Netflix på Samsung D-serie TV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Netflix på Samsung D-serie TV

Noen som har fått Netflix på Samsungs D-serie TV`r enda? Hører folk har begynt å få appen på ES serien men jeg har i allefall ikke sett noe til appen på mine D8000 modeller.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okay jeg fant ut av dette, så for andre med D-serie TV som ønsker Netflix, her er oppskriften.

Start Smart Hub. Trykk FF 289 REW og velg deretter USA.
    Smart hub sletter da alle norske apps og installerer amerikanske, inklusiv Netflix. Man kan logge på med norsk konto, og alt norks inhold er fortsatt tilgjengelig. Løsningen lar seg naturlig nok ikke kombinere med Viaplay etc. da disse appene nå blir erstattet med Hulu etc.

Testet og virker på D8000 modeller.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss, ligger ikke netflix-appen tilgjengelig for nedlasting i portalen til Samsung?

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant den ikke i portalen i dag tidlig men når jeg starta tv og åpna smart hub en time etter plinga det opp med 'update' og var akkurat netflix appen som kom.

Ca 2 månder gammal plasma 51es6500, ville jo ikke trodd de hadde så store forskjeller på smart løsningene sine.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Netflix app for D-serie

Kontaktet kundeservice i dag/chat funksjonen. Fikk tilbakemelding som nevnt i tråden om at appen pt. kun var tilgjengelig for ES-serien. I forhold til D-serien visste de ikke helt om den kom til å bli tilgjengelig... Siden denne er tilgjengelig "ad omveier" som å gå til US-utgaven bør de klare å levere dette snart. Synes nesten vi som kunder kan forvente at appen blir tilgjengelig ila. de neste uker.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forvente noe som helst av Samsung er naivt. Kundebehandlinga deres suger. Om du ønsker Netflix tror jeg du bør satse på US trikset først som sist.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis
    Okay jeg fant ut av dette, så for andre med D-serie TV som ønsker Netflix, her er oppskriften.

Start Smart Hub. Trykk FF 289 REW og velg deretter USA.
    Smart hub sletter da alle norske apps og installerer amerikanske, inklusiv Netflix. Man kan logge på med norsk konto, og alt norks inhold er fortsatt tilgjengelig. Løsningen lar seg naturlig nok ikke kombinere med Viaplay etc. da disse appene nå blir erstattet med Hulu etc.

Testet og virker på D8000 modeller.
    Prøvde dette på min Samsung Bluray HT-D5500. Fikk endret til USA, Netflix-appen ble lagt inn. Nå jeg derimot startet Netflix fikk jeg følgende melding:
    "this device cannot instantly stream from netflix in your area".

Noen som har vært borti dette?

Øyvind.

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den Norske netflix utgaven er ubrukelig. Støtter visst bare årets modeller. Tenkte jeg kunne bytte ut den amerikanske versjonen jeg har brukt via unblock us vpn. Men dengang ei. Helt utrolig at den amerikanske appen fungerer på både samsung blu-ray (fjorårs) og tv-en, men at den norske ikke gjør det.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Doc.G
    Den Norske netflix utgaven er ubrukelig. Støtter visst bare årets modeller. Tenkte jeg kunne bytte ut den amerikanske versjonen jeg har brukt via unblock us vpn. Men dengang ei. Helt utrolig at den amerikanske appen fungerer på både samsung blu-ray (fjorårs) og tv-en, men at den norske ikke gjør det.

Støtter d7xxx og d8xxx serien fra 2011 modellene, men ikke "lavere" modellene:

Samsung: Nu også Netflix på visse 2011 Smart TV - FlatpanelsDK

Har selv en d8005 hvor netflix fungerer uten work-around.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan nevnes at med work arounden får man også hulu appen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker denne workarounden fremdeles?

På Samsung UE55C7705 går det fint å gjøre om til USA i selve internett-tjenesten, den laster ned både Netflix og HBO GO. Men så fort jeg trykker meg inn på en av dem får jeg beskjed om at dette ikke er tilgjengelig i mitt land.

Denne tv'en har et grunnoppsett som kun kan velge nordiske land. Jeg tror det kjøres en kryssreferanse her ved oppstart.

Hvorfor har de disse forskjellene på tjeneste-tilbud? Er det noen teknisk begrensning eller kun for at vi må kjøpe nytt utstyr hvert år? Hvis det er sistnevnte er det jo på grensen til svindel.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne workarounden funker ikke på C serie (annet enn om du ønsker kjøre amerikansk netflix som også krever DNS - se unblockUS). Det er tekniske grunner til dette, ikke Samsung som forsøker svindle deg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •