LG 65LM620T - noen erfaringer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LG 65LM620T - noen erfaringer?

Jeg vurderer denne skjermen da pris og størrelse er perfekt for meg. Ulempen er at ingen fysiske butikker i Trondheim har denne for salg/utstilt, får altså ikke sett tvn før jeg evt kjøper.

Flere nettbutikker har denne til 19995,- + frakt, noe jeg synes høres gunstig ut.

Er det noen som har denne tv og kan dele litt informasjon?

Er dette poor, good eller best value?

Alle tilbakemeldinger mottas med takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Har en slik TV. Har hatt den i ca. 2mnd. nå og må si meg meget fornøyd.
    Har tidligere hatt Samsung 63" plasma, og Pioneer Kuro 50" plasma, og denne er bedre på HD. Pioneer var nok hakket bedre på sortniva i mørkt rom, men LG tv-en er mye bedre i lyse rom (f.eks. rom med mye vindu).

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Parabolman
    Hei!
    Har en slik TV. Har hatt den i ca. 2mnd. nå og må si meg meget fornøyd.
    Har tidligere hatt Samsung 63" plasma, og Pioneer Kuro 50" plasma, og denne er bedre på HD. Pioneer var nok hakket bedre på sortniva i mørkt rom, men LG tv-en er mye bedre i lyse rom (f.eks. rom med mye vindu).

lol. En Kuro er på HELT annet nivå enn LG.. Men unntak da av helt lyse rom, men i vanlige eller mørke forhold eller da batcave er det ikke sammenligning engang!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    lol. En Kuro er på HELT annet nivå enn LG.. Men unntak da av helt lyse rom, men i vanlige eller mørke forhold eller da batcave er det ikke sammenligning engang!
    Takk for tilbakemelding. Vi er nok ikke enige der dessverre.
    Kanskje du skal se en ny LG tv før du dømmer den nord og ned pga. av navnet?
    Pioneer Kuro begynner å bli gamle...

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Parabolman
    Takk for tilbakemelding. Vi er nok ikke enige der dessverre.
    Kanskje du skal se en ny LG tv før du dømmer den nord og ned pga. av navnet?
    Pioneer Kuro begynner å bli gamle...

Ikke på grunn av navnet men på grunn av historikk? jeg har sett mange LG TVer, både i butikk og hjem hos andre, og det gjelder den dyreste 2012 LED modellen, og den imponerer ikke stort. Tester viser også dette, og de er enig med meg, særlig med at de viser frem at kontrasten og sort nivå i LG skjermer er helt elendig, men at fargene er av verdens klasse, kun slått av Panasonic plasma 8-)

Jeg har riktig nok ikke sett en proff kalibrert LG, så fargene har vært helt på trynet som en Samsung LED. ST50 og VT50 som jeg ofte ser i butikk har gode farger rett ut av boksen som minnes om D65 farger med THX modusen og ikke minst en sort som er 10-15 ganger høyere enn hos LG.

En Pioneer Kuro er enda nærmere 6500K og har 3 ganger så dyp sort som Panasonic plasma TVene.

Kuro er gammel, men er forsatt verdens beste TV, de beste LED tvene fra LG går ikke i min topp 20 engang.

Sier ikke at de er direkte dårlige skjermer, men de er bare langt fra det beste, altså Kuro nivå eller Panasonic nivå for den sakssklyd!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Jeg har nå hatt denne lg'n i noen dager og må si meg fornøyd. Jeg liker fargene veldig godt, sortnivået er godkjent og faktisk bedre enn hva jeg hadde forventet. Skal forøvrig bruke litt tid på å stille bildet optimalt de nærmeste dagene, dette har jeg ikke brukt mye tid på foreløpig.

Konklusjonen er at denne tv er langt over godkjent, jeg er utrolig fornøyd.

Hvis noen har funnet den optimale kalibreringen så tar jeg veldig gjerne imot tips på dette :-)

Ps! Jeg har en lys stue med masse vindu.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry Kuro meg her og Kuro meg der...

Ja, men det var jo nettopp det han skrev, er det noe mer å mase om da?
    Begynner å bli lei det evige maset om det fortreffelige svartnivået på Kuro.
    Så kjøp dere en gammel Kuro da, og la oss andre være i fred.
    Trådstarter var interessert i erfaringer med LG 65LM620T, og ikke en gammel Pioneer.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asimon
    Ja, men det var jo nettopp det han skrev, er det noe mer å mase om da?
    Begynner å bli lei det evige maset om det fortreffelige svartnivået på Kuro.
    Så kjøp dere en gammel Kuro da, og la oss andre være i fred.
    Trådstarter var interessert i erfaringer med LG 65LM620T, og ikke en gammel Pioneer.

Det var han som tok opp Kuro, ikke jeg. Ellers hadde jeg ikke diskutert den

Det er irriterende når folk kjøper seg ny TV og skal sammenligne den mot en Kuro og si at den er bedre også videre. Det er løgn, fakta viser Kuro er best, og det gjør et par vel fungerende subjektivte øyne også! Men skal ikke gå mer off-topic om det

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sakilaas
    Hei.

Jeg har nå hatt denne lg'n i noen dager og må si meg fornøyd. Jeg liker fargene veldig godt, sortnivået er godkjent og faktisk bedre enn hva jeg hadde forventet. Skal forøvrig bruke litt tid på å stille bildet optimalt de nærmeste dagene, dette har jeg ikke brukt mye tid på foreløpig.

Konklusjonen er at denne tv er langt over godkjent, jeg er utrolig fornøyd.

Hvis noen har funnet den optimale kalibreringen så tar jeg veldig gjerne imot tips på dette :-)

Ps! Jeg har en lys stue med masse vindu.
    Hei Sakilaas.

Vurderer selv denne TVen. Har selv masse lys inn i stua der hvor jeg i tilfelle skal ha den. Hvordan er refleksjonene i skjermen? Har pr. i dag en Samsung 51" plasma som jeg synes har aaaalt for mye gjenskinn.

Forstår det slik at modellen har edge-led, stemmer det? Er også nysjerrig på Plex (plexapp.com), er det tilgjengelig som app?

Andreas

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke på grunn av navnet men på grunn av historikk? jeg har sett mange LG TVer, både i butikk og hjem hos andre, og det gjelder den dyreste 2012 LED modellen, og den imponerer ikke stort. Tester viser også dette, og de er enig med meg, særlig med at de viser frem at kontrasten og sort nivå i LG skjermer er helt elendig, men at fargene er av verdens klasse, kun slått av Panasonic plasma 8-)

Jeg har riktig nok ikke sett en proff kalibrert LG, så fargene har vært helt på trynet som en Samsung LED. ST50 og VT50 som jeg ofte ser i butikk har gode farger rett ut av boksen som minnes om D65 farger med THX modusen og ikke minst en sort som er 10-15 ganger høyere enn hos LG.

En Pioneer Kuro er enda nærmere 6500K og har 3 ganger så dyp sort som Panasonic plasma TVene.

Kuro er gammel, men er forsatt verdens beste TV, de beste LED tvene fra LG går ikke i min topp 20 engang.

Sier ikke at de er direkte dårlige skjermer, men de er bare langt fra det beste, altså Kuro nivå eller Panasonic nivå for den sakssklyd!
    Har sett og kalibrert flere Kuro og LG skjermer samt Samsung D og E serie skjermer. Ikke alle Kuro skjermer var sååå bra ut av eske... faktisk har jeg vært borti skjermer fra særlig Lg som har vært like bra ut av eske på D65 som kuro skjermer ikke mange men noen.. LG og Samsung for den del får bra tracking på D65 skala etter kalibrering. Ikke noe problem å få begge skjermer(LG,Samsung) på D65 med delta under 2 fra 10 til 100 IRE med brukt av 10/20 Pkt gråskala kalibrering. Fargene på LG sine skjermer er meget bra særlig på LM960. Det er store forskjeller på skjerm til skjerm hos alle merker. Sortnivå er en annen historie der er det walk over til Kuro. Men når det gjelder litt vanlig dags belysning så skjønner jeg de som mener at Kuro har for lite lys-det har den kontra en LED som lett kan settes på 120 cd/m2 ferdig kalibrert-det sliter en Kuro å klare i det hele tatt...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei drefas.

Det er nok dessverre en del refleksjoner på skjermen. Jeg har vinduer på motsatt side slik at en sjelden solskinnsdag tvinger meg til å dra ned persiennerne. Dog har ikke dette vært noe problem ennå da det er mørkt og trist ut hele tida, og det vedvarer nok til sent på våren 2013 Hadde en liten lampe som ga gjenskinn, denne har jeg flyttet for å unngå dette problemet.

Dette er EDGE-LED, har kalibrert bilde etter beste evne og er megafornøyd med bildet slik det er nå. Har også testet noe 3D-innhold, dette var meget bra, selv på 3,5 meters avstand.

Plexapp har jeg ikke kjennskap til, er ute på reise akkurat nå og får ikke sjekket dette før helga, skal undersøke nærmere.

Jeg har koblet tv opp mot en XBMC, VU+ DUO og PS3, alle gir frembragende bilder, men tippeliga på MAX er ikke spesielt bra da bitrate på disse sendingene er av svært lav kvalitet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.

Har også vindu på motsatt side av TVen. Samsungen jeg har i dag er ikke spesielt lyssterk og blir derfor umulig å se på når sola står på. Burde vel investere i noen gode rullegardiner.
    Kommer i tilfelle til å bruke XBMC jeg også, så godt å høre at det fungerer bra

Helt topp om du gir beskjed angående Plex!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå testet Plex med lg'n, det fungerer helt perfekt. Tv spiser alt jeg har foret den med foreløpig, alt via trådløsdongle (298,- på Expert), uten hakking/bufring under film. Alt starter kjapt og uten noe form for hassle.

Plexserveren kommer automatisk opp i smart share, ingen config på tv. 720p og 1080p spiller glatt.

Har herved avinstallert tversity til fordel for plex, takk for tipset :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå kjøpt en LG 65LM620T. Har ikke montert den enda, men jeg skal henge den på veggen.
    Er det noen som har testet slim-oppheng på denne TV`n, f.eks. slik som dette?
    Andersson WTF 3.0 Slankt veggfeste for et veggnært oppheng

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lightbulb Innstillinger for 65LM620T

Hvis noen har funnet frem til et godt bilde på LG 65LM620T, kan de gjerne dele sine innstillinger her :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

- Energisparing av
    - Baklys 45
    - Kontrast 60
    - Lysstyrke 42
    - Skarphet 15
    - Farge 60
    - Fargetone 0
    - Fargetemp 0

Avansert: alt av med unntak av Gamma som er satt til HØY.
    Bildealternativer: støyred av, mpeg støyred av, sort lav, eye care lav, trumotion jevn.

Dette er mine innstillinger, håper det er til noe hjelp, tilbakemeldinger/tips mottas med takk.

Newcomer znork sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

65lm620 -25%

LG 65lm620 selges med 25% rabatt på Expert Jarlsberg i vestfold. Så utpris er nå ca 15k. Send pm om mer info.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

3D innstillinger

Kjøpte denne tv'n i går, og er kjempe fornøyd så langt. Sitter på 2,8 meter, hverken for stor eller for liten. Stor oppdatering fra 42"px-70.

Hvilke innstillinger bruker dere på 3D?

Skjønner det varierer fra panel til panel, og rom til rom. Men er greit å bli pekt i riktig retning, så får jeg trykke litt selv etterpå

God helg!!

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av znork
    Kjøpte denne tv'n i går, og er kjempe fornøyd så langt. Sitter på 2,8 meter, hverken for stor eller for liten. Stor oppdatering fra 42"px-70.

Hvilke innstillinger bruker dere på 3D?

Skjønner det varierer fra panel til panel, og rom til rom. Men er greit å bli pekt i riktig retning, så får jeg trykke litt selv etterpå

God helg!!

...og

Hva bruker dere på 3D dybde og 3D visningsmodus? og hvor langt sitter dere fra tv'n?

Blir ikke helt klok her..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •