Ny tv igjen..... VT50 går i retur - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 70 av 70
    Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hehe.....er det jeg har prøvd å si også, de Samsungene er jo helt j*vlige... Menmen, godt å se at det ikke bare er jeg som synes det. Hadde flere av samme modell til prøving jeg også. Når jeg fikk Sonyen var det jo som å komme til himmelen i forhold.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnalf
    Hehe.....er det jeg har prøvd å si også, de Samsungene er jo helt j*vlige... Menmen, godt å se at det ikke bare er jeg som synes det. Hadde flere av samme modell til prøving jeg også. Når jeg fikk Sonyen var det jo som å komme til himmelen i forhold.
    Når man slår på tven så kommer det opp en fin meny og den har fin farge, men når jeg så litt på The Dark Knight her så var det bare å slå av tven for det gadd jeg ikke å se på engang. Som sagt har jeg prøvd flere innstillinger på denne, samt jeg har kalibrert den med egen cdplate så det skal bli mest mulig naturtro men var ikke helt der altså. Hadde en Sony HX855 her tidligere men nå kunne 955 serien vært moro å ha testa ut. Når alt er nytt koster det en del laken å kjøpe de, mulig Panasonic VT50 kommer tilbake og må bare ta mine forhåndsregler igjen fra første stund. Håper virkelig den blir bedre etter å få seg en tur på rep.

Kan jeg kanskje bare ta ST50 isteden eller er VT50 så MYE bedre på dette området, poenget er at jeg liker begge tvene på hver sin måte.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jeg kanskje bare ta ST50 isteden eller er VT50 så MYE bedre på dette området, poenget er at jeg liker begge tvene på hver sin måte.
    Forskjellen mellom St50m og Vt50 er ikke allverden. Som det er sagt tidligere, så har VT50 en litt flottere finish (den sorte finishen "forsvinner" litt mer i et mørkt rom ved filmvisning enn den gråere finishen til St50), VT50 har innebygd satelitt-tuner (noe ST50 ikke har), VT50 har én HDMI-inngang mer og THX Cinema-modus som er bra på film, noe som altså ST50 ikke har.

Kanskje kan en hevde at VT50 også gir litt mørkere sort vis-a-vis St50, men samtidig en smule lavere lysutbytte enn ST50. Så her er det nesten smak og behag, alt etter hva en trenger.

Om du har muligheten, så kan det kanskje være greit å ha prøvd ST50 også?

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke en Samsung E6505 plasma?
    Da er du nesten garantert å slippe innbrenningsproblemer. Perfekt TV er det dog ikke.
    Samsung PS51E6505 - Plasma-TV - Finn laveste pris, omtaler og informasjon

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vt50 skal på service fra uken så jeg håper de får fikset dette panelet, ble veldig glad i den tven og håper bare at dette blir bra fremover også. Jeg har vært max uheldig med disse tvene jeg har hatt i hus, men har nå fått en lekse og blitt mer kritisk og vet mer hva jeg skal se etter. Det er godt å ha et forum man kan få frem sine synspunkter, dele litt av opplevelsene med hverandre og slikt lærer man fort av.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Sony 46 " HX923 nå, men siden vi skal "snu" stuen MÅ vi kjøpe større tv. Ikke vanskelig å overtale seg selv, gitt. Jeg har derfor tenkt å gå all-inn denne gangen og satser på en 65" HX955. HX923 er den beste tv´en jeg noen gang har hatt og hvis 955 innfrir i tester(bør avvente til det foreligger troverdige tester, tenker jeg) så lettes kontoen betraktelig rett over nyåret:-D

Newcomer Geil sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rykter på flatpanels.dk sier desverre at hx955 bare er en rebranda 920/23 med ny fot :/ Samme innmat, og like mange dimbare soner. Det er som sagt bare rykter.

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men kan jo tyde på at det fortsatt er noe av det bedre man får tak i...merkelig hvordan ting står stille for tiden

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg håper virkelig Sony 9 serie har andre nyheter enn ny fot, som flere sier så stagnerer dette med tv og nyhetene blir flere funksjoner. Disse smart greiene er ikke viktig når jeg ønsker det beste bildet penger kan gi. Det er tydeligvis ikke like lett å finne den kombinasjonen bestandig heller. Jungelen er stor og testene blir ikke realt korrekte siden de får et bedre panel enn hva andre kan få. Det er store forskjeller på dette området også. Skal ikke være lett....

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Når man slår på tven så kommer det opp en fin meny og den har fin farge, men når jeg så litt på The Dark Knight her så var det bare å slå av tven for det gadd jeg ikke å se på engang. Som sagt har jeg prøvd flere innstillinger på denne, samt jeg har kalibrert den med egen cdplate så det skal bli mest mulig naturtro men var ikke helt der altså. Hadde en Sony HX855 her tidligere men nå kunne 955 serien vært moro å ha testa ut. Når alt er nytt koster det en del laken å kjøpe de, mulig Panasonic VT50 kommer tilbake og må bare ta mine forhåndsregler igjen fra første stund. Håper virkelig den blir bedre etter å få seg en tur på rep.

Jeg har også hatt en VT50 hjemme, men jeg er ser rainbow effekt over undertekster så det utelukker plasma for min del. Av ren nysgjerrighet lurer jeg på om du kan oppsummere dine tanker om HX855, da det er en modell jeg har tenkt på.

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •