Justering av sortnivå på LG Plasma - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    hahah, det der var jo sykt! Hvis det ikke var for at plasmaproduksjon er lagt ned, kunne jo folk skodd seg på plasmatrimming :P

Newcomer TV Dinnah sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det bor så mye potensiale i disse LG plasmaene og denne justeringen ikke har noen ulemper, må man jo spørre seg hvorfor i all verden de ikke leveres slik fra fabrikk. Det finnes jo ingen avgiftsgrense for sortnivå. Har det betydning for strømforbruket kanskje?

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ulempen med justeringen er at man kan 'gå for langt' og introdusere ymse artifakter.

Utifra det jeg har lest meg til på AVSForum, så er TV'en stilt konservativt fra fabrikk for å unngå nettopp disse artifaktene. Blant annet så kan det ta et par minutter før strømforsyningen oppnår arbeidstemperatur, og da vil man kunne få fargestøy når man slår på TV'en hvis man har presset sortnivået maks. 95% av typiske brukere vil neppe bry seg om det vi oppfatter som dårlig sortnivå, men heller klage på slik støy. Det tar dessuten tid å fintune hver TV på fabrikken, så på en budsjettmodell er det neppe lønnsomt.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg justert TV'en min, det ble ikke helt sort, jeg ser fortsatt letterboxingen over og under 1:2.35 filmer hvis jeg ser etter, men det ble så mye bedre at jeg ikke sitter å irriterer meg over sortnivået

Tok før/etter bilder med fast lukker og blender, så selv om bilder av skjerm ikke gir noe riktig inntrykk av det reelle sortnivået, så skulle det ihvertfall illustrere forskjellen.

-foer-etter-jpg

-foer-etter-jpg

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •