Plasma. Samsung 64 vs Panasonic 65 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 34 av 34
    Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    En bekjent har en panasonic 103" plasma og det er absolutt null støy...

Når en forlanger at du skal ut med flere hundre tusener for en TV så burde den lage vaffler i tillegg..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Søndag kveld fikk jeg omsider anledning til å se litt tv.
    Summingen ER irriterende, men kan kanskje leve med den.

Bildet var fett på HD sendingene, og ok på SD.
    Sitter med en avstand på ca 2.70 meter, så stor forskjell på gode og dårlige sendinger.

En annen ting jeg merket var at jeg ble sliten etter en stund og at blikket måtte flyttes en del.

Trodde jeg aldri kom til å si dette, men kanskje tv'n er for stor?
    Greit på film, men litt anstrengende ved tv titting.

Har ikke noe særlig mer plass å gå på for å øke avstanden, så kanskje en 55" (Panasong VT) hadde vært en bedre løsning?

Stuen er heller ikke så stor, ca 20m2 så tv'n blir veldig dominerende.
    Fett på en måte, på en annen måte ser det bare dumt ut.

Hvilke sitteavstander er det som brukes der ute blant forummedlemmer?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter på ca 2.8-3m selv å ha 60" å det er ikke for stort. Veldig viktig å ikke ha for mye lys på tvn. Bruk PRO modus evt THX cinema. Andre moduser kan gi for intenst lys i mørke rom.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hufseking
    Søndag kveld fikk jeg omsider anledning til å se litt tv.
    Summingen ER irriterende, men kan kanskje leve med den.

Bildet var fett på HD sendingene, og ok på SD.
    Sitter med en avstand på ca 2.70 meter, så stor forskjell på gode og dårlige sendinger.

En annen ting jeg merket var at jeg ble sliten etter en stund og at blikket måtte flyttes en del.

Trodde jeg aldri kom til å si dette, men kanskje tv'n er for stor?
    Greit på film, men litt anstrengende ved tv titting.

Har ikke noe særlig mer plass å gå på for å øke avstanden, så kanskje en 55" (Panasong VT) hadde vært en bedre løsning?

Stuen er heller ikke så stor, ca 20m2 så tv'n blir veldig dominerende.
    Fett på en måte, på en annen måte ser det bare dumt ut.

Hvilke sitteavstander er det som brukes der ute blant forummedlemmer?
    ca 4 meter sitter jeg fra 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yakker for innspill!

Da sitter jeg minst en halvmeter for nærme,

Har som sagt ikke så mye å gå på for å justere avstanden, men vil få litt ekstra ved å montere tv'n på vegg.

Får gruble litt til...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har et godt veggfeste å anbefale? (Til Samsung 64")

Et veggfeste bør vel helst festes i veggstavene, usikker på om avstanden mellom stavene matcher midten av veggen hvor tv'´n skal opp.
    Så det må være et feste med en eller annen form for sideveis regulering.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Undrenes tid er ennå ikke forbi, hadde aldri trodd at jeg skulle synes en tv var for stor. Må være alderen...

Samsungen er nå returnert og Panasonic VT 55" bestilt.
    Håper summingen er mindre fremtredende her.
    Hvis ikke, må jeg vel bite i det sure eplet og gå for LED:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic VT 55" har nå vært i hus en knapp måned.

Størrelsen er mye mer behagelig på min sitteavstand enn Samsung 64" var.
    Bildekvaliteten er bedre også.

Og ingen summing!!!!!

Men dessverre en del viftestøy, mindre irriterende enn summingen/buzzingen på Samsungen, men likevel irriterende.

Har noen få dager igjen på 30 dagers'n hos Lefdal og er veldig i tvil om hva jeg skal gjøre.

Led har jo også sine "mangler", men de er i det minste lydløs etter hva jeg har fått med meg.

Forslag til løsninger der ute?

Og går jeg over til LED, hvilken tv bør jeg da velge?

Noen som har hatt både plasma og led?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VT50 vil ha bedre sortnivå, bedre innsynsvinkel, THX Cinema innstillingen vil ha mer korrekt fargegjengivelse, holder skarphet bedre ved bevegelse og 3D'en er bedre men mer slitsom hvis man har lys på, faktisk bort i epilepsianfall irriterende.

Det positive med LED er mindre strømforbruk, ingen innbrenning, høyere lysutbytte selv om dette kun er positivt hvis man har enormt med lys i stuen, skarpere på statiske bilder og menyer, litt tynnere og man har muligheten til å bruke passiv 3D som er mer behagelig.

Så LED er bedre generelt sett på de tingene som allmuen ser etter når de kjøper tv rundt om i verden og at det ser stilig ut i butikk.

Er kun bakbelyste LED som er å foretrekke hvis VT50 sin viftestøy irriterer deg og det er HX955 som dukker en eller annen siden av året eller Sharp sine. Philips sin bakbelyste med motheyefilteret dukker kun opp i 46 til en fantasi pris i nærmeste fremtid så det er vel de som er nærmest VT50 uten at det trenger å bety at det er ett close race.

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KjR
    Det er forøverig noen støyfilter som kan kjøpes og settes bak på tv(magnetiske). VT50 fan noise - fix!! | AVForums.com - UK Online
    Som det også står i tråden på avforums så er dette ingen langsiktig løsning da
    det og sette eit filter framfor vifta vil skape trykk og resultere i at alt støvet som skal blåses ut blir regelrett kun blåst rundt inni der, dette kan jo resultere i brannfare

sitterer han eine inne på avforums:
    "Putting a filter after the fan will create a high pressure front in front of the filter and will spread dust all over the inside of the set."

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke hvordan korrekt fargegjengivelse og innsynsvinkel har så mye å si hvis man må sitte å irritere seg over buzzing eller viftestøy?
    Får man noe særlig glede av et litt bedre bilde da?

Jeg hadde Plasma før og har LED nå.
    Har en lite spennende Samsung 55" 6 serien i D-modellen, men den er helt strålende på fotball og alt annet, og den er helt stille.

Glad jeg ikke er helt bildenerd. :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fleste plasma de siste årene har vært helt håpløs, så en LED ifjor sammenlignet med plasmaene fra 2011 var 50/50 i mine øyne. Er bare Panasonicene fra ST50 og opp sammen med Samsungene i 6005 og 8005 serien som er bedre enn resten. Har man ingenting å sammenligne med så ser de aller fleste LED bra ut helt til man møter en bildenerd . Viftestøyen og buzzing varierer fra tv til tv så får man en som er dønn stille så er det bonus.

Bærbare pcer fra HP f.eks og xboxer bråker mer så ser ikkje problemet egentlig sålenge den ikkje lager mer lyd enn disse.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderte en stund å bytte Panasonic'n i en LED, men det ble heldigvis ikke gjort.

Tv'n buzzer ikke, og viftestøyen er jeg vel blitt vant til.
    Reagerer ikke på den nå, løsningen var litt høyere volum enn jeg brukte tidligere. Fortsat er volumet lavere enn de fleste bruker.

Hadde jeg skiftet tv, hadde jeg, enten jeg ville eller ikke, begynt å sammenligne med Panasonicen, og jeg tror ikke VT serien har mange konkurenter når det kommer til ren bildekvalitet. Og selv om sortnivået kanskje ikke er helt på høyde, her er det forskjellige meninger, med Pioneer legendariske Kuro modeller, så er jeg ganske sikker på at ingen matcher VT serien i dag.

Etter å ha brukt tv'n i halvannen måned må jeg si at alle testene den har vunnet og ikke minst at Eisa kåret den (50") til årets beste plasma er høyst fortjent.

Glad jeg gav viftestøyen litt tilvenningstid, og ikke umulig at den kan reduseres ved hjelp av en fremtidig sw oppgradering.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte en TX-P65VT50 for et par uker siden (satte min gamle Pioneer PDP436 XDE i kjellerstua), og kunne ikke vært mer fornøyd.

I motsetning til min gamle Pioneer som buzzet noe, så finnes det ikke antydning til det på Panasonic'en.

Jeg sitter ca 2.8-3 meter unna, og er det helt stille så kan jeg så vidt høre antydning til viftestøy - men det er helt marginalt, og av en slik karakter at det ikke oppleves forstyrrende eller irriterende på noen måte.

Det er rett og slett en super TV, og til og med kona er fornøyd

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •