Ser ette ny TV men trenger ikke SMART biten

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer Qbat sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Ser ette ny TV men trenger ikke SMART biten

Hei,

Jeg ser etter en ny LED TV i størrelsen 50-55". Jeg har i lengre tid hatt lyst på SAMSUNG 55" Smart 3D LED-TV ES8005, men føler den kanskje er priset litt i det meste laget grunnet dens SMART funksjoner.

Da jeg har egen PC tilkoblet TV'en så har jeg ikke noe behov for SMART biten sånn egentlig. Jeg elsker designet på Samsung sin TV og etter det jeg kan se er det den tynneste og mest smidige på markedet. Veldig mange LED TV'er i samme 55" sjiktet har større chassi og virker da mye mer større enn den burde.

Trenger derfor tips fra dere om hvilken LED TV jeg burde kjøpe. Viktigste for meg er bildekvalitet og fysisk størrelse på selve tv'en. Lyd, smart tv og det der har absolutt ingenting å si for meg og ønsker ikke betale flere tusen for en tv grunnet den inneholder smart biten.

Gleder meg til å se alle svar som måtte komme

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først og fremst må jeg spørre, hva er grunnen til at LED er et krav? Vet du godt hva forskjellen på plasma og LED er, og har et lyst rom, burde du ha en LED ja.

Om du derimot ikke er klar over at plasma, faktisk har (til tross for den dritten elkjøp døtter ned i halsen på ola nordmann) bedre bildekvalitet for mindre penger, kan jeg informere deg, dersom du har kontroll på lyset eller om rommet ikke er straffet med sterk lys og er "dempet" eller mørkt, er plasma et bedre valg. Du får i hvert fall dypere sort, høyere kontrast, mindre input lag og mer nøyaktig farger fra plasma kontra LED.

Samsung LED er noe jeg aldri liker å foreslå, de er generelt overpriset og benytter seg av kant LED. De har slank design, er nesten helt uten ramme, men dette kommer på bekostning av bildekvaliteten. Jeg ville ha gått for en bakbelyst-LED a la Philips, dersom du har et lyst rom.

Primært er mitt forslag ST50, den egner seg ikke bare i mørke eller dempet rom, men også i forholdsvis lyse stuer. Med direkte sollys er det ingenting som fungerer uansett. Er rommet likevel utrolig lyst (store vinduer, hvite vegger, ligger på solsiden av huset) så er en Philips bak-LED med matte skjerm veien å gå.

Du oppga ikke budsjett, men her er noen forslag:

Panasonic 50" ST50 plasma:

Komplett.no - Panasonic 50" 3D Plasma TV TX-P50ST50Y

Philips 55" LED:

Komplett.no - Philips 55" 3D LED Smart TV 55PFL5507T

Intermediate shield sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.UltimaNoctis har lagt ut noen veldi bra valg der,philips er et bra merket inneforbi led synest eg ihvertfall,så skulle eg hatt meg led ville eg gått for den som han anbefaler.men eg har hatt demo på Panasonic 50" 3D Plasma TV TX-P50ST50Y og det er en rååå tv til den prisen der,sortnivået er jo helt konge på den tvn og bilde kvaliteten er råå,den Panasonicen skal eg kjøpe neste mnd eller månden etter der igjen bare eg skal ha 55,så hvis du skal gå for plasma gå for Panasonic og til 10k beste kjøpet man kan gjøre får mer for pengene enn philips sin,selvom den er veldi bra tv og.
    LG B6-Panasonic TX-P55VT60Y-Onkyo TX-NR 636-.16-Philips Fidelio X2-
    Panasonic DMP-BDT110-Pioneer BDP-120-Samsung UBD-K8500-Xbox 360 250GB-Xbox One 500GB

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •