Plasma. Samsung 64 vs Panasonic 65

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 34
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Plasma. Samsung 64 vs Panasonic 65

Samsung E8005 er innkjøpt, testet den såvidt i går kveld, ble imponert, med ett unntak... SUMMING!

I "sweetspot'n" høres summingen godt, en liten meter ut til siden, høres den knapt eller ikke i det hele tatt.

Vet ikke om jeg klarer å leve med summingen, ser ofte tv med lavt volum.

Hvordan er Panasonic's plasma tve'er i forhold?
    Summer de like mye?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er et veldig vanskelig spørsmål å svare på, for det er så mange faktorer som avgjør. Bl.a. årsaker nevnt nedenfor:

1. ALLE plasmaer summer noe, men noen er verre enn andre

2. Dette kan variere veldig fra eksemplar til eksemplar selv innenfor samme merke/modell

3. Hvordan summingen oppfattes er veldig individuelt. Summing som plager en person kan være noe en annen ikke oppfatter overhodet.

4. Summingen er av og til mer intens i starten, men kan roe seg ned etterhvert...

Ville gitt det noen dager og sett om det roet seg ned, eller hvorvidt du blir vant med det.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    summing er ofte værst ved en viss høyde i forhold til sitteavstand (vinkel fra ørene til der det summer (er vel ofte oppe til høyre på skjerm summingen kommer fra.

Den idielle skjermplassering (høyde fra gulv) ang å se er ca midten på skjerm i høyde øyne.......prøv om du da merker stort til summing

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt en plasma ifra Samsung tidligere som summet mye, men som over tid ble bare stillere å stillere.

Har en Panasonic VT50 og den summer like mye, spesielt i lys partier slik plasma gjør.

Et offer en må ta for å få dem bilde egenskapene som disse panelene leverer dessverre.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så mye for svar, da avventer jeg en stund og ser.
    Har 30 dagers returrett.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _LarZen_
    Har hatt en plasma ifra Samsung tidligere som summet mye, men som over tid ble bare stillere å stillere.

Har en Panasonic VT50 og den summer like mye, spesielt i lys partier slik plasma gjør.

Et offer en må ta for å få dem bilde egenskapene som disse panelene leverer dessverre.
    VT50-en min er nærmest helt stille nå. Kun litt summing med mye lyse partier, men det overdøves lett selv med lav lyd...

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde Samsung 63t som buzzet på visse plasser i benken Nå har jeg
    LG 60PZ950W plasma og den kommer det ikke en lyd fra heldigvis
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Newcomer samiboy sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har en 65" vt50 panasonic, og kan såvidt høre det om jeg går helt intlill skjermen når det er mye hvitt på skjermen, men til vanlig så har man ikke sjangs til å høre det heldigvis :-) men som en sa tidligere så varierer dette fra skjerm fra skjerm.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bør nok sjekke ut Panasonic'n før returfristen på Samsung'n går ut.

Problemet er at det er vanskelig å høre noe i butikken med all bakgrunnsstøyen som er der.

Er ikke lett å kjøpe tv....

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan summingen ha noe med størrelsen på skjermen å gjøre?

Jo større skjerm, jo større areal og større strømforsyning, eller er det andre faktorer som spiller inn?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å sjekke summingen i butikk er nytteløst. Du får ikke et ordentlig inntrykk av hvordan det vil høres ut hjemme, mye fordi lokalene som oftest er mye større og som du sier, er det bakgrunnsstøy. Det er også dette med at det er store variasjoner fra panel til panel uansett merke og modell. På Panasonic så har du også fire vifter på GT og VT-modellene, som også plager visse (mens andre igjen ikke hører det overhodet).

Det er ikke nødvendigvis noe sammenheng mellom størrelsen på PSU og summing.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Visste at det var fåfengt, men stimet likevel innom en Elkjøpbutikk som hadde Samsungen, like mye summing der som på min, så jeg er i det minste innen det normale.

Vurderer sterkt å sjekke Panasonic'n, men har fortsatt over 20 dager igjen av returrettet, så jeg avvente å se om summingen roer seg, eller om jeg blir mer vant til den.

Kjipt at plasma skal "bråke" mens led er tyst...

Flere synspunkter om emnet der ute?

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hufseking
    Visste at det var fåfengt, men stimet likevel innom en Elkjøpbutikk som hadde Samsungen, like mye summing der som på min, så jeg er i det minste innen det normale.

Vurderer sterkt å sjekke Panasonic'n, men har fortsatt over 20 dager igjen av returrettet, så jeg avvente å se om summingen roer seg, eller om jeg blir mer vant til den.

Kjipt at plasma skal "bråke" mens led er tyst...

Flere synspunkter om emnet der ute?

Ettersom plasma har mye bedre bilde for mindre penger så kan må det komme på bekostning av noe.. (summing, varme, energi forbruk, tykkelse, design osv) men jeg tar gjerne i mot alt det der hvis det betyr langt bedre bilde for en god del mindre penger

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, må si meg enig der. Men for kr 20 000,- hadde jeg håpet på en mer lydløs tv.

Apropos pris: Kjøpte en Philips tv for 10-12 år siden. 36". 79 kg. Dypbe: en drøss med centimeter. Kr 34 000,-
    Så det går tross alt rette veien, men fortsatt ikke lydløs.

Hvis valget er plasma med summing, eller ikke plasma, overlever jeg nok summingen. Men finnes det en tilsvarende plasma uten summing, eller i det minste mindre sjenerende summing går jeg for den.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Pakket ut min nye panasonic 65 tommer vt50 idag, og gledet meg til å slippe summingen fra min gamle pioneer, og summingen fra skjermen var vekk....men derimot fikk jeg viftestøy i 3 gangen tilbake, så gleden gikk til bunnløs frustrasjon......hadde jeg ikke allerede solgt pioneeren, og det hadde vært noe enklere logistikkmessig med en 65 tommer hadde den gått i retur på minuttet.

Noen tips ?

Mvh lars

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gaustabl
    Hei.
    Pakket ut min nye panasonic 65 tommer vt50 idag, og gledet meg til å slippe summingen fra min gamle pioneer, og summingen fra skjermen var vekk....men derimot fikk jeg viftestøy i 3 gangen tilbake, så gleden gikk til bunnløs frustrasjon......hadde jeg ikke allerede solgt pioneeren, og det hadde vært noe enklere logistikkmessig med en 65 tommer hadde den gått i retur på minuttet.

Noen tips ?

Mvh lars
    Jeg byttet ut en 58 b855 samsung plasma. Den buzzet noe helt for*****ig. (Det er en lang tråd på forumet om dette).Byttet den i en 65 vt 50. Den er helt stille. Aldri hørt noen vifter. Så mulig du har fått et dårlig eksemplar. Jeg sliter mer med at jeg syns panoreringen er for dårlig. Der var samsungen bedre. Det er forøverig noen støyfilter som kan kjøpes og settes bak på tv(magnetiske). VT50 fan noise - fix!! | AVForums.com - UK Online

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket (indirekte) med en Samsung ansatt i dag.

Ifølge ham støyer alle plasma, jo større trafo, som regel mer summing.
    Varierer fra tv til tv, også innenfor samme modell.

Under 30 decibel var regnet som normalt.
    På Samsung E8005 vil det si at med volumet på 11 skal man ikke høre noe summing.

Jeg hører det fortsatt med volumet på 11. Bare såvidt, men det høres.
    Mulig jeg er ekstra følsom for den frekvensen, men irriterende er det.

Vurderer nå Panasonic 65 ST50.
    Noen som har erfaring med den?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket (indirekte) med en Samsung ansatt i dag.

Ifølge ham støyer alle plasma, jo større trafo, som regel mer summing.
    Varierer fra tv til tv, også innenfor samme modell.

Under 30 decibel var regnet som normalt.
    På Samsung E8005 vil det si at med volumet på 11 skal man ikke høre noe summing.

Jeg hører det fortsatt med volumet på 11. Bare såvidt, men det høres.
    Mulig jeg er ekstra følsom for den frekvensen, men irriterende er det.

All plasma lager litt lyd. Problemet med Samsungen var at støyen er reflektert gjennom panelet. Så hvis du satt rett foran skjermen fikk du lyden rett mot deg. På min var det i de mørke bildene lyden kom. Dette er ikke normalt. Pleier å buzze litt i lyse bilder på plasma. Jeg vet ikke hvordan nye Samsungplasmaer er, men den modellen jeg hadde var helt ekstrem. Det er forøverig haugevis av tråder om akkurat den modellen og støyen dens på nettet. Har en vt 50 nå. Den er kjempebra på alt bortsett fra panoreringer. Der var som jeg har skrevet før, Samsungen MYE bedre. Det skuffer meg i og med at samsungen var fra 2009.
    ST er masse tv for pengene!

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En bekjent har en panasonic 103" plasma og det er absolutt null støy...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har erfaring med 50" ST50. Summet så mye i lyse partier at det var plagsomt å se på TV med moderat lydnivå. Satt 2 meter unna, lyden var som en stråle rett foran skjermen. Ikke plagsomt "off axis". Skal prøve en skjerm til, men usikker om jeg gidder.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •