Tips til valg av ny TV. Prisklasse ~15,000.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tips til valg av ny TV. Prisklasse ~15,000.

Jeg skal nå ha et nytt TV, og trenger hjelp til valget.
    Det er jo så mange meninger rundt hva som er best, og slikt så jeg klarer ikke helt å bestemme meg.

Det som er viktig for meg er:
    - Bra til sport (fotball).
    - Bra til konsoll spill.
    - Smart TV, er et pluss.
    - Bra til film.

Uten å ta ut de TV'ene jeg har sett på, så syns jeg det hadde vært morsomt om dere kom opp med noen alternativer til meg.

På forhånd takk!

Newcomer Troutmaster sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Størrelse på hva du er ute etter er kjekt å ta med..

Newcomer Alekhoff sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er lysforholdene dine?
    Hvis du har litt kontrollert lysforhold, så er ST50 eller VT50 den beste TVen du kan kjøpe!
    Jeg har en GT50 (var på tilbud på elkjøp til 11.000 så da slo jeg til) og den er helt syk! Og syns faktisk den presterer veldig bra når det er lyst i rommet, men er absolutt helt konge når rommet er helt mørkt !

VT50en er vel det mange mener er den beste TVen man kan få tak i nå

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres ikke ut som om det er noen vei utenom plasma for deg. De modellene du har å velge mellom er vel i bunn og grunn ST50, GT50, VT50 fra Panasonic eller E6505 eller E8005 fra Samsung.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyset er ikke så allerverst. Er lite med direkte sollys blant annet ved veggen der TV'en står.

Er ikke plasma litt ut?
    Eller har det kanskje blitt utviklet såpass at frysing og slikt man hørte om for noen år siden ikke er et problem lengre?

EDIT: Har ingen store begrensinger på størrelse. Så jo mer for pengene jo bedre igrunn.
    Sitter en 3,5-4 meter fra TV'en.

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oophus
    Lyset er ikke så allerverst. Er lite med direkte sollys blant annet ved veggen der TV'en står.

Er ikke plasma litt ut?
    Eller har det kanskje blitt utviklet såpass at frysing og slikt man hørte om for noen år siden ikke er et problem lengre?

EDIT: Har ingen store begrensinger på størrelse. Så jo mer for pengene jo bedre igrunn.
    Sitter en 3,5-4 meter fra TV'en.
    frysing er fortsatt et problem

Newcomer Alekhoff sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oophus
    Er ikke plasma litt ut?
    Det er vel den eldste teknologien man får kjøpt på TV-fronten idag?, hvis du ikke skal CRT. Men den leverer helt klart best bildet på størst skjerm om man ikke skal ha TVen ute i sola.

Det er selvfølgelig problemer med plasma, men er minst like mange problemer med LED. De er bare litt forskjellige. For meg virker det som om det er litt flere problemer med plasma som produsenten mener er bruker feil, men LED feilene er bare på grunn av at teknologien er såpass ny. (snakker mest om kant-led, bak-led er det ikke så mye problemer med, men koster litt mer og det er ikke så mange modeller med bak-led)

Hvis, du bor i Oslo kan du gå ned på Komplett pickup point. Det har de utstilt alle topp modellene til alle produsentene de selger fra. Også er det ikke noe salgspress der siden de ikke selger noen ting i butikken. Veldig flinke folk der også. Var egentlig sånn jeg kom frem til at jeg skulle kjøpe Plasma!

Sitat Opprinnelig postet av evgeny
    frysing er fortsatt et problem
    Jeg har ennå ikke opplevd noe frysing på min skjerm. Tror det folk har slitt mest med på Panasonic sine modeller er de grønne linjene som noen opplever. Jeg har ennå ikke sett noe til det, men så var jeg veldig forsiktig siden jeg hadde lest så mye om det. Jeg lot GT50 min stå på i 150 timer med break in slides. Det er sikkert ikke nødvendig, men jeg har nå ikke hatt noen problemer med min GT50 og da liker jeg å tro at det er fordi jeg brukte slides

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alekhoff
    Jeg lot GT50 min stå på i 150 timer med break in slides. Det er sikkert ikke nødvendig, men jeg har nå ikke hatt noen problemer med min GT50 og da liker jeg å tro at det er fordi jeg brukte slides
    Linjene det er snakk om er ikke grønne. De er mer gråaktige. Det med grønt er et helt annet problem. Jeg kan vel også si at break-in-prosedyren ikke påvirker noe av det der, men det som skjer er at du får "kjørt inn" panelet jevnt en stund for å bl.a. minske problemet med image retention.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •