Sharp LC-60LE841S - Kalibrering

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sharp LC-60LE841S - Kalibrering

Er det noen som har kalibrert en Sharp LC-60LE841S, og som har tipps om innstillinger?
    Marantz SR7005|Marantz UD7006|Emotiva XPA-3|Monitor Audio PL200|Monitor Audio GXC350|Focal Chorus SR800|SVS PCi 25-31|Apple TV|Bluesound Vault

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg brukte kalibreringsinnstillinger som er beregnet på 836 (70"). Det fungerte ypperlig for meg. Leste et sted at det ble det samme.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare så det er nevnt; å kopiere innstillinger fra et TV-apparat til et annet, er ikke kalibrering. Du får muligens et opplevd bedre bilde, men det er langt fra optimalt, i forhold til å gjøre målinger på nettopp ditt TV-apparat
    Jeg har aldri opplevd at det har vært mulig å kopiere innstillinger fra ett apparat til et annet, med et resultat det er mulig å kalle "kalibrert". Hadde det vært mulig, ville de beste kalibratørene selge "kalibreringsdata", i stedet for kalibrering ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da beklager jeg valgt ordbruk! Jeg er selvfølgelig enig i at begrepet "kalibrering" gjelder det aktuelle apparatet man gjør justeringer på. Det jeg er ute etter er innstillinger på TVns parametre som kan anbefales, for å få et så godt bilde som mulig. De etterlyste innstillingene er da basert på erfaring fra andre med samme TV. Det er forøvrig akkurat det jeg spør om i starten av tråden, men jeg har henvendt meg til de som eventuelt har gjort en kalibrering av denne TV'n tidligere.
    Marantz SR7005|Marantz UD7006|Emotiva XPA-3|Monitor Audio PL200|Monitor Audio GXC350|Focal Chorus SR800|SVS PCi 25-31|Apple TV|Bluesound Vault

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan laste ned og brenne denne gratis:
    AVS HD 709 - Blu-ray & MP4 Calibration

med denne kan du uten måleutstyr stille brightness, contrast og color/tint (med filter, eller via tv meny).

Henviser ellers til denne artikkelen:
    Why copying settings from the web won't get you a calibrated TV

Ellers kan hdtvtest.co.uk og flatpanels.dk ha mye nyttig i forhold til hvilke bildebehandlingsfunksjoner det kan være nyttig å slå på/av.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Homer Thompson

med denne kan du uten måleutstyr stille brightness, contrast og color/tint (med filter, eller via tv meny).

Ellers kan hdtvtest.co.uk og flatpanels.dk ha mye nyttig i forhold til hvilke bildebehandlingsfunksjoner det kan være nyttig å slå på/av.
    Takk skal du ha! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bimmernorge: Har du prøvd ut kalibreringstipset med AVS HD 709 - Blu-ray & MP4 Calibration, eller eventuelt andre metoder?
    Må få kalibrert tv`en på en eller annen måte...

Newcomer Solem sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde først kopiert over innstillingene fra 70" til min 841, og så fikk jeg litt senere Kalibreringsmannen.no til å gjøre det ordentlig. Og fy feite det var forskjell! Det er som Gorm sier, ved å kopiere over innstillinger så kan du få noe som gir bedre bilde, men hvis opplevelsen min er nogen lunde representativ, så er det fortsatt langt unna hva som er mulig.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Solem
    Jeg hadde først kopiert over innstillingene fra 70" til min 841, og så fikk jeg litt senere Kalibreringsmannen.no til å gjøre det ordentlig. Og fy feite det var forskjell! Det er som Gorm sier, ved å kopiere over innstillinger så kan du få noe som gir bedre bilde, men hvis opplevelsen min er nogen lunde representativ, så er det fortsatt langt unna hva som er mulig.
    Skulle mer enn gjerne hatt Kalibreringsmannen.no til å foreta en god kalibrering til meg, men synes det blir litt i overkant med tanke på kostnaden.
    Har sett at DVE har fått mye bra kritikk mtp. en grei kalibrering til en billig penge. Vet det ikke kan måle seg med hva f.eks. kalibreringsmannen.no får til, men så lenge den gir et någenlunde bra resultat er jeg forsåvidt fornøyd. Er det noen som har erfaringer med denne?

DVD DVE: HD Basics Blu-ray kalibrerings-disk | Hi-Fi Klubben

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Homer Thompson

Og ja, jeg skal også se på tipset fra Homer Thompson vedrørende denne kalibreringsmetoden

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett at DVE har fått mye bra kritikk mtp. en grei kalibrering til en billig penge.
    Kalibrering som begrep er å ta for hardt i når det gjelder slike plater. Men justering mot en standard er det jo på et vis.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Kalibrering som begrep er å ta for hardt i når det gjelder slike plater. Men justering mot en standard er det jo på et vis.
    Er enig med deg i den Bare jeg som er litt grønn på feltet!! Hehe

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •