Erfaringer med Philips 46PFL9707S? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 33 av 33
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med å koble 60PFL9607S til Denon 3806

Har nettopp gått fra en Sony KDL-46W3000 til en 60PFL9607S, og er godt fornøyd så langt. Jeg har imidlertid et kjempeproblem som jeg ikke finner ut av, og det er å koble TV´n til Hjemmekinoen. Hadde Sonyen koblet til dette, og det var en drøm. Når jeg nå skiftet over til Philips´n, gjorde jeg ingen endringer. Koblet fra Sony´n og koblet til Philipsen. Men, får hverken lyd eller bilde. Har prøvd å koble til Sony´n igjen, og det funker.
    Hva kan dette være?
    Har HDMI fra Canal Digital paraboltuner til HDMI inn på Denon, og HDMI ut fra Denon, til HDMI 1 på Philips´n.
    Kjører SPDIF fra Canal Digital (lyd) og inn på Denon.
    Har også koblet til DVD men den virker heller ikke.
    Når jeg kobler direkte fra Canal Digital, DVD eller Apple TV til Philips´n Har jeg bilde og lyd.
    Har dere et forslag til hva dette kan være?

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mons_ivar
    Takk for tipset, da er det gjort

Edit: Fant til mi store forskrekkelse at fjernkontrollen ikke bruker IR signal da jeg skulle programmere Harmony 900 i går kveld, så da ble det en fjernkontroll ekstra på bordet
    Tror du kan få Harmonyen til å virke ved å skru av Easy link:

On the original remote, select "Setup" -> "Installation" -> "Preferences" -> "EasyLink" - > Set "EasyLink" Off

On older Models you may have to take a different path

1. Press "Menu" on the remote control then select "TV Menu" -> "Installation" -> "Preferences" -> "EasyLink"
    2. Select "Off"

Active mons_ivar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacBain
    Tror du kan få Harmonyen til å virke ved å skru av Easy link:

On the original remote, select "Setup" -> "Installation" -> "Preferences" -> "EasyLink" - > Set "EasyLink" Off

On older Models you may have to take a different path

1. Press "Menu" on the remote control then select "TV Menu" -> "Installation" -> "Preferences" -> "EasyLink"
    2. Select "Off"
    Jeg har nå testet dette og det hjelper ikke for signalet sin del, og jeg må fremdeles ha 2 fjernkontroller å bordet

sakset fra Philips:
    Question; What is Easy Link?

Answer: Philips markets the HDMI-CEC feature under the proprietary name ‘EasyLink’. HDMI-CEC is an industry standard supported by many brands, under various proprietary names.

EasyLink uses the HDMI CEC industry standard protocol to share functionality between connected devices and the TV. With Easylink, only one remote control is needed to operate the main functionalities on your TV and connected devices.

EasyLink uses the standard HDMI cable to transfer system commands. It works between all electronic devices equipped with HDMI CEC.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 2re
    Har nettopp gått fra en Sony KDL-46W3000 til en 60PFL9607S, og er godt fornøyd så langt. Jeg har imidlertid et kjempeproblem som jeg ikke finner ut av, og det er å koble TV´n til Hjemmekinoen. Hadde Sonyen koblet til dette, og det var en drøm. Når jeg nå skiftet over til Philips´n, gjorde jeg ingen endringer. Koblet fra Sony´n og koblet til Philipsen. Men, får hverken lyd eller bilde. Har prøvd å koble til Sony´n igjen, og det funker.
    Hva kan dette være?
    Har HDMI fra Canal Digital paraboltuner til HDMI inn på Denon, og HDMI ut fra Denon, til HDMI 1 på Philips´n.
    Kjører SPDIF fra Canal Digital (lyd) og inn på Denon.
    Har også koblet til DVD men den virker heller ikke.
    Når jeg kobler direkte fra Canal Digital, DVD eller Apple TV til Philips´n Har jeg bilde og lyd.
    Har dere et forslag til hva dette kan være?
    Jeg gjorde ikke noe særlig forandringer når jeg byttet fra pioneer kuro til philipsen. Tven registrerer når det er en kilde koblet til HDMI kontaktene.
    Siden alt fungerer som det skal når du går direkte fra kilde til tv er det noe med kommunikasjonen mellom Denon og tv som ikke funker som det skal.

Hvorfor kjører du bilde fra CD via hdmi og lyd via spdif?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvorfor kjører du bilde fra CD via hdmi og lyd via spdif?
    Tja.., si det. Har alltid vært koblet slik. Men, siden du spør så er det sikkert ikke nødvendig..?

Oppdaget en annen ting i går, og det er at det står "No HDMI" i displayet til Canal Digital dekoderen når jeg kobler til HDMI kabelen til receiveren. Trekker jeg den ut, forsvinner meldingen. Er nok noe krøll med instillingene i receiveren. Skjønner bare ikke hva det kan være.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 2re
    Tja.., si det. Har alltid vært koblet slik. Men, siden du spør så er det sikkert ikke nødvendig..?
    nei, det er ikke det..

spdif og optisk utgang klarer dolby digital og DTS, men ikke HD lyd

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant til mi store forskrekkelse at fjernkontrollen ikke bruker IR signal da jeg skulle programmere Harmony 900 i går kveld, så da ble det en fjernkontroll ekstra på bordet
    Har snakket med Philips support i dag og de sa at fjernkontrollen som fulgte med bruker RF signaler, men at tv'en skal være i stand til å ta imot IR signaler også.
    Hvis du legger til en 6688 modell etc.(høyeste modell du finner i logitech databasen) funker det da?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacBain
    Har snakket med Philips support i dag og de sa at fjernkontrollen som fulgte med bruker RF signaler, men at tv'en skal være i stand til å ta imot IR signaler også.
    Hvis du legger til en 6688 modell etc.(høyeste modell du finner i logitech databasen) funker det da?
    Det må testes, men nå er jeg bortreist på jobb så det tar en god uke til...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må testes, men nå er jeg bortreist på jobb så det tar en god uke til...
    Det funker helt fint med å bruke eks. PFL9704 i databasen til Logitech når du kobler fjernkontrollen til pc/mac. Jeg bruker Harmony One på 60PFL9607 til daglig bruk og makroer programert sammen med andre komponenter...
    atletico

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atletico
    Det funker helt fint med å bruke eks. PFL9704 i databasen til Logitech når du kobler fjernkontrollen til pc/mac. Jeg bruker Harmony One på 60PFL9607 til daglig bruk og makroer programert sammen med andre komponenter...
    atletico
    HERLIG!!! da er jo alt perfekt

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestillte min i dag til 16995,- , så nå er det bare å glede seg.

Noen som har bildeinnstillinger å dele, eventuelt linker, klarer ikke finne noen på nettet ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøve å se om noen har en bra innstillingen til 9707? Får min om 3 uker. ISF Night innstillinger hadde vært bra.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •