Hjelp til kjøp av god gaming tv!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til kjøp av god gaming tv!

Hei!!
    Trenger hjelp til innkjøp av tv til gaming. Jeg sitter 1.5 meter i fra tven.
    Consollen er xbox og spillet er callofduty.
    tanken er 32" eller 37". Dette er til spilling på elite nivå!

Noe jeg har hørt snakk om som er bra å ha:
    minst 120hz, 1080p, LED-smartv, god respons tid, backlight,... noe mer?

Hva tror dere om denne:
    Køb LG 37" LED Smart-TV - 37LS570T - Elgiganten

Er kunn 100hz, holder dette?
    Kom gjerne med andre forslag på konkrete tver

Pris betyr ikke så mye.

1 vindu i stua og det lyset kommer ikke på skjermen.. om det betyr noe.

Takk for svar!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    anyone?

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du punger ut noen få hundre lapper til kan du fort gå for en Panasonic ST50 42". Det er kun Panasonic VT50 og GT50 som har bedre bildekvalitet enn denne av alle 2012 skjermer! VT50 finnes ikke mindre enn 50". Med ST50 får du det dypeste sortet mulig i dag, samt at den deler den høyeste ANSI kontrasten på markedet med sine VT50 og GT50 store brødre Farge gjengivelse er av verdens klasse, men savner ISF-kalibrasjon og THX som finnes hos VT50 og GT50

Plasma er mye bedre på bevegelser enn LED også, ikke bare sort/kontrast/farger.

PANASONIC TX-P42ST50Y Plasma TV | Hi-Fi Klubben

Panasonic 42" ST50 koster kun 6500,- som dog ikke er "budsjett" TV, men den har bedre bildekvalitet en ALLE high end TVer om det er Samsung, Sony, Philips, LG, Grundig eller Sharp du ser på Som sagt for å få bedre bilde må du ut med VT50 eller GT50 fra Panasonic, og VT50 kan du bare få fra 50" utgave, da koster den 15 lapper og oppover.

Så det å sammenligne ST50 mot det som koster 6500 kroner og under er helt latterlig morsomt

Du sa at pris ikke betyr så mye, men det er virkelige ingen 42" bedre enn ST50 uansett prisen hehe.. kanskje med unntak av GT50 42", men til 10 995 skjønner jeg ikke hvorfor en skulle ha kjøpt den når ST50 har 99.99% av bildet til nesten halveprisen, ellers får du 50" utgaven til 9500..

Intermediate Ender sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta en titt her

Er det gaming du primært skal bruke Tvn til hadde jeg vurdert en pc monitor med IPS panel, med lav responstid og lavt inputlag. Dette er viktigere enn om tvn eller monitoren har 100/120/200Hz etc. da xboxen din uansett sender ut 60Hz.

Fordelen med et ips panel er at du får stor dynamikk, mer detaljer i skygger og fantastisk flott bildet.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ender
    Ta en titt her

Er det gaming du primært skal bruke Tvn til hadde jeg vurdert en pc monitor med IPS panel, lav responstid og lavt inputlag. Dette er viktigere enn om tvn eller monitoren har 100/120/200Hz etc. da xboxen din uansett sender ut 60Hz.

Fordelen med et ips panel er at du får stor dynamikk, mer detaljer i skygger og fantastisk flott bildet.
    Når du skriver det, så virker det ikke som det er snakk om IPS panel i det hele tatt

IPS paneler er dårligst på sortnivå av alle skjermer, til og med de dyre high end IPS har underkant av 1000:1 som gir et veldig tamt bilde.

IPS har også høyere input lag og respons tid kontra da tradisjonell TN paneler.

Det som er fordelen med IPS paneler er farge gjengivelsen som er veldig nærme D65 standarden.

En ST50 BANKER alle IPS skjermer i bildekvalitet på spill. Kobler han skjermen til en PC og spiller PC spill i 2560x1440p er en annen sak da..

Men igjen så blir TVen sikkert brukt til film og HDTV, og her vinner ST50 suverent over en IPS skjerm

Jeg hadde ikke brukt IPS panel til annet en fotografi, redigering og generell PC bruk.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tven er hovedsaklig til gamingbruk. men blir jo noe tv og film også.
    Viktigste er helt klart gamingen.
    Jeg har hatt en 42" panasonic fra før av og er fornøyd med alt utenom størrelsen. Den er helt enkelt for stor til spilling på høyt nivå.
    Er kanskje det beste å gå for en Panasonic 42" ST50 til vanlig bruk og heller kjøpe en monitor type 22"-24" for spillingen?

Isåfall hvilken monitor burde man da gå for??
    F.eks: Benq Model GL2450HM??

Newcomer TV Dinnah sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye input lag regner du som akseptabelt? Det bør være mulig å finne en LED-tv på 32-37 tommer med input lag på rundt 16ms. Veldig mange av årets tv-er ligger vel på rundt 30ms med spillmodus aktivert.

Anbefaler deg å sjekke ut HDTV Test sine anmeldelser. De tester alltid input lag.TV Reviews: Compare Flat-Screen Television Brands, Ratings & Prices

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestemt at jeg går for benq monitoren til gamingen... så tven blir til vanlig bruk og film... panasonic tx-p42st50y er noe av det beste jeg kan få for den prisen?

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av macmanuz
    Har bestemt at jeg går for benq monitoren til gamingen... så tven blir til vanlig bruk og film... panasonic tx-p42st50y er noe av det beste jeg kan få for den prisen?

Panasonic ST50 er strengtatt den beste TVen du får uansett pris utenom VT50 og GT50

Så ja, du får ikke noe bedre til den prisen nei.

til "ordentlig" gaming hadde jeg gått for en CRT skjerm med null lag / respons tid. Mange Quake/Doom/Unreal Tournament/CS1.6/CSS gamere brukere fremdeles CRT skjermer fra da de spillene var nye!

men jeg stiller ikke så krav til sånt.. syns det er best å game på det med størst bilde eller best bilde, så jeg går ofte for f.eks da en Panasonic plasma eller en projektor. Per dags dato gamer jeg på en projektor og det er fantastisk. Spiller ikke så mye spill nå som før, spilte fort en 20-30 og noen ganger 40-50 timer i uka, men nå er det snakk om 5-6 timer i måneden omtrent.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte å gå for benq gl2450hm siden det er mlg skjermen for i år.. må jo være bra da? :-)
    Sies at den har så godt som 0 respens tid.
    Spiller en del timer cod, når jeg ikke er i nordsjøen.... da kan det fort bli 40timer i uka. Viktig å harett utstyr da B-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har titta på ny tv i snart 1 år........har i dag en 5 år gammel Sony LCD skjerm (40X3500)
    Mine foreldre kjøpte en Samsung (6 serien) tv for 1 år siden og bilde på den er mye bedre enn min.....ikke så rart kanskje,mye har vel skjedd på 4-5 år i tv bransjen.
    Hoved grunnen til at jeg ikke får bestemt meg er nettopp input lag og konsoll spilling......
    Også kjedelig å kjøpe ny dyr tv når feks OLED kommer til akseptabel pris om noen år........
    Var lettere å handle tv på 80 og 90 tallet

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •