Ny plasma med død pixel *løst*

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny plasma med død pixel *løst*

Hei,
    Kjøpte denne for to uker siden: Komplett.no - Panasonic 42" 3D Plasma TV TX-P42UT50Y

Men, oppdaget i dag en "død" pixel med rød/lilla farge som ikke reagerer. Noe jeg kan gjøre selv med dette eller ? Er det en reklamasjonsak eller må jeg leve med det.

Ser det kun mot hvit bakgrunn, men det er jo utrolig irriterende å vite at den er der.

Newcomer Stereo Light sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Oslo
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner jeg er ute på tynn is her.

Mener man ikke har noen reklamasjonsrett når det du kun er en pixelfeil.

Noen leverandører har null tolleranse. Mener og ha hørt / lest et sted at man må akseptere en feilmargin på opptil 5 pixler..?

Uansett, er det ikke slik at du har en mnd angrerett på ting kjøpt på nett?
    Eller er det nede i to uker nå om de leverer returskjema.

Var ikke mye til hjelp dette. Ring de og spør hva deres policy er, om det er vanskelige bruker du angreretten.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Varen ble bestilt den 1. september og levert den 7. september. Så det er vel akkurat 14 dager siden jeg mottok den.

Hadde vært deilig å slippe en retursak, da jeg i utgangspunktet er godt fornøyd med tv'en ellers.

Feilen kom først i dag. Den har ikke vært der fra dag 1. Kan det derfor hende at feilen forsvinner like fort som den kom ? Sitter ca 2 meter unna tv'en, og "ser" pixelen den kun når jeg ser etter den.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av copy paste fra et angrefrist skjema fra komplett
    FORBRUKERENS ANGRERETT (Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp)
    Du er pliktig å gi melding til selgeren innen 14 dager (jf. Angrerettloven §13) etter du har mottatt varen om at du ønsker å gå fra avtalen og benytte deg av din angrerett.
    Kontakt derfor vårt kundesenter så raskt som mulig dersom du vil benytte deg av din rett tilå angre på et kjøp.
    Angreretten gjelder ikke dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelse eller forringelse skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side (jf. angrerettloven § 12 punkt a). Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15 første ledd). Du kan altså ikke sende varen i oppkrav til oss. Er varen sendt gjennom posten eller annen selvstendig fraktfører skal den sendes tilbake på samme måte (jf. Angrerettloven §15 tredje ledd).
    Om jeg leser den rett, så må du si fra innen 14 dager om du vil bruke angreretten, så ikke fullt så ille som jeg først trodde at varen måtte være tilbake innen 14 dager (med postgang ville jo dette verdt hasard spille nesten :P)

Om dette er eneste du har utsi på en 2012 panasonic plasma lurer jeg nesten på om du har kommet lett unna
    Om skjer noe mer så er det jo eventuell reklamasjons sak.

Intermediate ChrisHesby sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hos Komplett.no har du 45 dagers åpent kjøpt
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Om dette er eneste du har utsi på en 2012 panasonic plasma lurer jeg nesten på om du har kommet lett unna
    Om skjer noe mer så er det jo eventuell reklamasjons sak.
    Såpass ? Da virker det nesten som jeg skal fortsette å leve i utvitenhet om Panasonic sine 2012 modeller. Mye krøll med de eller ?

Tror fortsatt ikke jeg gidder å sende den inn. Pr. nu blir den (mis)brukt til 90% spilling, og resten film. Og til de 4990,- betalte så funker den mer enn godt nok til det formålet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grimvarg
    Såpass ? Da virker det nesten som jeg skal fortsette å leve i utvitenhet om Panasonic sine 2012 modeller. Mye krøll med de eller ?

Tror fortsatt ikke jeg gidder å sende den inn. Pr. nu blir den (mis)brukt til 90% spilling, og resten film. Og til de 4990,- betalte så funker den mer enn godt nok til det formålet.
    1-2 pixler må man nesten bare leve med. Det skjer relativt ofte uansett teknologi. Jeg har to døde pixler på VT50-en min også, men de er helt sorte så de plager meg ikke og jeg må helt oppi skjermen for å se dem. Du kan alltids risikere å få en som er verre hvis du bytter

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    1-2 pixler må man nesten bare leve med. Det skjer relativt ofte uansett teknologi. Jeg har to døde pixler på VT50-en min også, men de er helt sorte så de plager meg ikke og jeg må helt oppi skjermen for å se dem. Du kan alltids risikere å få en som er verre hvis du bytter
    +1

Har selv hatt et par pixelfeil på tver, vanskelig å se så bare ignorerte de til slutt.

Du kan høre med panasonic og se hva slags garanti de har på pixler, vanlig er 5 stk.

Men som sagt, du kan ende opp med en tv som er værre =(

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    +1

Har selv hatt et par pixelfeil på tver, vanskelig å se så bare ignorerte de til slutt.

Du kan høre med panasonic og se hva slags garanti de har på pixler, vanlig er 5 stk.

Men som sagt, du kan ende opp med en tv som er værre =(
    Haha, Panasonic gi noen som helst form for garanti ja... det står vel til og med i manualen at noen døde pixler er vanlig og ikke en funksjonsfeil. Panasonic er LITT for flinke til å spille "innenfor spesifikasjonene"-kortet hvis noe er galt. Der er Samsung mye bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar. Jobber med å sette hodet i "ignore pixel" modus.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Greit å nevne at det er forskjell på en "død" og en lilla piksel... En død / sort piksel plager minimalt, mens en konstant farget en kan være til langt mer irritasjon. Det er også ulike regler hos produsentene for døde og "stagnante" piksler. Nå er det jo ofte slik at denne type feil utvikler seg til en død piksler etterhvert, men jeg hadde nok uansett tatt kontakt med service hos Panasonic for å både informere om og sjekke hvilke feilmarginer de har for denne type feil. Jeg tipper de godtar minst 2-5 slike "halvdaue" piksler, og en hel del flere helt døde, og i så måte hadde jeg nok vurdert å returnere TVen - med mindre pikselen dør helt ut. Bare la TVen stå på 24/7.

En gang husker jeg at en "halvdau" piksler fikk liv igjen på min Pioneer-TV, og etter det fungerte den så lenge jeg hadde TVen (typisk under ett år dog...).

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den gode nyheten er at den døde pixelen..ikke lenger er død.
    Oppdaget det ved en tilfeldighet da jeg gikk gjennom noen "vinterbilder" at den rosa prikken ikke var der

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Greit å nevne at det er forskjell på en "død" og en lilla piksel... En død / sort piksel plager minimalt, mens en konstant farget en kan være til langt mer irritasjon. Det er også ulike regler hos produsentene for døde og "stagnante" piksler. Nå er det jo ofte slik at denne type feil utvikler seg til en død piksler etterhvert, men jeg hadde nok uansett tatt kontakt med service hos Panasonic for å både informere om og sjekke hvilke feilmarginer de har for denne type feil. Jeg tipper de godtar minst 2-5 slike "halvdaue" piksler, og en hel del flere helt døde, og i så måte hadde jeg nok vurdert å returnere TVen - med mindre pikselen dør helt ut. Bare la TVen stå på 24/7.

En gang husker jeg at en "halvdau" piksler fikk liv igjen på min Pioneer-TV, og etter det fungerte den så lenge jeg hadde TVen (typisk under ett år dog...).
    Panasonic er stort sett bare bortkastet å kontakte i sånne tilfeller. Det ender med mer frustrasjon enn hjelp. Du vil ikke tro alle tinga de mener er akseptable avvik. Jeg hadde to veldig markante flekker på en VT30 (i tillegg til disse grønne flekkene), det så ut som om noen hadde sølt noe på innsida av glasset. Men neida, også dette var helt "normalt". (Jeg har aldri sett det på en tv før eller etter dette). Så Panasonic kundeservice kan man stort sett bare hoppe over først som sist. Serviceverksteder er litt greiere, for de kan av og til sånn helt uoffisielt "hjelpe" litt på vei (De gjorde det i saken med VT30-en min)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •