Vurdering av feil på TV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 49
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vurdering av feil på TV

Har en Samsung LCD (LE-46A559) som har mørkere områder/loddrette striper i bildet. Bildet ser ut som om det flimrer/hakker pga fargeforskjellen når bildet går fra side til side. Max irreterende..

Har fått reklamasjonen avslått av Netshop. Først kunne de ikke se feilen, så "kanskje" ser de feilen - for så å kalle Tv-en billig og rett og slett nekte å reparere den. (Endel mer info jeg kunne kastet ut her på dette punktet men ville ikke ført til noe konstruktivt)

Saken er gående hos forbrukerrådet, men alt ser ut til å koke ned til "ord mot ord" og de kan ikke/vil ikke gjøre noe. Trenger derfor en 3djepart vurdering da det vil hjelpe saken min for å si det slik.
    Lokalverkstedet vil ikke ha noe med det å gjøre pga at TV er paralellimportert og de ikke har avtale med Netshop osv.. Alt koker ned til $$$.

Noen som vet om verksted som kunne tatt en vurdering utifra bilder av feilen? Eventuelt "teknisk kyndige" brukere som kan gjøre en dette.

Har allerede blekt nærmere 2500,- for å få hjem igjen TV-en som Netshop holdt som gissel så har dessverre noe spesielt mer cash å gå på som jeg kan bruke til slikt formål. Så en gratis løsning hadde vært best.

Legger inn en link til et bilde av feilen. Lagt inn piler av feilen får å gjøre den enklere å se. Dessverre er ikke bildet av beste kvalitet :-( Vankelig å få et skikkelig bilde at et TV-bildet må jeg si.

Noen som forresten har fått har hatt lignende problem og fått TV-en reparert på garanti/reklamasjon?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mist den i gulvet, så får du igjen på forsikringen

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke komme med noen gode råd vedr saken, men er ikke tvil i at her ser det ut til at ett eller annet er riv ruske galt.
    Ser jo ut som et bølgete lerret..... :-?

Uansett, lykke til videre 8)

Newcomer Daniel NOR sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ta den med til et verksted så du slipper å sende den inn. demp lyset så feilen blir mer synlig og de godtar nok det, da må de krangle med netshop for å få penger til reperasjon, eller så får du bare ny tv.
    kan ikke si at det er pga at tv'n er billig, hvis den ikke alltid har vært sånn. fikk noen sånne skygger på en gammel samsung jeg hadde også, men den hadde bikka 5 år.
    jobber på tv verksted og har hatt noen inne så det burde ikke være noe problem å få det dekka. hva er det du betalte 2500 for ?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Daniel NOR
    ta den med til et verksted så du slipper å sende den inn. demp lyset så feilen blir mer synlig og de godtar nok det, da må de krangle med netshop for å få penger til reperasjon, eller så får du bare ny tv.
    kan ikke si at det er pga at tv'n er billig, hvis den ikke alltid har vært sånn. fikk noen sånne skygger på en gammel samsung jeg hadde også, men den hadde bikka 5 år.
    jobber på tv verksted og har hatt noen inne så det burde ikke være noe problem å få det dekka. hva er det du betalte 2500 for ?

De 2500,- var for frakt for deres versjon av Test&Diagnose..

Lokale TV-verksted vil ikke ha noe med den å gjøre pga serviceavtaler osv så i tilfelle står jeg med hele regningen :-(

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lattergal
    De 2500,- var for frakt for deres versjon av Test&Diagnose..

Lokale TV-verksted vil ikke ha noe med den å gjøre pga serviceavtaler osv så i tilfelle står jeg med hele regningen :-(
    åja, det var ikke spesielt billig nei..
    samsung har vel også henteservice på tv fra 40" og oppover, men usikker på om du kan kreve dette fra netshop.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Daniel NOR
    åja, det var ikke spesielt billig nei..
    samsung har vel også henteservice på tv fra 40" og oppover, men usikker på om du kan kreve dette fra netshop.
    Samsung og lokale verksteder vil ikke ta i det så lenge det er parallellimport. Derfor er det Netshop alene som står med alt serviceansvar. (Dette er en av grunnene til at jeg anbefaler folk å legge en ekstra tusenlapp i kjøpene sine for å få en vare der serviceavtaler i Norge gjelder.. det man sparer på å kjøpe parallellimport kan man fort tape på i slike tilfeller)

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Samsung og lokale verksteder vil ikke ta i det så lenge det er parallellimport. Derfor er det Netshop alene som står med alt serviceansvar. (Dette er en av grunnene til at jeg anbefaler folk å legge en ekstra tusenlapp i kjøpene sine for å få en vare der serviceavtaler i Norge gjelder.. det man sparer på å kjøpe parallellimport kan man fort tape på i slike tilfeller)
    er ikke sikker på om netshop har eget verksted eller om de bruker et i nærheten av lageret. men er flere verksted som har avtale med netshop, og da ser de på tv'en og sender et prisoverslag til netshop og da kan de bestemme om de vil betale for rep eller gi ny tv til kunden.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Netshop hadde TV-en inne hos seg selv og kunne ikke se noen feil hos dem.
    De tilbydde seg å videresende TV-en til et av to verksted de hadde avtale med men da ble prisen enda høyere hvis ikke de heller fant feil :-(

Tenkte det var best å få TV-en hjem å heller prøve å bevise saken min selv, men det har ikke vært så enkelt kan man si..

Har en ide på hvorfor Netshop ikke så feilen. Enten så var vanskelige og ikke ville reparere den pga at kosten ville oversteget nyprisen på TV-en og de ville heller ikke kredittere den heller. Snakk om mye penger.

Teori nr 2 er at TV-en nullstiller seg når den har vært uten strøm en stund for når jeg fikk den tilbake så var det Samsung sine orginale innstillinger som var på.
    Men blant annet kontrastet stilt opp i 95% så ser man ikke feilen. Men da er fargene også på bærtur så denne må stilles ned til ca 50-55% og vips så ser man feilen med engang.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en ide på hvorfor Netshop ikke så feilen. Enten så var vanskelige og ikke ville reparere den pga at kosten ville oversteget nyprisen på TV-en og de ville heller ikke kredittere den heller. Snakk om mye penger.

Teori nr 2 er at TV-en nullstiller seg når den har vært uten strøm en stund for når jeg fikk den tilbake så var det Samsung sine orginale innstillinger som var på.
    Men blant annet kontrastet stilt opp i 95% så ser man ikke feilen. Men da er fargene også på bærtur så denne må stilles ned til ca 50-55% og vips så ser man feilen med engang.
    er redd for at det første er riktig.. har ikke sett at noen samsung tv har mistet innstillinger uten strøm tilkoblet. er nok en apekatt der inne som trudde han var smart da han skrudde opp kontrasten og så at feilen ble borte.
    glad tv'en jeg kjøpte av de er nordisk så jeg slipper det der maset der.
    og takk for at du minner meg på å aldri kjøpe eller anbefale noen å kjøpe fra de igjen..

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    När såg du dessa artifakter första gången? Hur gammal är tv'n?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mackanzocz
    När såg du dessa artifakter första gången? Hur gammal är tv'n?
    Nå er den rett over 4 år.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det er en liten nyhet i saken. Fått bekreftelse pr mail fra et verksted (som jeg holder anonymt i denne tråden) at dette er panelfeil..
    YESS!!!

Sendt ny mail til Forbrukerrådet og hører om saken min stiller seg bedre nå.. :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle tro at en svaksynt person med grå stær på 97 år skulle kunne påvise den feilen, er helt latterlig at dette tok sånn tid. Ikkje første gang Netshop roter det til. Sånn

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    Skulle tro at en blind person skulle kunne påvise den feilen, er helt latterlig at dette tok sånn tid. Ikkje første gang Netonnet roter det til.
    det er ikke skurring i lyden og ei heller netonnet som har rotet. trur du er i feil tråd?

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Enig i det.Det er ikke så lurt og kjøpe parallellimport.Kjøpte et Samsung 63tommer som var parallellimport og som jeg fikk rosa støy på,makan til tull
    for og få fikset den tven har jeg aldri opplevd
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er den rett over 4 år.
    Har du märkt detta fel nu nyligen eller har det varit där länge?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runefalk
    Enig i det.Det er ikke så lurt og kjøpe parallellimport.Kjøpte et Samsung 63tommer som var parallellimport og som jeg fikk rosa støy på,makan til tull
    for og få fikset den tven har jeg aldri opplevd

Hadde ingeen ide at den var importert da jeg kjøpte den.
    Kan ikke huske at det sto noenplass på sidene heller..

Ikke at jeg kommer til å kjøpe TV igjen fra Netshop, men hvordan se om den er paralellimportert eller ikke?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mackanzocz
    Har du märkt detta fel nu nyligen eller har det varit där länge?
    Begynte å merke det ca en mnd før jeg kontaktet Netshop.
    Men i begynnelsen trodde jeg at problemet var filmen som hakket under avspilling osv. Så gikk det også et par uker med feilsøkong hjemme. Skifte kabler, utganger osv.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde ingeen ide at den var importert da jeg kjøpte den.
    Kan ikke huske at det sto noenplass på sidene heller..

Ikke at jeg kommer til å kjøpe TV igjen fra Netshop, men hvordan se om den er paralellimportert eller ikke?
    Koster den vesentlig mindre hos netshop enn andre steder så er den med 99% sikkerhet parallellimport.

Det er ingen 100% sikre måter å se det på, men det går an å sjekke om modellen er nordisk eller ikke ut fra modellnummeret ofte.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •