Sharp LC-60LE741S vs. Philips 55PFL6007T

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sharp LC-60LE741S vs. Philips 55PFL6007T

Skal ha ny TV til stua, og blir mindre og mindre klok av å lese forum og tester. Har lagt lista på ca 12-13.000, og registrerer at det er veldig fokus på plasma. Men stua har relativt store vinduer i to hjørner, så jeg har vel blitt vridd i retning LED. Og da er det to modeller som har pekt seg ut som spennende:

Sharp Aquos LC-60LE741S

Philips 55PFL6007T/12

Har noen erfaringer eller grunnlag for å anbefale den ene foran den andre? Sharp er fristende ut fra litt ekstra størrelse, og Philips har jeg sett (om enn noe forvirrende) positive omtaler av. Begge er så vidt jeg klarer å finne ut med kant-LED, og prisene for bak-LED i store størrelser ser ut til å være utenfor budsjettet. Plasma har jeg forsåvidt utelukket, så da er spørsmålet om dette er "best choice" i kombinasjonen prisklasse/størrelse?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er vel i samme posisjon som deg. Har vurdert 60LE741S jeg også, men utifra diskusjonen i denne tråden http://avforum.no/forum/tv-apparater...6s-3d-lcd.html , så virker det som 741-serien ikke er noe kvalitetstv.
    Jeg har mest lyst på 60", så er veldig usikker på hvilken tv man skal satse på. 60LE841S er nok en del bedre, men da blir det fort 19.000,- og er egentlig i litt over det jeg tenkte å bruke på en tv.

Men er det slik at det kommer en del nye tv`er på markedet fremover nå, slik at de som er ute i markedet for øyeblikket vil bli billigere?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den tråden var ikke til veldig mye hjelp, da den i praksis bare sier at man må bruke mye mer penger for å få bak-LED, noe som ikke er et reelt alternativ.

Spørsmålet er egentlig, hva bør man gå for innenfor det angitte budsjettet? Å gå opp til 20k er ikke aktuelt, dessverre.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svaret er rimelig enkelt. Plasma i en eller annen variant. F.eks denne:
    Komplett.no - LG 60" 3D Plasma Smart TV 60PM970T Toppmodell med bra smart tv bit hvis dette er viktig for deg. Meget gode kalibreringsmuligheter.

Komplett.no - Panasonic 65" 3D Plasma TV TX-P65ST50Y er det beste valget i klassen. Den er under ditt budsjett noen ganger hvis en følger med. LG er underdog som leverer meget bra ytelse/pris. Samsung har også gode skjermer. Min påstand er at alle disse tre merkene vil levere bilder som er bedre enn nevnte LED-LCD under 20k.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, slik jeg ser det så sier den tråden ganske klart at 60LE741S ikke bør være et alternativ.
    Jeg har sett litt på LCD/LED-tv`er i størrelsen 60" i den prisklassen du nevner, og det virker som det er vanskelig å finne en god tv til den prisen for øyeblikket. Min vurdering er at man da bør gå for 55".
    Hvis man går over til de plasmaene der, så vil man sikkert slite med gjenskinn..?!

Så, ikke så mye konkret hjelp med denne posten heller :P hehe

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er gjennskinn i LED-LCD også når de blir store. Hvorfor ikke prøve en skjerm fra f.eks elkjøp? Finner fort ut om gjennskinnet blir for fremtredende. Selv har jeg 1 vegg med store vinduer 90 grader på min plasma skjerm og dette fungerer bra selv på sommern. Har kun brukt gardiner når det blir for ille med lys direkte på skjermen. På vinter halvåret er plasma bedre egnet til vanlig stue synes jeg da.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du en l ys stue så får du ikke bedre TV en Philips bak-LED skjerm, jeg ville ha gått for Philips 6000 ovenfor Sharp.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser forresten at det er 17% avslag på Philips 5000 serie, fra 12 lapper til kun 10 lapper nå.
    Komplett.no - Philips 55" 3D LED Smart TV 55PFL5507T

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for mye gode innspill, har tatt opp igjen tråden på plasma for å vurdere dette som alternativ. Dessverre så ble heller ikke det enkelt, da det i flere tråder også påpekes at "folke-favoritten" Panasonic ST50 har sine problemer.

Komplett.no - Panasonic 55" 3D Plasma TV TX-P55ST50Y

Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Har du en lys stue så får du ikke bedre TV en Philips bak-LED skjerm, jeg ville ha gått for Philips 6000 ovenfor Sharp.
    Nå ble jeg dobbelt forvirret, har denne Philips'en bak-LED? Var ganske sikker på at alle TV'er i dette prisleiet var kant-LED...?

Philips 55PFL6007T/12

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner at det blir mye info men Philipsen er ikke bak belyst LED-LCD kun markedsførings jippo. Ingen skjermer er perfekt. Noen personer har vel store forventinger hva et produkt kan levere kontra pris å eneste måten å finne dette ut er å prøve skjermen selv. Må si at jeg faktisk spekulerer på om at alt kan da ikke være sååå ille.. men er ikke kravstor selv da selv om jeg driver å kalibrerer skjermer.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og siden plasma dukket opp igjen, så ser jeg at denne er både stor og går for under 15k rundt om kring. Det hevdes at den er i tilnærmet samme klasse som Panasonic, noe som høres lovende ut

Komplett.no - Samsung 60" 3D Plasma Smart TV PS60E6505

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OddArne
    Takker for mye gode innspill, har tatt opp igjen tråden på plasma for å vurdere dette som alternativ. Dessverre så ble heller ikke det enkelt, da det i flere tråder også påpekes at "folke-favoritten" Panasonic ST50 har sine problemer.

Komplett.no - Panasonic 55" 3D Plasma TV TX-P55ST50Y

Nå ble jeg dobbelt forvirret, har denne Philips'en bak-LED? Var ganske sikker på at alle TV'er i dette prisleiet var kant-LED...?

Philips 55PFL6007T/12

Nå ble jeg også litt forvirret.. var sikker på at denne TVen bar bak-belyst står det hos komplett.no

På Philips sine offisielle sider står bare "LED TV" og ikke kant/bak belyst.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OddArne
    Og siden plasma dukket opp igjen, så ser jeg at denne er både stor og går for under 15k rundt om kring. Det hevdes at den er i tilnærmet samme klasse som Panasonic, noe som høres lovende ut

Komplett.no - Samsung 60" 3D Plasma Smart TV PS60E6505

Det er en utrolig bra TV ja, og ligger hånd om hånd mot Panasonic ST50, men ST50 har dobbelt så bra sort nivå men 0.02cd/m2 på E6500 er forsatt bedre enn alt annet som ikke er panasonic. Ellers er de nesten like når det gjelder bildekvalitet.

Det at du får E6500 60" til under 14 lapper en utrolig god deal, det koster rundt det samme for 55" ST50.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •