OLED-TV utsettes til 2013

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

OLED-TV utsettes til 2013

Samsung og LG er tvunget til å utsette lanseringen av OLED-TV til 2013 på grunn av produksjonsproblemer.
    Mange TV-entusiaster gleder seg til de nye OLED-skjermene som representerer en aldri så liten revolusjon innen bildekvalitet.

2012 skulle bli det store OLED-året. Både Samsung og LG viste hver sin 55″ OLED prototyp på CES-messen i januar, etterfulgt av “produksjonsklare” modeller på IFA-messen i september – begge med en forventet lanseringsdato i november/desember 2012.

Nå ser det imidlertid ut til at OLED-drømmen må vente enda litt lenger: I følge Korea Times har begge de koreanske produsentene fått problemer som tvinger dem til å utsette den offisielle utrullingen av ferdige OLED-apparater til 2013.

Guide til OLED-TVer

Produksjonsproblemer

Mens produsentene etter hvert har fått god kontroll på fremstillingen av små OLED-paneler til smartmobiler og nettbrett, er det fortsatt kvalitetsproblemer med skjermstørrelser til TV-bruk.

Både Samsung og LG sliter med store feilrater i produksjonen, som igjen betyr at de har problemer med å produsere tilstrekkelig antall paneler i forhold til investeringene som gjøres. De høye produksjonskostnadene gjenspeiles allerede i den skyhøye utsalgsprisen på 60-70.000 kroner per TV.

OLED-TV utsettes til 2013 | Lyd & Bilde

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det noen som forventa OLED i 2012? Jeg har vel sagt lenge om at det ikke blir noe OLED i 2012, KANSKJE 2013, men jeg er ikke helt sikker på det heller.

De sier vel tidlig 2013 som fort blir "sommer 2013" som kommer til å bli flytta til høsten så kommer det kanskje til jul eller 2014 osv..

Halve verden er i økonomisk krise i forhold til ti år siden, vet ikke om markedet er villig til å bruke 150-200 lapper på en ny teknologi slik som plasma i 2002 f.eks

Dagens skjermer (særlig plasma) er så gode og så kunstig billige at det er nesten latterlig.

ST50 er bare helt fantastisk at man kan få så bra bildekvalitet til litt over 6000 kroner om man går for 42". Er spent på hvordan ST60 og resten av Panasonic skjermene for 2013 blir. "Kuro bilde" i 42" utgave til under 7 lapper?

Newcomer davebowmanlegend sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Var det noen som forventa OLED i 2012? Jeg har vel sagt lenge om at det ikke blir noe OLED i 2012, KANSKJE 2013, men jeg er ikke helt sikker på det heller.
    Fint vi har en TV-ekspert som deg her på forumet, UltimaNoctis.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av davebowmanlegend
    Fint vi har en TV-ekspert som deg her på forumet, UltimaNoctis.

Jeg sa ikke det for å skryte eller noe, hvis du tolket det på den måten. Men jeg syns vi har fått alt for lite info om OLED TVer gjennom hele året til å kunne forvente at plutselig kommer det noe til høsten eller jul. Jeg tviler på at de kommer i 2013 engang, jeg tipper høsten 2013 kommer den første

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •