV her på forumet) vil du kunne lese om fordeler og ulemper med aktiv og passiv 3D. Etter å ha gjort det, kan du gjøre en vurdering selv av hva som er viktigst for deg.

Selv valgte jeg Sharp med aktiv 3D i 60". Dette var mye basert på nevnte artikkel, der følgende var viktig for meg:
    1) Jeg sitter ca 4,2 m fra skjermen, og ønsket "stor" skjerm
    2) Jeg har en sønn i barnehagealder, og siden vi er ganske forskjellige i høyde ønsket jeg en 3D-teknologi som gjør at vi begge kan ha utbytte av film i 3D
    3) TV'n står i stua, med et stort vindu på siden. Dette i kombinasjon med at jeg har lest tilstrekkelig om plasmaens problemer med innbrenning gjorde at jeg ville ha LED. Mange her hevder at innbrenning i plasma ikke er noe problem, at det finnes måter å bli kvitt "sporene" på. Jeg ønsket likevel et "problemfritt" TV-hold, der jeg slipper å ta slike hensyn.
    4) Studie av ulike tester (spesielt på flatpanelshd.com og den danske søstersiden)
    5) Pris

Lykke til i TV-jungelen!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er fullt klar over at TV er en del av forumet der det opprettes veldig mange tråder, og at man kan komme langt med å lese ellerede opprettede tråder. Men jeg sitter nå likevel med noen spørsmål knyttet til mitt valg som jeg setter pris på å høre ulike innspill på. Er det ikke det et forum er til for? Syns ikke det er noe i veien med de innspillene jeg har fått heller...
    Er enig med deg,men likevel så ville jeg sette et spørsmål ved saken. Men uansett så skal jeg si hva jeg mener om Tv,så kan du jo selv vurdere om det er noe hjelp i det :-)
    Med tanke på at flere og flere produsenter velger å nedprioritere Plasmateknologien så ville jeg definitivt godt for en LEDskjerm. Jeg har,som beskrevet i andre tråder,svært dårlige erfaringer med Panasonics plasmaskjermer (INNBRENNINGER), så det vil ikke være et alternativ for meg en gang. Med den store avstanden du snakker om til Tv'n så synes jeg at 55" er alt for lite. Særlig siden du savner storskjermfølelse med den du har. Jeg har selv en på 50 å sitter2,5 meter unna,å det synes jeg ikke er for nærme i det hele tatt for å si det sånn. I dag er bildekvaliteten på de fleste skjermer så god at man egentlig ikke kan kjøpe stor nok skjerm,særlig dersom man stort sett skal se på signaler med Hd-kvalitet. Noe de fleste gjør. Gammal VHS blir ikke bra på en stor skjerm,hvis du skjønner,he he.
    Du får heller overtale kona med en svær bukett roser!! Til og med mi kjerring har lyst på større TV :-)
    Som det nevnes her så kan en av Sharp sine store modeller være aktuelle her. Så konklusjonen på spørsmål 1 blir:JA du tenker feil ang størrelse :-)
    Spørsmål 2: I forhold til Netflix,så anbefaler jeg å lese tråden om det her på AVF. Veldig få skjermer så langt som støtter det,så i tilfelle må du kjøre det via PC el.lign. Dessuten så er vel kvaliteten varierende å passer nok ikke ideélt sett inn på en svær TV. Men CD har du jo muligheten til å leie film via deres Go-tjeneste som nå er blitt til CMORE-film. Den har jeg benyttet og de sender mye HDkvalitet :-)
    Spørsmål 3:Når det gjelder 3D så ville jeg bare hoppet bukk over hele greia å heller lagt penegen for at bilde i vanlig er så bra som mulig. Prøv å tenk etter hvor mye du/dere egentlig kommer til å sitte hjemme i stua med 3Dbriller......De fleste skjermer har jo funksjonen innebygget,men jeg ville ikke latt det være avgjørende. Det er jo stort sett på film man ser 3D da det fortsatt er lite Tv-innhold med det. Når 3D er blitt mere vanlig (hvis det i det hele tatt blir det,jeg tror det ikke før en brilleløs 3D blir aktuell) så har du antakelig lyst på en NY TV igjen :-)
    Spørsmål 4: Bak-LED er bedre enn kantmontert,særlig når det gjelder innsynsvinkel så ville prioritert det om lommeboka strekker til. Sortnivå på begge typer kan være meget bra sett rett forfra særlig.Kommer an på hvor heldig du er med panelet. Det varierer hele tiden selv på toppskjermene. Men ekstra mye på bestselgerene grunnet det store antallet de produserer. Med flere millioner paneler i produksjon så kan man egentlig ikke ungå at det i ny og ne dukker opp såkalte mandagseksemplarer...men sortnivået fra en plasma får man vel egentlig ikke,men jeg mener at ulempene med innbrenning/buzz (altså svak surr/brummelyd fra panelet) er større enn forskjellen i sortnivå. Det er i de fleste tilfeller bare i et helt mørkt rom man legger merke til det. Med tanke på lysstyrken i LCD-LED skjermer så trenger man heller ikke et helt mørkelagt rom for å få godt utbytte av film. Det er vel mye derfor man har valgt plasma til film,fordi man MÅ ha det mørkt for å utnytte det noe svakere lyset i disse skjermene. (men det sier ingen høyt).....Vil man ha egen kino så spar heller opp til en projektor :-)
    Spørsmål 5:NEI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Puh..prøvde å være nøye å begrunne svarene mine så godt jeg kunne. Du får se om det var til hjelp. Ble nesten mere forvirra selv nå.....
    Uansett så vil jeg anbefale deg (om du har muligheten) til å få testet de aktuelle skjermene under "stueforhold" før du kjøper. Da kan du med selvsyn se etter f.eks lyslekasjer i hjørner o.l.
    Håper du finner ut av det.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •