60 " til veldig lys stue- lysterk og minst refleksjon

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

60 " til veldig lys stue- lysterk og minst refleksjon

Trenger råd til kjøp av en ca. 60" TV. Lysforholdene er krevende med mange vinduer og direkte solinnstråling når det er midnatssol i Tromsø -.
    Har sålangt hatt en Panasonic 55 " plasma , men den har sterke refleksjoner. Den er rett og slett ikke lyssterk nok om sommeren.
    Er ut etter en anbefaling på en lyssterk TV med minst mulig refleksjon.
    Fikk anbefalt en Sharp LED LC60LE814S... Fikk se denne i forhold til en Samsung LED og syntes faktisk at Sharp reflekterte mindre. Er det andr hhv. bedre kandidater i omtrent samme prisklassen?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sharp høres ikke dumt ut. Philips har vel også en del matte skjermer. Men stusser litt på hvorfor du vil bytte tv nå som dere i nord går inn i mørketiden... Grunnen må vel være at du MÅ bytte før angreretten går ut?

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av artur79
    Grunnen må vel være at du MÅ bytte før angreretten går ut?
    Den må du nesten utdype?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje feil ordbruk. Ikke angrerett, men tilbakemelding til salgsstedet før de nekter å godta et bytte til en annen modell.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har nok ikke noe med angrerett å gjøre.
    Den fine Panasonic 55 eren skal en etasje lenger ned og erstatte en Panasonic plasma TV SD fra steinaldertida.
    Vedrørende den nye: har lært meg at det har ikke så mye vits for meg å se etter den TV med det sorteste svartnivå og den beste fargekontrasten etc, men at det er minst refleksjoner og best lysstyrke som gir størst gevinst.......eller tar jeg feil?
    Det er nemlig en ting som er sikkert...det blir lyst igjen i Tromsø...også neste år-

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett litt etter en LCD-tv i størrelsen 60" med så lite refleksjoner som mulig. I den forbindelse har jeg også blitt mere nysgjerrig på modellene Sharp LED LC60LE841S eller LC60LE741S. Har prøvd å finne informasjon om disse modellene, men synes det ligger veldig lite tester etc. på nettet. Hva er de store forskjellene på disse modellene, og er det verdt prisdifferansen på ca. 5k?

Ellers så ser jeg ikke hvilke andre merker/modeller som kan være aktuelle til en någenlunde grei pris?!

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er stue så veldig lys er det LITE du kan gjøre uansett. Var hos en kompis natt i går kveld og til og med LCD skjermen ble helt ubrukelig.

Philips matte skjerm er vel det beste, du kan ha, men TV opplevelse vil fremdeles være langt fra optimal.

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som det er Philips med moth eye filter er noe du burde sjekke. Philips sin 9000 serie er noe av det beste du får kjøpt av lcd m/led. Eisa vinner andre året på rad nå.

Finnes i 47" og 60", pris på 60" skal vist være i underkant av 30.000,-

Philips - 9000 series Smart LED-TV 117Â*cm (46&#034 3D Max DVB T2/C/S2 - 46PFL9707S/12 - 9000-serien - Lyd og bilde

European LCD TV 2012-2013 - Philips 46PFL9707 | EISA - The European Imaging and Sound Association

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _LarZen_
    Høres ut som det er Philips med moth eye filter er noe du burde sjekke. Philips sin 9000 serie er noe av det beste du får kjøpt av lcd m/led. Eisa vinner andre året på rad nå.

Finnes i 47" og 60", pris på 60" skal vist være i underkant av 30.000,-

Philips - 9000 series Smart LED-TV 117Â*cm (46") 3D Max DVB T2/C/S2 - 46PFL9707S/12 - 9000-serien - Lyd og bilde

European LCD TV 2012-2013 - Philips 46PFL9707 | EISA - The European Imaging and Sound Association
    Flott TV det der altså!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe...har sikla etter den 60" Philips-tv`n med Moth Eye-filter ja. Virker som en syk digg tv, men å bruke nesten kr 30 000,- for en tv føler jeg blir litt i overkant. Skjønner at noen folk gjør det, men jeg er ikke der for øyeblikket...:/

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir ikke Moth Eye TVene kun laget i 46"?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer, men 60 tommeren har også matt skjerm.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahh...tenkte at den nye 60"-modellen også fikk Moth-eye jeg, men da tok jeg feil ops: Men uansett, helt herlig tv med matt skjerm ja
    Frister så utrolig...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har letet litt på nettet og blir forvirret.

Hva har den 60" av Moth eye teknologi?
    Philips sin nettside sier nei:
    Philips - IFA 2012 - Philips 9000 series

...mens andre sier ...tja?
    The second model, the equally catchily named Philips 60PFL9607, is a 60-inch affair, similarly infused with the Moth Eye tech.
    New 9000 series LED TVs are cream of Philips' crop | News | TechRadar

...vet noen hva dette skal bety? Matt skjerm? Har noen sett disse Tv`ene på IFA?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Motheye filteret på 46 tommeren gir bedre sort, begge er matt hvis de følger samme mønster som ifjor med 55 tommeren.

TP Vision Signals TV Ambition With Philips 46PFL9707T Launch - Club MyCE

Den siste artikkelen er copy pastet over hele nettet, 9607 har ikkje MothEye ifølge alle andre sider eg har vært innom.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JernetTZ:
    Hmmm...betyr det at Moth eye skal forbedre svartnivå, mens de antireflektoriske egenskaper er ivaretatt med den matte skjermen som Philips har realisert allerede i de nåværende modellene(55")?

Egentlig hørtes lit annerledes ut i den lenken som JernetTZ sendte:

By far and away the most exciting of these technologies is TP Vision’s new and improved Moth Eye Filter, which promises to do away with one of our biggest pet hates – those annoying on-screen reflections that bedevil even the most expensive of high-end HDTV sets.

Konkret:Sett i lys av de krevende lysforhold jeg har : Tror dere jeg har benefit av Moth eye i det hele tatt eller er den matte skjermen i de andre 9000 modellene allerede den største effekten jeg kan profitere av.har jo ikke lyst å betale så mye mer dor noe som er bortkastet ?
    Hvilken Philips modeller har denne matte skjermen?
    Og hva er med SHARP'en i forhold til Philips 9000( refleksjon/lysstyrke)?
    Skal gi meg med flere spørmål deretter -

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE
    Og hva er med SHARP'en i forhold til Philips 9000( refleksjon/lysstyrke)?
    [/QUOTE]

Hei,
    Jeg har sharp 60" 841 på veggen. Alt jeg kan si er at den er mye bedre mot gjenskinn enn min gamle Pioneer 427. Den gjør jobben i kjellerstua nå.
    Rimlig fornøyd med denne tv`n, men noe justering har det vært. Litt vanskeligere å få til, enn min gamle plasma.
    Noen av argumentene mot lcd syntes jeg er tull, slik som sortnivå og innsysnvinkel.
    Man sitter da vitterlig foran tv eller litt på skrå.
    Sort er sort her også, forstår ikke det som argument mot.
    841 får du kun i børstet alu ramme, men det vet du kanskje?
    Lykke til med ditt valg.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En sofa med 3 plasser og bildet er forskjellig alt etter som hvor man sitter.
    Dybde, kontrast og fargegjengivelse vil se mer naturlig ut på en Kuro enn en LCD som pusher lysstyrke og blått for alt det er verd. Setter du Pioneeren ved siden av, selv om det er den før Kuroen kom så vil det være forskjell i fargetoner.

Men at du er fornøyd med sortnivået på din LCD betyr ikkje at det ikkje finnes bedre noe som alle Panasonic fra ST50 og opp har sammen med toppmodellen i 64 tommeren til Samsung. Eg er såvidt fornøyd med VT50 sitt sortnivå siden den svarte rammen er mye mørkere til forskjell på de svarte stripene oppe og nede på film og det er noe man legger merke til hvis man er vant med at bezelet går i ett med rammen på Kuroen.

Og joda, din skjerm har mange fordeler i en opplyst stue og er det beste LCD alternativet i stor størrelse hittil men eg vil ha smør på flesk og sortnivå er ok på 0.03 men mitt godkjente sortnivå er på 0.002.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av medmar
    Hmmm...betyr det at Moth eye skal forbedre svartnivå, mens de antireflektoriske egenskaper er ivaretatt med den matte skjermen som Philips har realisert allerede i de nåværende modellene(55")?
    Moth eye resulterer i godt sortnivå i lyse omgivelser nettopp fordi teknologien er så bra på å undertrykke refleksjoner. Jeg har iallefall ikke sett noe som fungerer bedre i fullt dagslys og flombelysning.
    Moth eye vil ikke gi deg bedre sortnivå i mørket.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artur79:
    Moth eye i originalen finnes vel bare på 46"... Vet du om den teknologen 60" bruker er like god? ( har stor stue og 46" er litt liten)

The second model, the equally catchily named Philips 60PFL9607, is a 60-inch affair, similarly infused with the Moth Eye tech.

New 9000 series LED TVs are cream of Philips' crop | News | TechRadar

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •