Hjelp til skjermkjøp rundt max 12.000kr

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer aleks5412 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til skjermkjøp rundt max 12.000kr

Ser etter skjerm, men er ikke lett å velge.
    Har vært litt frem og tilbake om hvilken teknologi jeg skal ha.

Plasma
    Syns jeg flimrer litt, og blir sliten i hodet av det. Farger og slikt blir jo også svakere med årå. Og det med innbrenning syns jeg er litt skummel. Og selv om det bare kan være for en kort periode, så er det ganske irriterende den stunden man ser det.
    Det jeg liker med plasma, er at det er bra sortnivå. Og god dybde i bildet(VT50)

Led\LCD
    Synes jeg er mye mer behagelig for hodet å se på mtp. flimmer, støy osv.
    Det negative her er jo det med lys i kantene rundt skjermen, og at den har litt dårligere sortnivå, innsynsvinkel og mindre dybde i bildet.

film/HD er utgangspunktet for valget jeg tar. Men vil bli brukt til det meste.
    Lys i rommet er ikke noe problem
    De viktigste egenskapene for meg. Er bevegelser, skarphet og dybde i bildet

Størrelse. Fra 46 og opp
    Pris. Egentlig billigst mulig. Men vil ha noe jeg kan være fornøyd med

Har sett meg ut noen modeller.

LG47LM760T - 13000kr på lefdal
    LG 47" 3D LED Smart-TV 47LM760T - Elkjøp
    (Muligens 6serien til lg, hvis den ikke er så veldig mye dårligere)

Philips47PFL6877T - 11000kr på lefdal
    Philips 47" 3D LED Smart-TV 47PFL6877T - Elkjøp
    (Frister en del med 8erien her, men den vil nok bli for dyr)

Har også sett litt på VT50, ST50 og GT50 men føler meg ikke helt komfortabel med dem

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LG TVer imponerer meg aldri

av de 2 ville jeg ha gått for Philips LED tven.

Men egentlig, syns jeg du burde gå for 50" Panasonic ST50 til under 10 lapper, bedre bilde enn begge.

Hvor mye selges 50" GT50 for om dagen?

Ha.. jeg ser at VT50 koster 14 990 på elkjøp mens GT50 50" koster 14 995.. er det en grunn til at den koster 5 kroner mer!?!?!

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra bra, til mindre bra.
    Kan billig plasma være bra, i forhold til pris?
    Komplett.no - Samsung 51" Plasma TV PS51E535

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleks5412
    Fra bra, til mindre bra.
    Kan billig plasma være bra, i forhold til pris?
    Komplett.no - Samsung 51" Plasma TV PS51E535

Billig plasma er utrolig bra i forhold til pris! 51" plasma for kun 5000 kroner er en utrolig god deal.

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvordan er denne billige modellen, i forhold til st50? og hva er negativt i forhold?
    har sett en film på en st50 hos en kompis. Og det virket veldig bra. Eneste jeg merker noe til er at den kansje er litt slitsom for hodet? og sliter en liten smule med bevegelse av og til. Men alt i alt virker den bra
    billig er bra. Men vil ha noe jeg kan være fornøyd med

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvordan er denne billige modellen, i forhold til st50? og hva er negativt i forhold?
    har sett en film på en st50 hos en kompis. Og det virket veldig bra. Eneste jeg merker noe til er at den kansje er litt slitsom for hodet? og sliter en liten smule med bevegelse av og til. Men alt i alt virker den bra
    billig er bra. Men vil ha noe jeg kan være fornøyd med

Den er riktignok ikke på det nivået ST50 er på. Særlig med det dype sort nivå og ultra høye kontrasten som ST50 har, men også vil den henge bak i farge gjengivelse. Men bra skjerm for pengene, er den helt klart.

Har mørkt nok rom er UT50 er godt alternativ.

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det som er forskjell på alle plasma modellene til panasonic?
    VT, ST, GT, XT, UT osv? Vet at T`en står for 3D
    VT50 er vel den beste skjermen som finnes nå.

Er litt dumt at det er litt flimmer på disse skjermene?(blir litt sliten i hodet)
    Er det noe som er ekstra sterkt på panasonic eller gjelder det alle plasmaer?
    Vil innbrenning forsvinne igjen. Eller kan det bli der permanent. og hvor lang tid tar det før det går vekk

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det som er forskjell på alle plasma modellene til panasonic?
    VT, ST, GT, XT, UT osv? Vet at T`en står for 3D
    VT50 er vel den beste skjermen som finnes nå.

Er litt dumt at det er litt flimmer på disse skjermene?(blir litt sliten i hodet)
    Er det noe som er ekstra sterkt på panasonic eller gjelder det alle plasmaer?
    Vil innbrenning forsvinne igjen. Eller kan det bli der permanent. og hvor lang tid tar det før det går vekk

Om ikke jeg tar feil så har

VT, GT, ST og UT helt lik sort nivå.. målt på 0.009cd/m² alle sammen!

Men av de 4:

kun VT, GT og ST har nytt panel, de andre modellene bruker gamle

og av de 3,

kun VT og GT har professional / THX mode og andre kalibrerings muligheter.

Men ellers er VT når det gjelder farger, gamma osv litt bedre enn GT, som er litt bedre enn ST som er litt bedre enn UT. og selvom de har lik sort nivå er ikke kontrasten det samme, UT50 sliter i lyse rom pga dårligere lysstyrke.

Så er det selvfølgelig ting som smart TV funksjoner, nett leser, 3D og andre ting som gjør forskjellen mellom tvene

Alle 4 er utrolig gode kjøp, men VT50 er den aller beste tven uansett pris, og ST50 er sett på som mest valuta for pengene

XT er vel bare møkk.

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer Alekhoff sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Om ikke jeg tar feil så har

VT, GT, ST og UT helt lik sort nivå.. målt på 0.009cd/m² alle sammen!
    Dette stemmer ikke helt. VT, GT og ST har noen lunde likt sort nivå.
    UT har fjorårets panel asså 30 serien. Så den har ikke det samme sort nivået som de andre! Har selv en GT50, å kunne ikke blitt mer fornøyd med en TV!

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alekhoff
    Dette stemmer ikke helt. VT, GT og ST har noen lunde likt sort nivå.
    UT har fjorårets panel asså 30 serien. Så den har ikke det samme sort nivået som de andre! Har selv en GT50, å kunne ikke blitt mer fornøyd med en TV!

Er du sikker på det?

Panasonic TX-P42UT50B/ TX-P50UT50B (UT50) Review

Calibrated black level (black screen) 0.009 cd/m2
    Calibrated black level (ANSI checkerboard) 0.009 cd/m2

TXP42UT50B gave us a measurement of 0.009 cd/m2 on both a full black screen and on an ANSI checkerboard test chart. That’s equivalent to the company’s VT50 flagship plasmas which cost many, many times more than the UT50. This is extraordinary performance for a display of this price.

Newcomer Alekhoff sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Er du sikker på det?

Panasonic TX-P42UT50B/ TX-P50UT50B (UT50) Review

Calibrated black level (black screen) 0.009 cd/m2
    Calibrated black level (ANSI checkerboard) 0.009 cd/m2

TXP42UT50B gave us a measurement of 0.009 cd/m2 on both a full black screen and on an ANSI checkerboard test chart. That’s equivalent to the company’s VT50 flagship plasmas which cost many, many times more than the UT50. This is extraordinary performance for a display of this price.
    Hmm, tydligvis har du rett. Var helt sikker på at den hadde gammelt panel.
    Takk for det UltimaNoctis da har jeg blitt litt klokere i dag også

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå brukt et par timer på å lest gjennom den panasonic tråden her på forumet.
    Hadde tenkt å kjøpe GT50 men virker ikke ut som dette er noe skjerm for meg likevel

Feil som lyse punkter\striper og muligens noen grønne flekker.
    Skjerm som flimrer og gjør meg uvel
    regnbueeffekt når jeg beveger synet raskt
    Innbrenningsfare.

Jeg vil ha en 50" til under 10k og følte vel at plasma var veien å gå nå.
    Er det noen andre skjermer jeg kan vurdere?
    Eventuelt om disse billige LG/Samsung plasmaene til under 5k er bra nok?
    Føler ikke for å kjøpe noe mellombra tv(prismessig). Enten bruke det de er vært på en bra skjerm. Eller kjøbe en skjerm som er god og billig.

Disse nevnte feila som er på panasonic skjermene ønsker jeg ikke. God bevegelse og skarphet er veldig viktig. Farger bør også være bra.

Er jeg nødt til å vente og muligens satse på neste års modell av panasonic?
    For skjermene deres virker bra, uten om disse dumme feila.

Synse dette er litt frustrerende, at ingen skjermer fyller mine krav?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, dette her med "kanskje Panasonic får det rett neste gang" har folk sagt helt siden de begynte med NeoPlasma-panelene sine.

Når det gjelder de lyse stripene og evt. grønne flekker (som forresten ikke er så synlig på min lenger, jeg KAN se hint av det om jeg virkelig ser etter men jeg synes det er ubetydelig).. sjekk det ut i en utstilt modell. Den stripa som er lengst til høyre på panelet er den alle har og er nesten rett ved kanten.

Flimmeret er nok et reellt ankepunkt for mange, men igjen.. dette kan du helt fint se i butikk. Der kjører tv-ene uansett i Dynamisk-modus, og det er der det er absolutt mest synlig. Plager det deg ikke der, så vil det ikke plage deg i stua heller.

Regnbueeffekten har ikke jeg sett noe til, så dette er tydeligvis noe som kommer mer ann på øynene som ser. Kan sikkert også sjekkes i butikk.

Småhakkete i bevegelsene kan jeg heller ikke si at jeg kjenner meg igjen i, og er mest avhengig av kilden.

Innbrenningsfaren er nok veldig reell.. jeg ville prøvd den tv-en du har mest lyst på det være seg Samsung eller Panasonic, og returner den om du ikke er fornøyd. Men å vente på at Panasonic skal fikse "de dumme feila" er i hvert fall et evighetsprosjekt, det kan jeg garantere deg... du kan jo få høydepunktene:

10-serie : drastisk forverret sortnivå etter bare 500 timer med påfølgende større fare for innbrenning/retention
    20-serie : ustabilt sortnivå, samt sortnivå forverret etter ca. 1500 timer med påfølgende fare for innbrenning/retention
    30-serie : grønne flekker, banding langs festene på innsida av panelet, noe redusert sortnivå på sikt men ikke like dramatisk
    50-serie : fremdeles litt grønne flekker hos noen, noe banding spesielt på høyre side

Og ALLE disse panelene flimrer, det virker å være et eller annet i NeoPlasma-teknologien som forårsaker. Plasmaene før den serien flimret nemlig ikke.

50-serien er nok det tryggeste Panasonic-kjøpet på mange år selv om den på ingen måte er perfekt...

Edit: jo, og et kraftig rævspark til Panasonic for å ha "ødelagt" Cinema og Professional-modusene sånn at sortnivået er betydelig forverret i forhold til Dynamisk, Normal og THX. Dette skjedde visstnok ved en firmware-oppdatering, så de BURDE kunne fikse det igjen i en senere firmware-oppgradering...

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest det som du og andre har skrevet ang. 30-serien og 50-serien.
    Jeg tenker ikke slik at "Den har mindre feil en fjorårets modell, så da får det gå"
    Jeg vil ikke ha feil. Og disse feilene som er på 50-serien, er feil jeg ikke ønsker å leve med.
    Det med flimmeret merket jeg litt hos en kompis (55ST50)
    Hovedting nr1. Er hvertfall at det skal være behagelig å se på.

Hvordan er egentlig Komplett.no - Samsung 51" Plasma TV PS51E535
    Hvilke negative ting har denne skjermen?
    Er det brukende i denne prisklassen?
    Syns det blir litt dumt å betale så mye for panasonicen som har disse feilene

Jeg henger meg lettere opp i feil, en det som er bra. Og ser på det som fungerer som en slags bunus(?)
    Selvfølgelig så kjøper jeg en skjerm jeg syns er bra, men vil ikke ha feil.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan synes du ST50-en var bortsett fra flimmeret da? Hvis du ikke så noe som irriterte deg enormt der, så kan du jo anta at du ikke ville latt deg irritere for mye om du kjøpte en også.

Det er issues med absolutt alle skjermene, så noe må du nok nesten leve med (selv om jeg vet det er litt kjipt, jeg er jo, som du sikkert har fått med deg mye sånn som deg.. men har begynt å fire litt på kravene. Litt lei av å pakke ned og opp disse sakene nå...)

TV-en du nevner er vel en helt ok tv, men den har mye refleksjoner og ikke et spesielt godt sortnivå. Kunne du levd uten både fullhd og 3D så ville jeg vurdert en E455 (tror den skal finnes i 51" den også), da den har et enormt dypt sortnivå til å være en billig-tv.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare nevne at retensjon av statiske bilder forekommer, men er man litt forsiktig vil ikke par timer med spilling gi burn in som varer. flimring er ikke et problem på bluray, spill eller nett tv. De gangene jeg merker det er når bildet hovedsakelig består av store flater med hvitt/lysegrått. Du bør altså ikke bruke skjermen til å surfe med pc.

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får ta og vurdere den GT50`en litt til da. Det er vel det med flimringen jeg reagerte på.
    Vil denne flimringa bli bedre/værre med tiden?

Skjermen vil bli brukt til film og tv. Ikke spill eller pc.
    Sitter 2m fra skjermen

Så lenge bildene er skarpe, bevegelsene går fint, farger er bra, og sortnivå er bedre en mellombra lcd/led. Så vil jeg være fornøyd.

Refleksjoner bryr jeg meg ikke om. Heller ikke lyd og tilleggsfunksjoner.
    Eneste som virker litt interessant, er å kunne ta opp fra tv`en.
    Hvordan fungerer dette? Må tv`en være på? Må jeg ha cam modul for at det skal funke? kan jeg velge flere program i løpet av en kveld hvis jeg er borte?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flimringen er der fra dag en og vil ikke bli bedre eller verre. Men du kan muligens bli mer vant til den

Skal du ta opp fra tv-en så må du bruke tv-ens interne tuner, enten via kabelnett, riks-tv eller parabol. Du trenger da en godkjent CAM og et kort som er pairet til den for dekoding.

Du kan ta opp programmer når du ikke er hjemme, men du kan kun ta opp ett program av gangen. Du kan ikke se på en annen kanal mens du tar opp heller. TV-en kan helt fint stå i standby og ta opp alt.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alekhoff
    Hmm, tydligvis har du rett. Var helt sikker på at den hadde gammelt panel.
    Takk for det UltimaNoctis da har jeg blitt litt klokere i dag også
    Haha, værsågod. Jeg fikk sjokk når jeg leste den også, du må ha et helt sort rom for at mann skal de det sortnivået. Selvfølgelig har ingen tver optimal sort nivå i et lyst rom, men UT50 er noe av det dårligste mann finner i et sort rom pga refleksjoner og dårlig lysstyrke. Skulle likt å hatt en i et mørkt rom hjemme, 7 lapper for en 50" med 0.009cd/M2 sort nivå.. oi da

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •