Hdmi til Tv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3

Tråd: Hdmi til Tv

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hdmi til Tv

Så jeg kjøpte meg ny tv og har den koblet opp til min pc men får bare 60hz, og jeg ser at bildet er litt hakkete.
    Komplett.no - Panasonic 55" 3D Plasma TV TX-P55ST50Y
    Får ikke hz høyere, hvorfor?
    Bruker en 10m lang hdmi kabel.
    Har lest at hdmi 1.3 ikke klare a gi fra seg mer en 60hz men hdmi 1.4 skal kunne klare å få høyere hz på, stemmer dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjosn
    Så jeg kjøpte meg ny tv og har den koblet opp til min pc men får bare 60hz, og jeg ser at bildet er litt hakkete.
    Komplett.no - Panasonic 55" 3D Plasma TV TX-P55ST50Y
    Får ikke hz høyere, hvorfor?
    Bruker en 10m lang hdmi kabel.
    Har lest at hdmi 1.3 ikke klare a gi fra seg mer en 60hz men hdmi 1.4 skal kunne klare å få høyere hz på, stemmer dette?
    At bildet oppfattes som hakkete skyldes trolig at Intelligent Frame Creation står på. Når det er på så fremstår bildet som veldig mykt mesteparten av tiden, men får noen brå stopp her og der.

Innholdet du ser på er hovedsaklig 24 eller 25 fps likevel, så en høyere refreshrate gir jo ingen mening. I de tilfellene er det 24Hz og 50Hz som er de mest gunstige refreshratene. Hakking kan også oppstå hvis det ikke er samsvar mellom refreshrate og kildematerialets framerate.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    At bildet oppfattes som hakkete skyldes trolig at Intelligent Frame Creation står på. Når det er på så fremstår bildet som veldig mykt mesteparten av tiden, men får noen brå stopp her og der.

Innholdet du ser på er hovedsaklig 24 eller 25 fps likevel, så en høyere refreshrate gir jo ingen mening. I de tilfellene er det 24Hz og 50Hz som er de mest gunstige refreshratene. Hakking kan også oppstå hvis det ikke er samsvar mellom refreshrate og kildematerialets framerate.
    Når jeg slo av Intelligent Frame Creation vart det bedre

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •