Ny tv igjen..... VT50 går i retur - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 70
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Nei, det bryr ikke meg så mye heller.. men det hjelper ikke når det bryr den største kundemassen og resultatet blir at produktene lages deretter. :P
    Skulle ønske folk satt litt mer pris på kvalitet enn kvantitet, men hadde kvaliteten vært der hadde nok prisen vært en annen også.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Synd den perfekte tv ikke har kommet enda
    Nesten alle har kilder til bilde (bd , pc , tv tuner osv) som langt fra kan levere perfekt bilde så mye må bedres før tv (perfekt) kan vise riktig.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Ikke 8000 serien, men 6 og 7.

Dette er også en mulighet. Bak-LED er konge.

Nærmeste en komprimiss mellom kant-LED og plasma
    Jeg skal i hvertfall kikke litt på forskjellige modeller og høre litt med selgerne der hva som gir best show for the buck.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Nesten alle har kilder til bilde (bd , pc , tv tuner osv) som langt fra kan levere perfekt bilde så mye må bedres før tv (perfekt) kan vise riktig.
    Desverre så ligger tvkanaler etc en del år bak tvens teknologi, vi sitter i dag og ser på sd kanaler på tver som er gjerne 5år gamle og eldre. Ja til fullhd materiale så vi virkelig får max ut av tvene våre, knall med bd og alt det der men føler vi har igjen litt til på sendinger før vi kan slå oss til ro. Vet ikke om andre land er flinkere enn norge på dette området, men vi får bare se på det som er greit vel.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denon-Larsen
    Da vil jeg gjerne gi trådstarter en edruelig og synsebasert anbefaling av Sony HX923(jeg har 46"): den er et vakkert stykke ingeniørkunst, men den har dessverre mye refleksjoner hvis du har vinduer i nærheten. Den har et sinnsykt sortnivå, men det er mye blooming ved sort/hvit kontrast. Den har fantastiske farger og motioncontroll ved panoreringer, men ved store fargeflater f.eks grønn(les: gressmatte) er banding synlig. Jeg opplever ingen ujevnhet i baklyset ved sort skjerm, det er jo tross alt bak-led, men noe lysgjennomtrenging nederst i høyre hjørne oppstår ved lyse bilder på skjermen. Ingenting av disse "negative" tingene har jeg blitt gjort oppmerksom på av Sony. De er i all hovedsak selvopplevd.
    Takk for dine opplevelser med denne tven, setter pris på egne erfaringer på dette området. Sony har vært et godt merke i alle år men sliter litt enda, når det kommer til lysgjennomtrengninger merket jeg dette på 855 også. Det var en kantled men trodde at lysgjennomtrengninger ikke var så utsatt på bakled, men har skjønt nå at man må leve med diverse småfeil og ikke pirke for mye.

Jeg har nok blitt veldig kresen og synes VT50 leverer veldig bra hos meg, men når den er så svak for innbrenninger som jeg har merka så føler at jeg må se en annen vei og leve med noe annet isteden.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for dine opplevelser med denne tven, setter pris på egne erfaringer på dette området. Sony har vært et godt merke i alle år men sliter litt enda, når det kommer til lysgjennomtrengninger merket jeg dette på 855 også. Det var en kantled men trodde at lysgjennomtrengninger ikke var så utsatt på bakled, men har skjønt nå at man må leve med diverse småfeil og ikke pirke for mye.

Jeg har nok blitt veldig kresen og synes VT50 leverer veldig bra hos meg, men når den er så svak for innbrenninger som jeg har merka så føler at jeg må se en annen vei og leve med noe annet isteden.
    Du kan jo prøve en ny VT50 eller en E6500 som nevnt. Det høres ut som du har fått en veldig dårlig VT50 på det området. Jeg har ikke sett snurten av logoer som henger igjen her. Hvordan er den på letterbox-striper? Henger de igjen også?

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trolig har du vært uheldig. Virker ikke ut som det er mange som har innbrennings problemer med VT50. Sånt sett kunne man vurdert en ny en, men skjønner at det ikke frister.

Men hvorfor over på LED igjen? Samsung har da plasma, og de er langt mindre sårbar for innbrenning enn Panny.

Skrever av Roger Waters:
    Jeg får levere denne og prøve et nytt eksemplar og se om den er bedre, om den er like dan så vet jeg har denne modellen skal ikke prøves igjen. Da må jeg i hvertfall se etter noe annet men ellers er jeg veldig glad i denne, håper virkelig jeg får en friskere modell seinere.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo prøve en ny VT50 eller en E6500 som nevnt. Det høres ut som du har fått en veldig dårlig VT50 på det området. Jeg har ikke sett snurten av logoer som henger igjen her. Hvordan er den på letterbox-striper? Henger de igjen også?
    Det er sant men vi kan levere og se hva som skjer videre med denne tven, men mest sannsynlig er jeg nok meget uheldig mens andre her kan se på tv uten noen ting. Er noen som er virkelig heldige her skjønner jeg.

Letterbox striper, mulig jeg ikke er helt med her nå? Når jeg ser på sendinger med hvite scener/bakgrunner så ser jeg no skygger etc.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sant men vi kan levere og se hva som skjer videre med denne tven, men mest sannsynlig er jeg nok meget uheldig mens andre her kan se på tv uten noen ting. Er noen som er virkelig heldige her skjønner jeg.

Letterbox striper, mulig jeg ikke er helt med her nå? Når jeg ser på sendinger med hvite scener/bakgrunner så ser jeg no skygger etc.
    Letterbox er de sorte kantene når du ser film som er i cinemascope. Dersom de henger igjen som en skygge også, så har du nok fått et veldig utsatt eksemplar. Jeg har sett flere filmer uten å se antydning til dette, og Samsungen jeg hadde som ikke lot seg plage veldig av image retention hadde til og med skygge av disse i noen få minutter. Veldig overraska over at VT-en ikke hadde.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Letterbox er de sorte kantene når du ser film som er i cinemascope. Dersom de henger igjen som en skygge også, så har du nok fått et veldig utsatt eksemplar. Jeg har sett flere filmer uten å se antydning til dette, og Samsungen jeg hadde som ikke lot seg plage veldig av image retention hadde til og med skygge av disse i noen få minutter. Veldig overraska over at VT-en ikke hadde.
    Det er svakheter på denne som andre ikke har sett maken til, håper på en bedre modell neste gang og får ha troen på at jeg kan være mer heldig med den. Skal i hvertfall orientere meg litt om andre modeller også, alternativer er også fint. Ser du har skrevet en del i Panasonic tråden om dine erfaringer, alt i alt så er det virkelig en flott tv. Ble veldig glad i denne så fort jeg fikk opp bildet på denne.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er svakheter på denne som andre ikke har sett maken til, håper på en bedre modell neste gang og får ha troen på at jeg kan være mer heldig med den. Skal i hvertfall orientere meg litt om andre modeller også, alternativer er også fint. Ser du har skrevet en del i Panasonic tråden om dine erfaringer, alt i alt så er det virkelig en flott tv. Ble veldig glad i denne så fort jeg fikk opp bildet på denne.
    Ja, den har mye bra over seg. Jeg heller fremdeles mot å beholde min, til tross for det forbannede grønnskjæret på deler av skjermen. Men siden jeg er den eneste som har sutret over det så langt så er jeg sikkert litt i overkant picky. Jeg nekter å tro at jeg har fått det ene eksemplaret som har det :P (I hvert fall når jeg allerede har hatt to VT30-er også med det samme opplegget, bare mye verre)

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter han litt lenger opp her. Er noen små svakheter med HX men ingen TV er perfekt!

AVshop.no / SONY KDL-55HX920 55" LED-TV Full-HD 3D

Selv har jeg denne her og har hatt den i litt over ett år. Jeg vurderer å bytte, mest fordi jeg liker å prøve nye ting. Men hva skal jeg liksom bytte til? Det finnes jo ingen bedre.... Og jeg kommer vel til å forbanna om jeg får tak i noe annet.

Er det blitt annonsert etterfølgere forresten? Når?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, den har mye bra over seg. Jeg heller fremdeles mot å beholde min, til tross for det forbannede grønnskjæret på deler av skjermen. Men siden jeg er den eneste som har sutret over det så langt så er jeg sikkert litt i overkant picky. Jeg nekter å tro at jeg har fått det ene eksemplaret som har det :P (I hvert fall når jeg allerede har hatt to VT30-er også med det samme opplegget, bare mye verre)
    Grønnskjær ja, har du noe bilde av dette så skal jeg gå over min også så vet jeg hvordan det ser ut. Er det en måte å få det tydligere frem eller? Det er så kjedelig med disse feilene og du er som meg veldig pirkete, men det er sånn det skal være og vi aksepterer at ting i denne prisklassen skal være bra.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grønnskjær ja, har du noe bilde av dette så skal jeg gå over min også så vet jeg hvordan det ser ut. Er det en måte å få det tydligere frem eller? Det er så kjedelig med disse feilene og du er som meg veldig pirkete, men det er sånn det skal være og vi aksepterer at ting i denne prisklassen skal være bra.
    Hvis du laster ned noe kalibreringsgreier med skjermer med grått (10%, 20% etc.) så kan du trolig se et hint av det i noen små flekker på skjermen på de mørkeste gråfargene. Det har blitt verre med tida på min. Jeg ser det spesielt godt nederst på midten av skjermen, men det trenger ikke nødvendigvis være på de samme stedene. Det kan også hende at det er mulig å skimte i update-skjermen. Se bilder jeg postet i panasonic-tråden.

Edit: her er direktelink til posten http://avforum.no/forum/1861377-post1136.html

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnalf
    Støtter han litt lenger opp her. Er noen små svakheter med HX men ingen TV er perfekt!

AVshop.no / SONY KDL-55HX920 55" LED-TV Full-HD 3D

Selv har jeg denne her og har hatt den i litt over ett år. Jeg vurderer å bytte, mest fordi jeg liker å prøve nye ting. Men hva skal jeg liksom bytte til? Det finnes jo ingen bedre.... Og jeg kommer vel til å forbanna om jeg får tak i noe annet.

Er det blitt annonsert etterfølgere forresten? Når?
    Det skal komme noen nyheter med tiden men er ikke så godt kjent på Sony markedet, men de skal vel ha en etterkommer av 923 leste jeg i hvertfall. Svakhetene har jeg fått med meg og de må jeg desverre leve med fremover. Håper jeg får noe uten innbrenning etc, hadde vært fint å få en tv som virkelig hadde sine kvaliteter på alle områder.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal komme noen nyheter med tiden men er ikke så godt kjent på Sony markedet, men de skal vel ha en etterkommer av 923 leste jeg i hvertfall. Svakhetene har jeg fått med meg og de må jeg desverre leve med fremover. Håper jeg får noe uten innbrenning etc, hadde vært fint å få en tv som virkelig hadde sine kvaliteter på alle områder.
    Jeg føler så sinnssykt med deg
    Men, jeg tror at om jeg bare klarer å slå meg til ro med de imperfeksjonene her som kun er synlig i noen få situasjoner, så skal jeg klare meg noen år. Jeg prøver å fortelle meg selv at alle tv-er har svakheter, og at jeg heller får PRØVE å nyte de gode kvalitetene ved denne tv-en. Jeg har i hvert fall ikke noe innbrenningsproblemer, det er jo noe... jeg har til og med sovna fra tv-en med statisk innhold uten at det har satt noe varige spor. Så på det området er jeg fornøyd.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg føler så sinnssykt med deg
    Men, jeg tror at om jeg bare klarer å slå meg til ro med de imperfeksjonene her som kun er synlig i noen få situasjoner, så skal jeg klare meg noen år. Jeg prøver å fortelle meg selv at alle tv-er har svakheter, og at jeg heller får PRØVE å nyte de gode kvalitetene ved denne tv-en. Jeg har i hvert fall ikke noe innbrenningsproblemer, det er jo noe... jeg har til og med sovna fra tv-en med statisk innhold uten at det har satt noe varige spor. Så på det området er jeg fornøyd.
    Tusen takk for omtanken.

Det blir nok bra her også skal du se, men hvordan er ST modellen i forhold siden denne er også meget hyggelig priset? Når det kommer til kvaliteter så finnes det sinnsykt mange av de på denne tven, beste jeg har har sett og jeg har sett noen tver igjennom tidene kan du si.

Når du sovner fra den og ikke merker noe så er du virkelig heldig, dama så litt på tv 2 i stad og logoen var tydelig når vi så på tv norge i hvertfall. Den gikk ikke vekk heller så den er en seig **** om jeg kan si det sånn.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for omtanken.

Det blir nok bra her også skal du se, men hvordan er ST modellen i forhold siden denne er også meget hyggelig priset? Når det kommer til kvaliteter så finnes det sinnsykt mange av de på denne tven, beste jeg har har sett og jeg har sett noen tver igjennom tidene kan du si.

Når du sovner fra den og ikke merker noe så er du virkelig heldig, dama så litt på tv 2 i stad og logoen var tydelig når vi så på tv norge i hvertfall. Den gikk ikke vekk heller så den er en seig **** om jeg kan si det sånn.
    Det høres ut som om det er noe feil med panelet på din. Så ille skal det ikke være. ST/GT/VT bruker samme panelet alle sammen, så de har mye felles på bildekvaliteten. VT-en skiller seg nok mest ut med at den har flere fargegraderinger (dobbelt så mange, og dermed jevnere fargeoverganger) og et bedre filter. ST er god valuta for pengene om du ikke trenger alt ekstrafjaset som følger med VT-en De billigste Samsung 3D-brillene fungerer forresten like bra som de originale Panasonic-brillene, så det koster ikke en halv formue med 3D-briller heller (følger kun med VT, ikke ST og GT)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres ut som om det er noe feil med panelet på din. Så ille skal det ikke være. ST/GT/VT bruker samme panelet alle sammen, så de har mye felles på bildekvaliteten. VT-en skiller seg nok mest ut med at den har flere fargegraderinger (dobbelt så mange, og dermed jevnere fargeoverganger) og et bedre filter. ST er god valuta for pengene om du ikke trenger alt ekstrafjaset som følger med VT-en De billigste Samsung 3D-brillene fungerer forresten like bra som de originale Panasonic-brillene, så det koster ikke en halv formue med 3D-briller heller (følger kun med VT, ikke ST og GT)
    Kjekt å vite at man kan gå til innkjøp av rimeligere briller til denne tven også, men tror jeg får sende denne på rep eller få inn en ny. Har brukt 3d for å teste litt på HIGH 3D kanalen og det funket ganske greit det altså, er ikke så stor fan av 3d siden jeg blir litt småsvimmel av å bruke aktive briller.

Jeg skal kanskje prøve en modell til og se ellers må vi finne på noe lurt der altså.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjekt å vite at man kan gå til innkjøp av rimeligere briller til denne tven også, men tror jeg får sende denne på rep eller få inn en ny. Har brukt 3d for å teste litt på HIGH 3D kanalen og det funket ganske greit det altså, er ikke så stor fan av 3d siden jeg blir litt småsvimmel av å bruke aktive briller.

Jeg skal kanskje prøve en modell til og se ellers må vi finne på noe lurt der altså.
    Det letteste er å bruke returretten og kjøpe en ny. Men ja, det er veldig fint med de billige Samsung-brillene. 2-packs fås for 350,- eller noe. Det er jo ikke ille i det hele tatt.

Og ang. aktiv 3D, du blir vant med det Man blir litt rar i huet de første gangene, men det går over.

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •