Kjøp av TV - Budsjett 5k-6k - Film & Gaming (Xbox360)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøp av TV - Budsjett 5k-6k - Film & Gaming (Xbox360)

Hei folkens

Jeg er på utkikk etter et TV som funker bra til film og gaming (Xbox360)

Størrelse: 40" - 42" - 46"

Spesifikasjoner: FullHD(1080p) - 3xHDMI minimum 2xHDMI

Kildesignal: Altibox (Digital KabelTV)

Bruksområde: Film & Gaming (Xbox360) Når det gjelder spill så liker jeg spill med fart i som feks. Forza Motorsport, BF3 og Fifa12/13

Info: Kommer ikke særlig mye sollys inn i leiligheten siden jeg bor i en kjellerleilighet

Denne tv'n skal bare brukes til Film & Gaming om noen ikke har fått med seg det

Tilkobling til PC: Det kan jo hende jeg streamer en film fra pc'n en gang i blant.

Jeg har 3 tv'r som virker intressante.

Panasonic Viera TX-P42ST50Y Denne koster 890 mer enn mitt budsjett men kan presse meg litt om dette øker kvaliteten betraktelig.

Samsung UE46ES5505

Samsung 40" LED Smart TV UE40ES5705

Er disse noe å satse på eller finnes det bedre tv'r for någenlunde samme pris?

Gjerne kom med flere tv'r som vil passe mitt bruksområde

Takk for alle svar jeg får

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ST50 uten tvil! du får en kolossal økning i kvaliteten over de andre du nevnte. sort nå er i en helt annen klasse, og kontrasten er kun slått av 2 dyrere panasonic plasma modeller. fargen er vel av high end klassen også.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    ST50 uten tvil! du får en kolossal økning i kvaliteten over de andre du nevnte. sort nå er i en helt annen klasse, og kontrasten er kun slått av 2 dyrere panasonic plasma modeller. fargen er vel av high end klassen også.
    Så ST50 burde funke helt fint til film og gaming uten at bildet henger seg? Det var en som sa det på freak.no men tvilte litt på kunnskapen til denne personen så måtte spørre her

Han mente at xbox360 kjører på 60Hz noe som selvfølgelig er riktig. Men jeg trodde at et tv med 100Hz eller høyere vil funke bedre enn et tv med bare 50Hz til spilling? Shoot me if im wrong

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Må si meg enig i UltimaNoctics anbefaling her, Panasonic det klart beste kjøpet i denne prisklassen. Mye av det henger sammen med at billigmodellene til Samsung er elending når det kommer til flyten i bildet, spesielt film (raske bevegelser). Bildet er også veldig grøtete i forhold til andre merker i samme prisklasse, med lite detaljer (jobber som selger på en elektrosjappe så jeg er mye borti disse modellene, og kan garantere at du betaler mye for at det står "Samsung").

Panasonic derimot legger mye mer kvalitet i selve bildet, enn i design og all slags dilldall-funksjoner. Lett beste kjøp! :-D

Personlig, i denne prisklassen ville jeg vurdert disse:
    Philips 47" LED Smart-TV 47PFL4047T - Elkjøp
    Resultat av søk: TXP50XT50Y - Elkjøp
    Eller om du kan strekke deg litt til:
    Resultat av søk: 46VLE7139BR - Elkjøp

Godt mulig du kommer over disse billigere på nett andre steder, her var bare første og beste eks. ;p

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SoHigh
    Hei!
    Må si meg enig i UltimaNoctics anbefaling her, Panasonic det klart beste kjøpet i denne prisklassen. Mye av det henger sammen med at billigmodellene til Samsung er elending når det kommer til flyten i bildet, spesielt film (raske bevegelser). Bildet er også veldig grøtete i forhold til andre merker i samme prisklasse, med lite detaljer (jobber som selger på en elektrosjappe så jeg er mye borti disse modellene, og kan garantere at du betaler mye for at det står "Samsung").

Panasonic derimot legger mye mer kvalitet i selve bildet, enn i design og all slags dilldall-funksjoner. Lett beste kjøp! :-D

Personlig, i denne prisklassen ville jeg vurdert disse:
    Philips 47" LED Smart-TV 47PFL4047T - Elkjøp
    Resultat av søk: TXP50XT50Y - Elkjøp
    Eller om du kan strekke deg litt til:
    Resultat av søk: 46VLE7139BR - Elkjøp

Godt mulig du kommer over disse billigere på nett andre steder, her var bare første og beste eks. ;p
    Tusen takk for svar

Merker nå at jeg kommer meg nærmere avgjørelsen med valg av tv. ST50 virker som et bra valg for meg da siden det blir 50% film 50% gaming

Har heller ikke store stua og trenger egentlig ikke større enn 42". Sitter nå med en 23" pc skjerm til tv siden det gamle tok kvelden så 42" burde vel bli en nytelse

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TCBerg
    Så ST50 burde funke helt fint til film og gaming uten at bildet henger seg? Det var en som sa det på freak.no men tvilte litt på kunnskapen til denne personen så måtte spørre her

Han mente at xbox360 kjører på 60Hz noe som selvfølgelig er riktig. Men jeg trodde at et tv med 100Hz eller høyere vil funke bedre enn et tv med bare 50Hz til spilling? Shoot me if im wrong

Ja ST50 klarer begge to helt perfekt. Plasma egner seg bedre til spill pga mindre input lag, og dessuten klarer bevegelser bedre til film syns jeg. TV-HZ er noe jeg aldri følger med på, ganske uinteressant opplysning. i denne størrelsen og prisklassen (42" ST50) er det ingenting som er i nærhet, uten om en Samsung E6500, må du opp i dobbel pris og større størrelse før det først for noen konkurrenter! Det er ikke overdrivelse engang.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ST50 klarer begge to helt perfekt. Plasma egner seg bedre til spill pga mindre input lag, og dessuten klarer bevegelser bedre til film syns jeg. TV-HZ er noe jeg aldri følger med på, ganske uinteressant opplysning. i denne størrelsen og prisklassen (42" ST50) er det ingenting som er i nærhet, uten om en Samsung E6500, må du opp i dobbel pris og større størrelse før det først for noen konkurrenter! Det er ikke overdrivelse engang.
    Da kan jeg meddele at det blir en ST50 på meg. Har fått de svarene jeg trengte og at dette virker som det beste valget i en prisklasse av 7k.

Tusen hjertelig takk

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kan jeg meddele at det blir en ST50 på meg. Har fått de svarene jeg trengte og at dette virker som det beste valget i en prisklasse av 7k.

Tusen hjertelig takk
    Gratulerer! Som sagt, det virker som det er det beste kjøpet uansett prisklasse, med mindre penger ikke er et problem i det hele tatt

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer! Som sagt, det virker som det er det beste kjøpet uansett prisklasse, med mindre penger ikke er et problem i det hele tatt
    Hehe. Nå har jeg allerede gått 1k over mitt budsjett men siden tv'n er såpass bra til den prisen kunne jeg ta det steget. Mer penger enn det vil jeg ikke bruke akkurat for øyeblikket.

Tror ikke jeg blir skuffet

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdater gjerne tråden med dine erfaringer, spes når det gjelder retensjon av statiske bilder

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glemte å spørre om en viktig ting.

Er det fortsatt et problem med at bilde kan brenne seg inn i skjermen?

Lå oss si at jeg spiller GTA i mange timer hvor health bar og slike ting i flere 2-3 timer. Vil dette da brenne seg inn i skjermen på en ST50 Panasonic?

Er litt bekymra her

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av artur79
    Oppdater gjerne tråden med dine erfaringer, spes når det gjelder retensjon av statiske bilder
    Og med det mener du at ting kan brenne seg i skjermen?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenker på å kjøpe en Pana ST50 eller VT50 snart, gamer litt jeg også, bl.a. GTA 4. Kult hvis en til på forumet kan bekrefte at innbrenning ikke er noe stort problem.
    Om det blir et issue hjemme hos deg vet du ikke før du har prøvd. Har hørt forskjellige historier fra forskjellige brukere. Noen sier det er et stort problem, andre sier midlertidig retensjon går bort i.l.a. minutter.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glemte å spørre om en viktig ting.

Er det fortsatt et problem med at bilde kan brenne seg inn i skjermen?

Lå oss si at jeg spiller GTA i mange timer hvor health bar og slike ting i flere 2-3 timer. Vil dette da brenne seg inn i skjermen på en ST50 Panasonic?

Er litt bekymra her

Nå har ikke jeg en plasma, men jeg har aldri sett en plasma med innbrenning, og kjenner en god del familiemedlemmer og venner som har plasma.

Eller, en kompis av meg har en samsung fra 2007, og en av panasonicene til pappa er fra 2007, de får innbrenning, men de går bort de etter hvert. På de nyere skjermene så har ikke jeg erfart at de har fått det. Jeg trodde virkelig ikke på at det var et problem før jeg ble medlem av avforum ^^

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har ikke jeg en plasma, men jeg har aldri sett en plasma med innbrenning, og kjenner en god del familiemedlemmer og venner som har plasma.

Eller, en kompis av meg har en samsung fra 2007, og en av panasonicene til pappa er fra 2007, de får innbrenning, men de går bort de etter hvert. På de nyere skjermene så har ikke jeg erfart at de har fått det. Jeg trodde virkelig ikke på at det var et problem før jeg ble medlem av avforum ^^
    Håper det er ordnet så slipper jeg å være bekymret. Er vel kanskje no avmagnetisering på de nye plasma tv'ne

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper det er ordnet så slipper jeg å være bekymret. Er vel kanskje no avmagnetisering på de nye plasma tv'ne
    Angående akkurat innbrenning var jeg på konferanse med Panasonic denne helgen faktisk, og de kunne fortelle at innbrenning var et mye, mye mindre problem på nye modeller.

Og selv om det kanskje har vært vanskelig å få dette dekt på garanti/reklamasjon uten en aldri så liten kamp med kundesenteret/servicesenteret der man kjøpte skjermen TIDLIGERE, lovte Panasonic dyrt og hellig at dette ikke var et problem. Innbrente TV-logoer f.eks., utelukkende garantisak, sa de. Litt verre med Blu-ray menyer som brenner seg inn, for å bruke det som eksempel, men hvem lar vel samme bilde stå på i 3-4 dager non-stop? (Noe mindre enn det, og innbrenning skal ikke forekomme)

Uansett, etter hva de (I Panasonic) fortalte oss, har du som forbruker langt flere rettigheter når det gjelder innbrenning og hva du får dekt. Men som sagt: liten sjanse for at dette blir et problem.

Gratulerer med ny skjerm og et fantastisk bilde til prisen!

Newcomer TV Dinnah sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående akkurat innbrenning var jeg på konferanse med Panasonic denne helgen faktisk, og de kunne fortelle at innbrenning var et mye, mye mindre problem på nye modeller.

Og selv om det kanskje har vært vanskelig å få dette dekt på garanti/reklamasjon uten en aldri så liten kamp med kundesenteret/servicesenteret der man kjøpte skjermen TIDLIGERE, lovte Panasonic dyrt og hellig at dette ikke var et problem. Innbrente TV-logoer f.eks., utelukkende garantisak, sa de. Litt verre med Blu-ray menyer som brenner seg inn, for å bruke det som eksempel, men hvem lar vel samme bilde stå på i 3-4 dager non-stop? (Noe mindre enn det, og innbrenning skal ikke forekomme)

Uansett, etter hva de (I Panasonic) fortalte oss, har du som forbruker langt flere rettigheter når det gjelder innbrenning og hva du får dekt. Men som sagt: liten sjanse for at dette blir et problem.

Gratulerer med ny skjerm og et fantastisk bilde til prisen!
    Akkurat hva Panasonic sier ville jeg tatt med en klype salt. En produsent vil jo selvfølgelig aldri inrømme at det nåværende produktet deres kan ha en svakhet. Det sier jo seg selv.

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TV Dinnah
    Akkurat hva Panasonic sier ville jeg tatt med en klype salt. En produsent vil jo selvfølgelig aldri inrømme at det nåværende produktet deres kan ha en svakhet. Det sier jo seg selv.
    Helt enig.

En skal ikke reise lenger en til dette forumet for å finne personer som har store problemer med innbrenning på dagens plasma skjermer ifra Panasonic. Men det virker som det varierer ifra panel til panel hvor fort dette skjer.

Jeg ville ihvertfall kjørt noen farge slides i minst 50 timer før jeg begynte å spille på en plasma. Jeg har ikke tatt noen sjanser med min og så langt ikke noe problemer i det helet tatt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er jo fint for Panasonic å love at det ikke blir noe problem, for det er forhandler som tar støyten :P

Jeg har ikke fått noe varig, men etter fire timer på TV Norge med THX Cinema, så hadde jeg spor av den logoen i et par dager etterpå. Da hadde tv-en vært brukt i ca. 150 timer.. jeg synes det er litt svakt og håper jeg vil se mindre til dette etterhvert. Jeg ville nok ikke følt meg trygg på at gaming er noe lurt på denne...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har selv en 46 tommers samsung led som jeg bruker til film og xbox 360 spilling. hatt den i 2.5 år. mener å ha sett den tven jeg har som ikke har 3D støtte til ca 7 lapper om ikke 3d er et must

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •