Ny tv igjen..... VT50 går i retur

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 70
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny tv igjen..... VT50 går i retur

I år er det visst en svakhet på disse Panasonic plasma tvene at de er veldige svake for innbrenninger, her kan man ikke se på noe uten at logoer og annet brenner seg inn. Er ikke så moro det vel?

Like greit å la denne gå i retur også, men hva nå etter vi har testa det vi kaller toppmodeller og beste tver i følge magasiner? Ønsker jeg gjerne å finne noe med BAK-LED denne gangen.

Kriterier er størrelse mot 50" +
    Merke: Phillips eller noe som leverer skikkelig kvalitet på bildet
    Budsjett 10-20000k
    Lite lysgjennomtrengninger
    Bildet skal ha god flyt

Nå synes jeg det er så vanskelig å velge tv.... Trenger deres hjelp nok engang.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Philips bak LED 8000 serie er vel veien å gå. Blir dog ikke Panasonic plasma fra ST50 og oppover kvalitet men, men.

Ellers er det Samsung PNE6500 skal visst være mindre utsatt for innbrenning, og du får 60" og kanskje 64" til den pris klassen din.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Philips bak LED 8000 serie er vel veien å gå. Blir dog ikke Panasonic plasma fra ST50 og oppover kvalitet men, men.

Ellers er det Samsung PNE6500 skal visst være mindre utsatt for innbrenning, og du får 60" og kanskje 64" til den pris klassen din.
    Jeg har siklet litt på Phillips tvene som er rundt nå, er ikke så lett å få en demo på de når butikkeene viser alt med kontraster og det hele på fullt. Kanskje forhøre meg litt på en 8serie isteden, kanskje veien og gå men har du selv hatt no erfaring med nevnte modell?

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony 923.
    Bakled og har gjort gode tester. Nå er vel endelig etterfølger annonsert, så kanskje prisen går noe ned?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    I år er det visst en svakhet på disse Panasonic plasma tvene at de er veldige svake for innbrenninger, her kan man ikke se på noe uten at logoer og annet brenner seg inn. Er ikke så moro det vel?

Like greit å la denne gå i retur også, men hva nå etter vi har testa det vi kaller toppmodeller og beste tver i følge magasiner? Ønsker jeg gjerne å finne noe med BAK-LED denne gangen.

Kriterier er størrelse mot 50" +
    Merke: Phillips eller noe som leverer skikkelig kvalitet på bildet
    Budsjett 10-20000k
    Lite lysgjennomtrengninger
    Bildet skal ha god flyt

Nå synes jeg det er så vanskelig å velge tv.... Trenger deres hjelp nok engang.
    Prøvde du med andre moduser enn THX-modusene? Innbrenning/retention har jeg til nå faktisk ikke hatt problemer med på VT50-en min. Men det er nå denne grønne skyggen jeg ikke vet om jeg kommer til å klare å akseptere eller ikke :P Har enda noen uker på å bestemme meg. Ser så mye film og tv jeg bare rekker innenfor tida nå for å se hvor ofte det kommer til syne.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Prøvde du med andre moduser enn THX-modusene? Innbrenning/retention har jeg til nå faktisk ikke hatt problemer med på VT50-en min. Men det er nå denne grønne skyggen jeg ikke vet om jeg kommer til å klare å akseptere eller ikke :P Har enda noen uker på å bestemme meg. Ser så mye film og tv jeg bare rekker innenfor tida nå for å se hvor ofte det kommer til syne.
    Jeg har kjørt på standard innstilling og med lav kontrast og like forbanna kommer innbrenningingen. Om jeg skal se tv2 med høyere kontrast er jeg nok dømt, derfor jeg velger heller levere den tilbake men må ha en erstatter.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lite bilde problemer med samsungen min det eneste jeg har og utsette er på plasma støyen og med problemene andre har spess med fotball og blinking i lys nivået tunern etc skal jeg ikke akkurat anbefale den heller.

Nesten så jeg lurer på om det beste er og bare kjøpe billigste skrap lcd'n og håpe de klarer og lage noe som funker praktiskt om ikke så lenge. (må vel kanskje vente helt til oled)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det er veldig rart i 2012 at det skal være så mye tull med disse tvene, produsenten sliter virkelig og det finnes ikke en perfekt tv enda. Jeg håper for fremtiden at de virkelig gjør noe med disse problemer. Når du kjøper en tv til 15k og er så svak, la oss få den perfekte tv.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har siklet litt på Phillips tvene som er rundt nå, er ikke så lett å få en demo på de når butikkeene viser alt med kontraster og det hele på fullt. Kanskje forhøre meg litt på en 8serie isteden, kanskje veien og gå men har du selv hatt no erfaring med nevnte modell?

Ikke 8000 serien, men 6 og 7.

Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Sony 923.
    Bakled og har gjort gode tester. Nå er vel endelig etterfølger annonsert, så kanskje prisen går noe ned?
    Dette er også en mulighet. Bak-LED er konge.

Nærmeste en komprimiss mellom kant-LED og plasma

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en ST50 og den har lite problemer med innbrenning. Det kommer svak retention fra tid til annen, men ingenting som har vært vanskelig å få bort. Jeg tipper den har kjørt rundt 150 timer. TV2 ser jeg faktisk en del på...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det er veldig rart i 2012 at det skal være så mye tull med disse tvene, produsenten sliter virkelig og det finnes ikke en perfekt tv enda. Jeg håper for fremtiden at de virkelig gjør noe med disse problemer. Når du kjøper en tv til 15k og er så svak, la oss få den perfekte tv.
    Kostnader skal kuttes, og skjermene skal være flatere. Jeg er temmelig sikker på at noe av problemene som er med dem kan skrive seg fra at det skal være så sinnssykt tynt.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fins ingen perfekt TV, skal vi ha perfekt TV må vi vente til det som kommer ETTER OLED, tenker jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm.... Virker som om dette med innbrenning er en gjenganger hos de av dere som har noe å utsette på plasma-tv' er(foruten hakking ved panorering, dårlig lysutbytte i lyse rom og buzzing). Nå har jeg aldri hatt en plasma tv selv, kun sverget til LCD, men er innbrenning noe produsentene gjør forbruker oppmerksom på i brukerhåndbøker e.l? Sony HX923 har "blooming", noe som produsenten selv ikke har gjort meg oppmerksom på. Det er det brukere som har "funnet ut". Poenget er: er det en fundamental kategorifeil(plasma) eller er det brukergenerert synse-feil?

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denon-Larsen
    Hm.... Virker som om dette med innbrenning er en gjenganger hos de av dere som har noe å utsette på plasma-tv' er(foruten hakking ved panorering, dårlig lysutbytte i lyse rom og buzzing). Nå har jeg aldri hatt en plasma tv selv, kun sverget til LCD, men er innbrenning noe produsentene gjør forbruker oppmerksom på i brukerhåndbøker e.l? Sony HX923 har "blooming", noe som produsenten selv ikke har gjort meg oppmerksom på. Det er det brukere som har "funnet ut". Poenget er: er det en fundamental kategorifeil(plasma) eller er det brukergenerert synse-feil?
    Det er absolutt ingen brukergenerert feil. Produsentene har de siste årene prøvd å snakke det ned siden problemet gjør at veldig mange ikke kjøper plasmaskjerm. I bruksanvisningen står det at man ikke skal ha faste bilder for lenge og at en innbrenning ikke dekkes av garantien. Problemet derimot er at i forhold til hva produsenten ikke vil forsikre og bruken tv-en selges for henger ikke helt på greip. Derfor vil jeg tro at forbrukerrådet vil stille seg til rådighet om en produsent setter seg på bakbeina ved en skikkelig innbrenning.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innbrenning er idividuelt mellom tvr

Innbrenning kan være bruker relatert.

De fleste får da ikke permanent innbrenning

De fleste om de får innbrenning får midlertidig innbrenning som kan "vaskes" bort med software i tv.

selv hadde jeg en 2010....Samsung PS63C7005 som var lett å få midlertidig innbrenning på.........nå har jeg en 2011...Samsung PS64D8005 (9 mnd) som aldri har hatt noen form for innbrenning (tv står nesten altid på + veldig mye på tv2 ) ...

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Kostnader skal kuttes, og skjermene skal være flatere. Jeg er temmelig sikker på at noe av problemene som er med dem kan skrive seg fra at det skal være så sinnssykt tynt.
    Det med tykkelse bryr meg ikke så mye hvis bildet kan være bedre, men jeg skal en tur til oslo neste uke forhåpentligvis. Der skal jeg en tur innom Sony senteret og Expert bare for se litt nærmere på andre alternativer.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Det er absolutt ingen brukergenerert feil. Produsentene har de siste årene prøvd å snakke det ned siden problemet gjør at veldig mange ikke kjøper plasmaskjerm. I bruksanvisningen står det at man ikke skal ha faste bilder for lenge og at en innbrenning ikke dekkes av garantien. Problemet derimot er at i forhold til hva produsenten ikke vil forsikre og bruken tv-en selges for henger ikke helt på greip. Derfor vil jeg tro at forbrukerrådet vil stille seg til rådighet om en produsent setter seg på bakbeina ved en skikkelig innbrenning.
    Det gjør de, og forhandlerne begynner også å ta konsekvensene av dette nå. Det finnes en dom fra forbrukertvistutvalget som har satt en presedens for dette problemet med kanallogoer og alle oppegående forhandlere forholder seg til denne.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det med tykkelse bryr meg ikke så mye hvis bildet kan være bedre, men jeg skal en tur til oslo neste uke forhåpentligvis. Der skal jeg en tur innom Sony senteret og Expert bare for se litt nærmere på andre alternativer.
    Nei, det bryr ikke meg så mye heller.. men det hjelper ikke når det bryr den største kundemassen og resultatet blir at produktene lages deretter. :P

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Fins ingen perfekt TV, skal vi ha perfekt TV må vi vente til det som kommer ETTER OLED, tenker jeg.
    Oled blir i en helt annen klasse så vi får bare se, prisen er veldig stiv enn så lenge. Jeg har solgt min gamle tv så jeg må bare finne en annen. Synd den perfekte tv ikke har kommet enda, spent på Apple tv.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da vil jeg gjerne gi trådstarter en edruelig og synsebasert anbefaling av Sony HX923(jeg har 46"): den er et vakkert stykke ingeniørkunst, men den har dessverre mye refleksjoner hvis du har vinduer i nærheten. Den har et sinnsykt sortnivå, men det er mye blooming ved sort/hvit kontrast. Den har fantastiske farger og motioncontroll ved panoreringer, men ved store fargeflater f.eks grønn(les: gressmatte) er banding synlig. Jeg opplever ingen ujevnhet i baklyset ved sort skjerm, det er jo tross alt bak-led, men noe lysgjennomtrenging nederst i høyre hjørne oppstår ved lyse bilder på skjermen. Ingenting av disse "negative" tingene har jeg blitt gjort oppmerksom på av Sony. De er i all hovedsak selvopplevd.

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •