Stor skjerm 50+, trenger ikke smarte funksjoner - hva anbefales?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Stor skjerm 50+, trenger ikke smarte funksjoner - hva anbefales?

Jeg er ute etter en stor skjerm til kinobruk i kjeller. Jeg har hatt PJ, men foretrekker plasmaskjermer.

Hvilken plasma gir stort og godt bilde til mitt bruk? Jeg trenger ikke smart-tv funksjoner eller annet dill. En HDMI inn og et meget godt full-HD bilde er det jeg har behov for. 50" er minimum, 55 - 60 ønskelig, men vil ha best mulig bilde altså.

Jeg har sett på Panasonic 55ST50, men ser det er mange som snakker om "buzzing" og "dithering" og da blir jeg litt skeptisk.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Jeg er ute etter en stor skjerm til kinobruk i kjeller. Jeg har hatt PJ, men foretrekker plasmaskjermer.

Hvilken plasma gir stort og godt bilde til mitt bruk? Jeg trenger ikke smart-tv funksjoner eller annet dill. En HDMI inn og et meget godt full-HD bilde er det jeg har behov for. 50" er minimum, 55 - 60 ønskelig, men vil ha best mulig bilde altså.

Jeg har sett på Panasonic 55ST50, men ser det er mange som snakker om "buzzing" og "dithering" og da blir jeg litt skeptisk.
    Uansett er Panasonic ST serien den mest prisverdige, ingen TV'er er desverre perfekte. Så en film på 65ST50, vannvittig bra TV!

Intermediate shield sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.beste som eg kommer på er den panasonicen eller samsung 7-8000 serien som er de beste etter min mening.problemer med tvn vill det nesten altid bli som man har sagt før det finnes ingen perfect tv der ute enda.heldigvis har man byttereteg hadde meg en demo versjon av 55ST50 og eg må si at eg blei veldi imponert over bilde kvaliteten og sort nivået,eg personlig ville godt for den og er det noen problemer eller noe du ikkje liker ved den har man jo bytterett.
    LG B6-Panasonic TX-P55VT60Y-Onkyo TX-NR 636-.16-Philips Fidelio X2-
    Panasonic DMP-BDT110-Pioneer BDP-120-Samsung UBD-K8500-Xbox 360 250GB-Xbox One 500GB

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min erfaring med Panasonic plasma er dårlig. Har G20 50" fra et par år tilbake. Bildet er egentlig knallbra,men har bytta panelet én gang etter innbrenningsproblemer. Desverre så er det samme greia med det nye panelet,så jeg skal aldri ha plasma igjen å i hvertfall ikke panasonic. Sortnivå får være sortnivå tenker jeg,samme fa.. bare jeg slipper alle konturene som står igjen på skjermen. Jeg skrev om det her: http://avforum.no/forum/tv-apparater...ic-g-20-a.html
    Så aldri plasma på meg,men du velger jo selv :-)

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av edguy
    Min erfaring med Panasonic plasma er dårlig. Har G20 50" fra et par år tilbake. Bildet er egentlig knallbra,men har bytta panelet én gang etter innbrenningsproblemer. Desverre så er det samme greia med det nye panelet,så jeg skal aldri ha plasma igjen å i hvertfall ikke panasonic. Sortnivå får være sortnivå tenker jeg,samme fa.. bare jeg slipper alle konturene som står igjen på skjermen. Jeg skrev om det her: http://avforum.no/forum/tv-apparater...ic-g-20-a.html
    Så aldri plasma på meg,men du velger jo selv :-)
    Hei.noen er heldig menst andre er uheldig sånn er tv verden idag,men bruk den innebygget scrolling eller hva det heiter på panasonicen,det hjelper veldigt på,eg har litt ir på min samsung men 10min med scrolling så er dem vekke.personlig vill eg aldri gå tilbake til lcd.noen får ikkje ir menst andre får veldig mye.men so du sa man velger selv.
    Panasonic DMP-BDT110-Pioneer BDP-120-Samsung UBD-K8500-Xbox 360 250GB-Xbox One 500GB

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror fremdeles at de spesifikke problemene du sleit med skyldes rising blacks. Begynte dette umiddelbart på det nye panelet også? (For jeg regner ikke med at de resetter den interne timeren som styrer spenningen på panelet når de bytter det).

Når det er sagt, så ble 30-serien også i følge enkelte verre på dette ettersom tida gikk, så det gjenstår å se om de har fått løst dette i 50-serien.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shield
    Hei.noen er heldig menst andre er uheldig sånn er tv verden idag,men bruk den innebygget scrolling eller hva det heiter på panasonicen,det hjelper veldigt på,eg har litt ir på min samsung men 10min med scrolling så er dem vekke.personlig vill eg aldri gå tilbake til lcd.noen får ikkje ir menst andre får veldig mye.men so du sa man velger selv.
    G20 har vel ikke denne scroll-saken tilgjengelig i vanlige menyer (S20 hadde i hvert fall ikke), så da må man inn i servicemeny og herje, noe som egentlig ikke er bra med mindre man har stålkontroll. Der er det fort gjort å rote til noe.

Det burde uansett være unødvendig å til stadighet måtte bruke den i noen timer.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    G20 har vel ikke denne scroll-saken tilgjengelig i vanlige menyer (S20 hadde i hvert fall ikke), så da må man inn i servicemeny og herje, noe som egentlig ikke er bra med mindre man har stålkontroll. Der er det fort gjort å rote til noe.

Det burde uansett være unødvendig å til stadighet måtte bruke den i noen timer.
    Hel enig med deg der,men ikkje så mye vi får gjort med det vettu.men vi må nok leve med noen feiler på tvn idag enten det er buzzing eller ir eller hvaq det måtte vere.personlig synst eg at vi blir litt lurt når det gjelder dette vi betaler enten mye eller lite for tv så har dem de feilene i 2012 hører ikkje heime på en grein spør du meg,men sånn er det.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, jeg har en gammel 42PX80 og den er etter min mening "perfekt". Bra bilde, aldri et hikk.

Er det slik at de nye er dårligere enn den?

Ser Samsung har en 51D535 til en billig penge, men den er altså langt dårligere?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er blant andre jeg som har nevnt dithering og buzzing. Jeg sitter relativt nær tven (2 m). Dithering merker du neppe i like stor grad som meg hvis du har en sitteavstand på 3-4 meter. Når det gjelder buzzing, test hjemme hos deg istedet for å høre på klager på forumet. Bare å bruke angreretten hvis ikke fornøyd.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, jeg har en gammel 42PX80 og den er etter min mening "perfekt". Bra bilde, aldri et hikk.

Er det slik at de nye er dårligere enn den?

Ser Samsung har en 51D535 til en billig penge, men den er altså langt dårligere?
    Har selv den modelen grei tv til den prisen,men ikkje noe mer,er Dithering på den og litt buzzing,svart nivået er elendig på den modelen,svart er grå svart,grei soveroms tv ikkje noe mer spørr du meg.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shield
    Har selv den modelen grei tv til den prisen,men ikkje noe mer,er Dithering på den og litt buzzing,svart nivået er elendig på den modelen,svart er grå svart,grei soveroms tv ikkje noe mer spørr du meg.
    Ok, jeg synes den er helt topp jeg. Har aldri hørt et buzz og slikt er jeg allergisk mot. Sikkert din det er noe galt med.

Dagens plasmaer overgår altså den lett? Til og med Samsung f.eks.?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg vil opp på en 60-tommer til gunstig pris, hvilken modell gjelder da?

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg vil opp på en 60-tommer til gunstig pris, hvilken modell gjelder da?

Samsung PNE6500. Nesten like bra deal som en ST50. Dypest sort fra Samsung. Gode farger også.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med PS60E535?

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med PS60E535?
    Det er den aller billigste modellen til Samsung, m.a.o. konkurrenten til X50 / UT50 hos Panasonic, den leverer faktisk et ganske bra bilde, selv sammenlignet med TVer som koster langt over (fra kant-LED parken) men er ikke nok ikke på det nivået ST50 eller E6500 er.

Den er også 720p, om ikke jeg tar feil, noe som ikke er akkurat optimalt på en 60" men gjør i hvertfall ikke noe med bildet på 51" versjonen, uten at jeg har sett 60" versjonen.

Newcomer TV Dinnah sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Det er den aller billigste modellen til Samsung, m.a.o. konkurrenten til X50 / UT50 hos Panasonic, den leverer faktisk et ganske bra bilde, selv sammenlignet med TVer som koster langt over (fra kant-LED parken) men er ikke nok ikke på det nivået ST50 eller E6500 er.

Den er også 720p, om ikke jeg tar feil, noe som ikke er akkurat optimalt på en 60" men gjør i hvertfall ikke noe med bildet på 51" versjonen, uten at jeg har sett 60" versjonen.
    Du forveksler nok E535 med E455, som er den aller billigste med 720p panel. E535 er en Full-HD modell som ligger et hakk over i modellrekken, men har faktisk litt dårligere sortnivå enn E455.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så Panny ST50 55" er egentlig beste kort rundt 10 laken om dagen.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis

Den er full HD, jeg synes 60" for 9000 virker bra, men er redd det blir uklart og hakkete. Er jo som nevnt umulig å finne en brukbar skjerm i dagens samfunn...

Ingen som eier eller har erfaring med PS51E530/535 eller 60"eren?

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo som nevnt umulig å finne en brukbar skjerm i dagens samfunn...
    Ja, etter at Pioneer innstilte produksjonen av Kuro, så er nok dette riktig. Min 60" Kuro oppleves som nesten perfekt, bortsett fra litt panelstøy. Men det er kun hørbart når lyd er av, så ikke noe problem.

PS: Den var svindyr!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •