Ny tv igjen..... VT50 går i retur - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 70
    Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Synd att du opplever problemer. Har ikke opplevd innbrenning enda, å har heller ikke lakt merke til noe grønskjær. Håper dog att jeg ikke kommer til å oppleve noen av delene
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Synd att du opplever problemer. Har ikke opplevd innbrenning enda, å har heller ikke lakt merke til noe grønskjær. Håper dog att jeg ikke kommer til å oppleve noen av delene
    Sitter å tenker på om jeg skal prøve en 55" ST50 isteden og se om den kan være bedre eller gå opp til 55" i VT serien. Er litt frem og tilbake i tankene på det området, men noen er virkelig heldig når de kjøper tv. Jeg skal ta alle forhåndsregner og har anskaffet meg innkjøringsbilder og det hele, men tviler det er noe problem så det er heller like greit å sette på en bd og la den i loop noen dager.

Jeg krysser fingre for at du skal slippe de samme problemene, dette er veldig irritabelt og håper jeg får et bedre panel ellers blir jeg klikkende gal.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tatt fra Avforums.com

Etter å ha lest denne så får man en viss tankevekker, slik jeg oppfatter det nå så her har Panasonic noe å rette opp etter seg.

------

Panasonic - The True Colours of an Olympic Sponsor: "Burnt Out"

I recently bought a Panasonic TXP55VT50B on AVForums recommendation – just before the start of the Olympics. I have had the TV in hands for just over 3 weeks – of which I’ve only used it over a 1 week for an estimated total of 8-10 hours to watch the Olympics. Over these few hours of the TV’s use (2 hours a night to watch our sporting hero’s perform in the nightly Athletics) – it has now developed a permanent image of the Olympic Logo in the top right hand screen.

I find this ironic this has occurred from the official television sponsor for the Olympics. This is taking corporate sponsorship to a new level. Clearly the television wasn’t able to handle our sporting athletes for more than a few hours – very unpatriotic.

However, considering the circumstances and the minimal use of expensive and top of the line £3000 TV, I find it frustrating that the Television operational life has spent more time trying to fix the issues at the hands of Panasonic helpline, via methods of white noise and scrolling bars. Roughly the television has spent 10-12 hours completing these operations at Panasonics request. Unfortunately these operations only reduced the Olympic logos from appearing on all surfaces images excluding Black backgrounds. For a brand new television someone isn’t right.

A technician from Panasonic came around to look at the Television. He agreed with me that something was wrong with the television – but for generic categorisation of this problem fell under sub category of “Burn In” – which under their warranty terms and conditions is branded “Abuse and Misuse”. Panasonic even charged me an additional £80+VAT to tell me that I have “Abused” the television after 8 hours of use. Insane, let alone charging me £80 for a service that was provided by Panasonic.

Considering the statement from Panasonics own website - I find it impossible that within 8 hours of use you could “abuse” a television… let alone a television that has only been owned for 3 weeks: “This high-level 100,000-hour service life has also greatly improved Panasonic Plasmas resistance to image burn-in. This performance now exceeds the typical burn-in resistance provided in conventional CRT TVs, meaning that if your current CRT technology has not burned in, neither will your Panasonic Plasma in similar operation. While no technology including DLP or LCD is immune to burn-in, (or what is called Static Image Retention) the Panasonic Plasma, when operated as outlined in the product instruction manual, will resist burn-in in the vast majority of all applications.”1 This must exclude Olympics programs. But maybe not…

Defeated. After a week of my time spent being transferred from one Panasonic department to another -- I gave up. It was only the Olympic logo; and I was more scared that Panasonic would send me another invoice for misuse of their call centre’s time. I returned to my normal television schedule; spending 2 hours watching the Discovery channel and guess what.. I now have another form of permanent sponsorship available on my screen in the form of a big Discovery channel logo. What a waste of money. Back to my old 5 year old Samsung television and £3080 out of pocket for it. And I still have a 5 year manufactures warranty on my TV – I wonder what its actually for?

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Sitter å tenker på om jeg skal prøve en 55" ST50 isteden og se om den kan være bedre eller gå opp til 55" i VT serien. Er litt frem og tilbake i tankene på det området, men noen er virkelig heldig når de kjøper tv. Jeg skal ta alle forhåndsregner og har anskaffet meg innkjøringsbilder og det hele, men tviler det er noe problem så det er heller like greit å sette på en bd og la den i loop noen dager.

Jeg krysser fingre for at du skal slippe de samme problemene, dette er veldig irritabelt og håper jeg får et bedre panel ellers blir jeg klikkende gal.

Jeg kjører rullefelt om jeg lar tven stå på mens jeg ikke er tilstede, syntest det er like greit mtkp innkjøring. Om du egentlig er veldig fornøyd med tven, så kan du jo prøve en ny? Leser det du skriver over her, Panasonic kan si hva di vil. Permanent innbrenning skal ikke forekomme på en tv idag, og det er laget ett skriv om dette i fra forbrukerrådet. Er det solgt som en tv, så skal den kunne brukes som en tv.

Det er uans ikke normalt att jeg har flaks med ting jeg kjøper nytt. Dette er faktisk første gangen på 3-4 år att jeg har fått noe som foreløbig er "feilfritt".
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle jeg ha kjøpt en TV nå, så hadde jeg nok valgt enten Samsung 6505 eller ST50. Og kanskje Samsungen hvis jeg så mye på en kanal og var redd for innbrenning. OLED er nå rett rundt hjørne og personlig ville jeg ikke brukt mye penger i dag på en TV. Heller oppgradert om 3-4 år når OLED har falt i pris. Både 6505 og ST50 er dessuten svært gode TVer.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oled blir i en helt annen klasse så vi får bare se, prisen er veldig stiv enn så lenge. Jeg har solgt min gamle tv så jeg må bare finne en annen. Synd den perfekte tv ikke har kommet enda, spent på Apple tv.

Jeg spår at Apple TV vil ble reklamert som verdens beste TV, med farger som er så presise at D65 må endre standard til det Apple TV har (6500K, er ut. 7500K skal være nye standarden, i følge Apple), samtidig som sort nivået er helt blått og tven koster 30 000 for en 42". Men nydelig design da

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med orso, har pengene, men finner ingen gode grunner til å svi av unødvendig mye cash på tv nå som oled er rundt hjørnet. Spesielt når de dyreste modellene ikke er bedre eller er faktisk litt dårligere enn mellomklassen.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik det er i dag er det nok ikke vits å svi av mere enn nødvendig på tv, får bare kjøre masse slides og filmer i førsten så se minst mulig på tv med logo. Det er jo er bare fy fy, helt utrolig hvor svak den er på dette området. Når man ser tv så man ikke det lengre visst nok, det er en rar teknologisk verden vi lever i.

Newcomer bender sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til dere som sliter med innbrenning på VT50en. Er det ett problem dere har hatt hele tiden, eller har det blitt bedre (værre) etter innkjøringsperioden?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bender
    Til dere som sliter med innbrenning på VT50en. Er det ett problem dere har hatt hele tiden, eller har det blitt bedre (værre) etter innkjøringsperioden?
    Jeg fikk innbrenning etter de første timene så den er ikke noe bedre, kan se på en kanal så ser du at en eller annen logo sitter igjen. Jeg har ikke funnet meg en verdig arvtaker enda, vi får se hva jeg ender opp med.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk innbrenning etter de første timene så den er ikke noe bedre, kan se på en kanal så ser du at en eller annen logo sitter igjen. Jeg har ikke funnet meg en verdig arvtaker enda, vi får se hva jeg ender opp med.
    Har bare hatt små tegn til midlertidig innbrenning på vt50, men forsvinner fort igjen. Håper det holder seg sånn. Min gamle samsung B855 hadde vel 8-10 kanallogoer permanent innbrent og buzzet som et lite *******. Men er litt misfornøyd med bildeprosseseringen. Er velidig mye mer hakking ved bevegelser enn det var på samsungen som kom i 2009:-?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KjR
    Har bare hatt små tegn til midlertidig innbrenning på vt50, men forsvinner fort igjen. Håper det holder seg sånn. Min gamle samsung B855 hadde vel 8-10 kanallogoer permanent innbrent og buzzet som et lite *******. Men er litt misfornøyd med bildeprosseseringen. Er velidig mye mer hakking ved bevegelser enn det var på samsungen som kom i 2009:-?
    Har du prøvd å skru av Intelligent Frame Creation?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bender
    Jeg har inntrykk av at de som har hatt problemet har hatt det helt fra starten av. Men en del VT30-eiere har rapportert at skjermene har blitt ganske fæle på det etter at de passerte rundt 1000 timer. Flaks vi har en god forbrukerkjøpslov i Norge, så vi trenger egentlig ikke bekymre oss for om det skal bli verre (bortsett fra styret det er med å få byttet/hevet/whatever).

Active Jimbeam sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke helt up to date tv`er men jeg har sony x4500 i stuen og panasonic vt20 i kjelleren. Som tidligere pointert er ingen tv perfekt....nok heller ikke i 2012 Sony`en har jeg hatt i 4 år og er fortsatt fornøyd.....men lyset trenger igjennom i alle fire hjørner, er bare tydelig i et nesten helt mørkt rom så det kan jeg leve med da det bare er vanlig tv bruk i opplyst stue, men......Sony ble valgt over philips sin daværende topmodel pga sonys i mine øine mer korrekte og behagelige farger og bedre sort nivå (som alle snakket om i 2008:-D) Ser film i kjelleren på panasonic VT20 men ble skuffet over grønn og rosa støy i hudtoner ved panoreringer i enkelte scener bla. band of brothers. Opplever også kortvarige innbrenninger men aldri noe som blir over lengee tid. Har vurdert om jeg skulle bytte denne men er fortsatt bare ved tanken, blir det bytte må det bli til sony dels pga god service fra sony senteret i oslo og god erfaring med merket. Om du kan bruke dette til noe vet jeg ikke men bare et innspill med egne erfaringer dog med "gamle" tv`er:-D Lykke til med jakten på den perfekte tv`n

Renè

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Har du prøvd å skru av Intelligent Frame Creation?
    Har den ikke på.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har den ikke på.
    Jeg opplever ikke VT50-en som noe mer hakkete enn en Samsung D8005 jeg hadde i hvert fall. Kan du forklare litt hvordan du mener at det hakker?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Jeg opplever ikke VT50-en som noe mer hakkete enn en Samsung D8005 jeg hadde i hvert fall. Kan du forklare litt hvordan du mener at det hakker?
    Det rykker i bildet når det filmes slik at kamarat dras mot en av sidene. Merkelig nok har jeg ikke problemer med dette på fotball PL, men i en del programmer på tv. Kan jo være at dette er materialet og ikke tv sin skyld, men hadde ikke dette på samsungen. Kan jo også være jeg legger mer merke til det da jeg har økt fra 58" til 65" På samsungen var det mer at det noen ganger var som en hvit skygge etter ballen når jeg så på fotball hvis den gikk veldig fort over skjermen. Jeg opplever også panasonicen som noe dårligere på lystyrke, Kjører i proff 1. Syns bildet i thx bright blir veldig urolig. Som om det småvibrerer litt. Men der er lystyrken god. Kjørte samsungen i filmmodus. Den var da en del lysere enn alle profilene til pana bortsett fra thx brightroom(og ubrukelige dynamisk da). Men det er bare på dagtid. Det er mer en nok lysutbytte i litt dunklere belysning med pana.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det rykker i bildet når det filmes slik at kamarat dras mot en av sidene. Merkelig nok har jeg ikke problemer med dette på fotball PL, men i en del programmer på tv. Kan jo være at dette er materialet og ikke tv sin skyld, men hadde ikke dette på samsungen. Kan jo også være jeg legger mer merke til det da jeg har økt fra 58" til 65" På samsungen var det mer at det noen ganger var som en hvit skygge etter ballen når jeg så på fotball hvis den gikk veldig fort over skjermen. Jeg opplever også panasonicen som noe dårligere på lystyrke, Kjører i proff 1. Syns bildet i thx bright blir veldig urolig. Som om det småvibrerer litt. Men der er lystyrken god. Kjørte samsungen i filmmodus. Den var da en del lysere enn alle profilene til pana bortsett fra thx brightroom(og ubrukelige dynamisk da). Men det er bare på dagtid. Det er mer en nok lysutbytte i litt dunklere belysning med pana.
    At bildet oppleves som urolig er nok fordi panasonic-plasmaene flimrer en del, og det blir mer synlig jo mer lyssterke bilder du viser. Pro-modusene har også et noe lavere lysutbytte og marginalt dårligere sortnivå enn Standard, Cinema og THX-profilene. Ellers høres det bare ut som om det er kildematerialet ditt som er problemet dersom det er tv-sendinger du ser det på.

Hvis du ser det på film, så kan det hende det er fordi du kjører inn et 60Hz-signal på 24p-materiale og får en 3:2-pulldown. Det virker litt mer ujevnt/rykkete enn om man faktisk har 24Hz/24p inn.

Newcomer bender sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vil nok legge mer merke til hakkingen i panoreringen på en større skjerm. Jeg syntes også det virket som det var litt mer urolig bevegelse på min 65vt50 enn på min gamle KRP-500A. Men da jeg testet de samme filmene på KRP'n var det mer urolig bevegelse på den. Hvis du setter 24p smooth film til mid, blir det ganske mye bedre, men da vil du kansje merke den berømte "soap opera" effecten . Det er jo smak og behag. Jeg syntes det er best å ha den av...:wink:

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det ny tv som har vært innom og denne gangen prøvde jeg ut Samsung ES8005 55" men denne hadde altfor mye clouding og lysgjennomtrengninger, her fant jeg et sortnivå som var helt lilla og denne skjermen kan umulig være helt god. Jeg prøvde 3 forskjellige innstillinger fra Flatpanels, Avblog og hardware.no men ble ikke fortrolig med dette, denne ender opp i retur og da blir det tv nummer 4 som skal inn. Dette er jammen ikke lett og det sies at den perfekte tv finnes ikke, hva skal vi med teknologi som ikke fungerer i praksis. Apropos LED så kutt de ut og kom tilbake med feite LCD tver isteden for disse markant bedre på flere områder.

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •