Sharp 70" LE836S 3D LCD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sharp 70" LE836S 3D LCD

Hei
    Holder på i disse dager med min første hjemmekino. Plasma og prosjektor er uaktuelt pga vinduer og lys osv. Får blendet en god del, men ikke nok til å forsvare plasma. Avstand til sofa blir ca 3,5 meter fra skjerm.
    Har noen her erfaringer med Sharps 70" LCD. Den fikk terningkast 5 i vg for en tid tilbake. Har sett den på Lefdal med egne øyne, synes bildet og svartnivå var veldig bra,med tanke på at hd-signalet der er splittet til 50 skjermer. Er det andre Tver i samme prisklasse (30K) som er bedre? Rundt samme størrelse.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Leste flatpanelshd.com sin test på denne i går. Dette er 70LE835E, jeg vet ikke hva som skiler denne fra 836S, men den virket overbevisende. Jeg har selv begynt å vurdere 60" av samme modell som du ser på.

Sharp 70LE835E / 70E735U review - FlatpanelsHD
    Marantz SR7005|Marantz UD7006|Emotiva XPA-3|Monitor Audio PL200|Monitor Audio GXC350|Focal Chorus SR800|SVS PCi 25-31|Apple TV|Bluesound Vault

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bimmernorge
    Hei! Leste flatpanelshd.com sin test på denne i går. Dette er 70LE835E, jeg vet ikke hva som skiler denne fra 836S, men den virket overbevisende. Jeg har selv begynt å vurdere 60" av samme modell som du ser på.

Sharp 70LE835E / 70E735U review - FlatpanelsHD

Takk for svar. Vet ihvertfall at Sharps 70" LE741S som koster 6000,- mindre har dårligere svartnivå pga at tven er ledbelyst i kantene, mens LE836S er belyst bak. Så betydelig forskjell i butikken.
    Uansett tror jeg det blir Led-tv fra Sharp:-D

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare nevner her og at det multiskjerms signalet lefdal og elkjøp sender på video veggen er et 1080i signal over analog component, strengt tatt ikke hd ready engang.

74xs varianten som nevnt (står utstilt på lokale elkjøpen) får detalj bilder (sett fra bd kilde) til og se ut som mushy grøt og min bottom line optoma pj til 5 lapper gruser den selv etter 1200 timer på lampa.

Med andre ord gå for 8xx serien 7'eren hadde jeg lagt ut på finn om jeg så hadde fått den.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Bare nevner her og at det multiskjerms signalet lefdal og elkjøp sender på video veggen er et 1080i signal over analog component, strengt tatt ikke hd ready engang.

74xs varianten som nevnt (står utstilt på lokale elkjøpen) får detalj bilder (sett fra bd kilde) til og se ut som mushy grøt og min bottom line optoma pj til 5 lapper gruser den selv etter 1200 timer på lampa.

Med andre ord gå for 8xx serien 7'eren hadde jeg lagt ut på finn om jeg så hadde fått den.
    Takk for info. Går nok for 8xx serien. Det var betydelig forskjell.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bestilte min 60" 841 på tirsdag, og den kommer i neste uke. Gleder meg LITT!! :-D
    Marantz SR7005|Marantz UD7006|Emotiva XPA-3|Monitor Audio PL200|Monitor Audio GXC350|Focal Chorus SR800|SVS PCi 25-31|Apple TV|Bluesound Vault

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bestilte min 60" 841 på tirsdag, og den kommer i neste uke. Gleder meg LITT!! :-D
    Hvor mye måtte du gi? Hvor lang avstand har du fra sofa til tv?

Har tenkt litt på den størrelsen også. Må vente enda litt til før jeg bestiller fordi hjemmekinoen fortsatt er under renovering.
    Men blir bra tilslutt:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mayer
    Hvor mye måtte du gi? Hvor lang avstand har du fra sofa til tv?
    Bestilte på Lefdal, 18.990 kr. I tillegg tok jeg med 2 briller og et veggfeste, da rundet det såvidt 20.000. Dette inkluderer levering hjemme. Jeg sitter 4,2 meter fra skjermen. Det hadde sikkert vært mulig med enda større skjerm, men allerede med 60" blir dette en relativt dominerende pyntegjenstand i stua. Dessuten synes jeg 20k er (mer enn) nok for en TV. ;-)

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville ikke ha gått for en kant-LED, særlig av den størrelsen! er det viktig for deg at skjermen er så stor som den er (70"!)

Jeg ville heller gått for Philips sin 8000 serie, det er drøye 20 lapper for en 55" sist jeg sjekket. Ellers gjenstår det å vente til Sony HX950 / Philips 9000 serie er ute i år

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Jeg ville ikke ha gått for en kant-LED, særlig av den størrelsen! er det viktig for deg at skjermen er så stor som den er (70"!)

Jeg ville heller gått for Philips sin 8000 serie, det er drøye 20 lapper for en 55" sist jeg sjekket. Ellers gjenstår det å vente til Sony HX950 / Philips 9000 serie er ute i år
    Sharp sin 70", LC70LE836S er en bak-LED skjerm, se forøvrig omtale i Lyd og Bilde: Sharp LC70LE836S | Lyd & Bilde

Sharp sin 60" som heter LC60LE841S har også bak-LED : Sharp LC-60LE841S produktinformasjon Hjemmekino.no

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sharp sin 70", LC70LE836S er en bak-LED skjerm, se forøvrig omtale i Lyd og Bilde: Sharp LC70LE836S | Lyd & Bilde

Sharp sin 60" som heter LC60LE841S har også bak-LED : Sharp LC-60LE841S produktinformasjon Hjemmekino.no

Hmm, men jeg syns den virker som en kant-LED. var ikke imponert av det jeg har sett av Sharp i butikken. Test resultatene ser bra ut men det jeg ser med mine øyne ser ikke bra ut

Skal ikke dømme en skjerm gjennom en annen skjerm, men det er tydelige tegn til clouding, om ikke annet.

Det er vel fordi skjermen er såpass stor (70") at selv den beste bak-LED teknologien ikke har gjengir jevnt sort nivå over hele skjermen som plasma. Uansett står jeg forsatt på mitt at Philips 8000 serie 55" eller vente til Sony HX950 / Philips 9000 serie er det beste under OPs forhold.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    UltimaNoctis: Bildet du viser her er hentet fra flatpanels.dk sin test, 70" Sharp 70LE836S test/anmeldelse - FlatpanelsDK

Under bildet du viser står følgende tekst:
    "Vores eksemplar havde en lille smule lysgennemtrængning i hjørnerne, men langt mindre end hvad vi normalt ser på LCD-TV med Edge LED-belysning. Sharp har valgt en bagbelyst LED-løsning, og det lader til at være et klogt valg, selvom lysfordelingen ikke er 100 % perfekt. I praksis bemærkes lyset, der slipper igennem i hjørnene ikke, og jeg vil ikke karakterisere det som et problem."

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kalibrert både 70"(836) og 80(636) begge hadde mye mindre clouding enn 60 (841). 70" har bedre bilde enn 80" som var mangler litt særlig på bildefronten for å komme helt i mål samt på kalibreringfronten.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •