Erfaringer med Philips 46PFL9707S?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 33
    Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Erfaringer med Philips 46PFL9707S?

Hei

Noen her som har fått sett/testet denne TV'n?

Den har vel såvidt kommet i salg her i landet, men håper det er noen her som har vært så heldig og fått noen brukererfaringer med denne og kan gi noen tilbakemeldinger.

Link : Philips 46PFL9707S 3D LED-TV - 46"

Link : Philips 46PFL9707 product preview - TV - Trusted
    Reviews

Link : Philips 46PFL9707 product preview - TV - Trusted Reviews

Newcomer Lydmuren sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Den har vel såvidt kommet i salg her i landet, men håper det er noen her som har vært så heldig og fått noen brukererfaringer med denne og kan gi noen tilbakemeldinger.

Reviews

TV-en som setter en ny standard i LED-klassen.
    Tv-test: Philips 46PFL9707 - DinSide

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke fått sett denne enda, men siden Philips 9706 fra i fjor BANKER alle av årets LED modeller så har jeg rimelig høy forventninger av denne her også.

Jeg skal nok vente på CNET / HDTVTest / Flatpanels review kommer ut! Gleder meg til å se hvor dypt sort nivå denne kan få. Philips påstår 150,000,000:1 kontrast Får se om den klarer 15 000:1 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Philips 60PFL9607S

Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Reviews

Har nettop fått Philips 60PFL9607S i stua...Er jo samme tv som 46" minus moth-eye filter.
    Denne 60 tommeren gjør en formidabel jobb i min stue. Erstattter 52PFL9704 som heller ikke var noe dårlig skjerm. Den nye er bare litt bedre på alt untatt lyd.. Jeg har ikke fått kalibrert skjermen proff, men kjører en bildeinnstilling med ISF-dag med egendefinert fargetemperaturer både på BlueRay og Canal Digital HD PVR nye tuner. Har aldri sett bedre bilder fra noen skjerm..punktum! Mitt råd: Gå for 60 tommer..mer for pengene.
    Er også blitt litt "avhengig" av ambilight så det måtte bare bli philips igjen.
    atletico

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer selv på denne nye philips tven, og har fra før, som deg, 52PFL9704, men kan ikke finne noen butikker som selger den. Hvor kjøpte du den?

Active mons_ivar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av onkel kåre
    Lurer selv på denne nye philips tven, og har fra før, som deg, 52PFL9704, men kan ikke finne noen butikker som selger den. Hvor kjøpte du den?
    Soundgarden har dem

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjøp har dem også.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av onkel kåre
    Kjøpte mitt på Soundgarden. Fikk en bra Black Friday pris kun den fredagen og bestilte dette da....

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg klarte selv å nappe tak i det ene eksemplaret som kom inn til Soundgarden på Forus i går, og kan ikke annet si enn at jeg er mektig imponert, og tven gjorde mye mindre av seg på veggen enn hva jeg hadde trodd på forhånd.

Genialt at Philips leverer med 2 ulike veggfester sammen med tven, et som bygger 7cm ut og en variant som bygger bare 3cm (som jeg valgte å bruke)
    Det var bare å henge opp 2 store alu-"hjul" på veggen som fjernsynet henges på i spor som sitter i sokkelen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mons_ivar
    Jeg klarte selv å nappe tak i det ene eksemplaret som kom inn til Soundgarden på Forus i går, og kan ikke annet si enn at jeg er mektig imponert, og tven gjorde mye mindre av seg på veggen enn hva jeg hadde trodd på forhånd.

Genialt at Philips leverer med 2 ulike veggfester sammen med tven, et som bygger 7cm ut og en variant som bygger bare 3cm (som jeg valgte å bruke)
    Det var bare å henge opp 2 store alu-"hjul" på veggen som fjernsynet henges på i spor som sitter i sokkelen.
    @
    Viktig! Husk å oppdater skjermen.!
    siste versjon: Versjon: 000.150.082.000 Dato publisert: 19-12-2012
    Synes skjermen fikk et ytterliger løft etter oppdateringer med denne versjonen.
    Løste også et par mindre saker som ikke var helt bra...

Lastes ned her: 60PFL9607S/12 Philips 9000 series Smart LED-TV 60PFL9607S 152Â*cm (60") 3D Max DVB T2/C/S2 med Ambilight Spectra XL og Perfect Pixel HD - Philips Support

Jeg velger konsekvent å oppdatere via usb memory stick til usb port på side av skjerm, raskt og smertefritt...

atletico

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atletico
    @
    Viktig! Husk å oppdater skjermen.!
    siste versjon: Versjon: 000.150.082.000 Dato publisert: 19-12-2012
    Synes skjermen fikk et ytterliger løft etter oppdateringer med denne versjonen.
    Løste også et par mindre saker som ikke var helt bra...

Lastes ned her: 60PFL9607S/12 Philips 9000 series Smart LED-TV 60PFL9607S 152Â*cm (60") 3D Max DVB T2/C/S2 med Ambilight Spectra XL og Perfect Pixel HD - Philips Support

Jeg velger konsekvent å oppdatere via usb memory stick til usb port på side av skjerm, raskt og smertefritt...

atletico

Takk for tipset, da er det gjort

Edit: Fant til mi store forskrekkelse at fjernkontrollen ikke bruker IR signal da jeg skulle programmere Harmony 900 i går kveld, så da ble det en fjernkontroll ekstra på bordet

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mons_ivar
    Takk for tipset, da er det gjort

Edit: Fant til mi store forskrekkelse at fjernkontrollen ikke bruker IR signal da jeg skulle programmere Harmony 900 i går kveld, så da ble det en fjernkontroll ekstra på bordet
    Rart de ikke bruker IR, er skuffende at ikke Logitech'en vil funke , er det bluetooth eller wifi signaler den bruker istedet?.
    Har den taster for de forskjellig inngangene eller må man inn i en meny for å velge?, altså den gamle tungvinne måten.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Moth eye effekt?

Har noen gjort seg erfaring hvor mye moth eye effekten utgjør i forhold til refleksjoner? 46" har den jo , men 60" ikke .ingen butikk her i Tromsø har heller planer å ta inn begge.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacBain
    Rart de ikke bruker IR, er skuffende at ikke Logitech'en vil funke , er det bluetooth eller wifi signaler den bruker istedet?.
    Har den taster for de forskjellig inngangene eller må man inn i en meny for å velge?, altså den gamle tungvinne måten.
    jeg er faktisk usikker, men tipper blåtann elle RF...jeg ser forsåvidt logikken i og med at en kan snu fjernkontrollen på tvers å bruker qwerty tastaturet under

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men, de burde uansett ikke gjort det slik at man ikke kan bruke programerbare fjernkontrollere. Det fleste entusiaster sitter jo med nettopp slike.
    Mer enn en fjernkontroll hører 80-tallet til .
    Logitech burde jo nå komme med støtte til RF wifi og bluetooth for å dekke alle.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atletico
    Har nettop fått Philips 60PFL9607S i stua...Er jo samme tv som 46" minus moth-eye filter.
    Denne 60 tommeren gjør en formidabel jobb i min stue. Erstattter 52PFL9704 som heller ikke var noe dårlig skjerm. Den nye er bare litt bedre på alt untatt lyd.. Jeg har ikke fått kalibrert skjermen proff, men kjører en bildeinnstilling med ISF-dag med egendefinert fargetemperaturer både på BlueRay og Canal Digital HD PVR nye tuner. Har aldri sett bedre bilder fra noen skjerm..punktum! Mitt råd: Gå for 60 tommer..mer for pengene.
    Er også blitt litt "avhengig" av ambilight så det måtte bare bli philips igjen.
    atletico
    Jeg var på jakt etter den beste topp modellen fra Sony eller Philips som har bak belyst LED og før dette hadde jeg Sony 46HX923 som var forrige topp modell fra Sony.
    Så jeg kjøpet en Philips 60PFL9607S hos Elkjøp i slutten av november, jeg måtte teste denne mot Sony sin topp modell for jeg gjorde en besluttning, det stod mellom Sony 55HX955 og Philips 60PFL9607S.
    Philips 60PFL9607S er en meget god tv uten om dårlig innsynsvinkel noe som er mye dårligere enn Sony sin topp modell, ellers så har disse to topp modellene fra Sony og Philips nesten like god bilde kvalitet og sort nivå, Sony er en liten hakk bedre på det meste uten om smart funksjonene.
    Så det endte med av jeg leverte inn Philipsen og gikk for Sony skjermen noe jeg ikke angrer noe på.
    Mitt krav er bare bildekvalitet og der er det Sony av LED LCD tv'en som trekker det lengste trådet.
    Synes ikke at Philips tv'en kom på høyde med Sony tv'en etter kalibrering.
    Men Philips tv'en er en veldig bra tv for all del uten om innsynsvinkelen er for dårlig.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony sliter vel mer med refleksjon, eller?

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hanzo

LANGT mer. Sony'n reflekterer som mye som en plasma.. Philips 9700 har så lite refleksjoner som mulig. Aldri sett mindre.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så "Love Actually" sammen med kona (såklart) på NRK1 (altibox) i går kveld og jeg ble skuffet når det var noe støy rundt enkelte karakterer i noen bevegelser. Det jeg ikke vet om det er sendinga til NRK/ALtibox eller TV som laget støyen...noen andre som opplever det samme?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hanzo
    Det stemmer at Sony har refleksjon men det er ikke så viktig da man ser filmer i mørkt rom. Glasset som er på panelet til Sony er en såkalt gorilla glass som er ripefri. Philips sin topp modell har ingen beskyttelse men den har matt panel og lite refleksjon. Sony sin toppmodell har litt bedre bildekvalitet og sort nivå enn Philips sin topp modell.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •