Vurdering av feil på TV - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 49
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Heter varekoden noe annet enn LE-46A559XXE så er det en paralellimport, altså de 3 siste bokstavene definerer den skandinaviske modellkoden.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Koster den vesentlig mindre hos netshop enn andre steder så er den med 99% sikkerhet parallellimport.

Det er ingen 100% sikre måter å se det på, men det går an å sjekke om modellen er nordisk eller ikke ut fra modellnummeret ofte.

Tenkte ikke så langt da jeg bestilte den.. Men noen (meg) må lære ting på den vanskelige måten :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sakset fra samsung.com :Garantiregler

SAMSUNG Electronics Nordic AB selger sine produkter via distributører og forhandlere, og reparasjonsforpliktelsene reguleres gjennom avtale. Forbrukerkjøpsloven regulerer videre forholdet mellom deg (forbruker) og forhandleren
    Autoriserte servicesteder
    1. Dalens (tef. 67 06 21 30)
    2. Elesco (tef. 815 09 990
    Synes du skal sende et sprsml på samsungs facebook side eller ringe kundeservice direkte å spør de. Kan ikke tenke meg at de ikke er interessert i å ha misfornøyde kunder.....Selv om tvn ikke er importert gjennom norsk kanal så har jo samsung likevel et ansvar for at tv'n er i orden så lenge det er innenfor garanti eller reklamasjonstiden

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

SAMSUNG Electronics Nordic AB selger sine produkter via distributører og forhandlere, og reparasjonsforpliktelsene reguleres gjennom avtale. Forbrukerkjøpsloven regulerer videre forholdet mellom deg (forbruker) og forhandleren
    Synes du skal sende et sprsml på samsungs facebook side eller ringe kundeservice direkte å spør de. Kan ikke tenke meg at de ikke er interessert i å ha misfornøyde kunder.....Selv om tvn ikke er importert gjennom norsk kanal så har jo samsung likevel et ansvar for at tv'n er i orden så lenge det er innenfor garanti eller reklamasjonstiden

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket med kontaktpersonen min fra Forbrukerrådet for noen timer siden.
    Ser ut som han nå er fornøyd med "bevisene" jeg har samlet inn pr mail med autorisert verksted med mer.

Saken har blitt oppskalert så håper på at Netshop tar til vett når de blir kontaktet. Hvis ikke er jeg villig til å ta dette så langt som mulig for å få viljen min. Kommer ikke til å gi opp med det første for å si det slik.

Da er det bare å vente å se hva som blir avgjort.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av edguy

Samsung Nordic har ingen forpliktelser hvis tv-en er parallellimportert, og tro du meg, de gir totalt f dersom det er problemer og den ikke er kjøpt via dem. Og disse autoriserte servicestedene vil heller ikke gi noe oppfølging på produktene uten at man dekker det selv.

Newcomer Daniel NOR sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av edguy
    Selv om tvn ikke er importert gjennom norsk kanal så har jo samsung likevel et ansvar for at tv'n er i orden så lenge det er innenfor garanti eller reklamasjonstiden
    sålenge samsung nordic ikke har videresolgt produktet til netshop og tjent penger til å f.eks. kunne foretå service på produktet skal de ikke stå ansvarlig for noe etter garanti er utgått.
    og der netshop importerte fra har de 99% sikkert ikke reklamasjonsrett, så da står netshop ansvarlige siden de solgte produktet i et land med 5 års reklamasjon.. så innen garantitiden ja, reklamasjonstiden nei.

slc; autoriserte verksteder som har avtaler med butikken du har kjøpt et parallellimportert produkt fra vil gi deg samme oppfølging som om det var et nordisk produkt. vil nok kanskje ta en dag ekstra pga at ting ikke går automatisk og i noen tilfeller må det krangles litt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant rimelig fort ut at Samsung Norge ikke bryr seg ovenfor de kundene som har kjøpt en paralellimportert TV.
    Var ikke mye hjelp å få der gitt.. Greit nok nå hadde jeg ikke et kundeforhold til dem heller, men når en potensiell kunde kontakter dem for hjelp så kunne dem i det minste tatt deg bryet med å i det minste late som at de bryr seg eller kanskje vært villige til å hjulpet meg med saken min.

For å sette det litt på spissen så i øyeblikket når jeg satt der å prøvde desperat å få hjelp og fikk alt annet enn det - hvor mye tror dere at jeg ville kjøpt Samsung produkter igjen? Vil tro det hadde vært et av de siste merkene jeg ville gått for..

For et firma som kjemper om markedsandel så burde de kanskje tenkt så langt at hvis de vasker nevene sine i slike saker så mister de som oftest også en kunde..

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lattergal
    For å sette det litt på spissen så i øyeblikket når jeg satt der å prøvde desperat å få hjelp og fikk alt annet enn det - hvor mye tror dere at jeg ville kjøpt Samsung produkter igjen? Vil tro det hadde vært et av de siste merkene jeg ville gått for..
    siden samsung ikke har noe ansvar i det hele tatt kan du ikke klage på de. det er netshop som er synderen i denne saken.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Daniel NOR
    siden samsung ikke har noe ansvar i det hele tatt kan du ikke klage på de. det er netshop som er synderen i denne saken.

Vet det.. Men må allikevel være mulig å få hjelp.

F.eks. Det jeg spurte om var en vurdering av saken min ville blitt godkjent som reklamasjonssak hvis TV-en var blitt levert via dem.
    Gav dem alt av info de måtte trenge inkl bilder av feilen å i stedet for å gi meg en uttalelse som ikke ville kostet dem en krone så oppfører de seg om jeg spurte etter en nyre :-) Må være mulig å yte litt service også.

Nå sier jeg ikke at jeg aldri vil kjøpe et Samsung produkt igjen, men selvfølgelig vil jeg tenke meg om et par ganger før jeg eventuelt går til innkjøp.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet det.. Men må allikevel være mulig å få hjelp.

F.eks. Det jeg spurte om var en vurdering av saken min ville blitt godkjent som reklamasjonssak hvis TV-en var blitt levert via dem.
    Gav dem alt av info de måtte trenge inkl bilder av feilen å i stedet for å gi meg en uttalelse som ikke ville kostet dem en krone så oppfører de seg om jeg spurte etter en nyre :-) Må være mulig å yte litt service også.

Nå sier jeg ikke at jeg aldri vil kjøpe et Samsung produkt igjen, men selvfølgelig vil jeg tenke meg om et par ganger før jeg eventuelt går til innkjøp.
    Hvis det er noen trøst så er Panasonic enda mer arrogante. :P Jeg vet ikke hvordan LG, Sony og Philips er. Men jeg mistenker dem for å være rimelig usympatiske der også...

Men igjen, dette er altså hvorfor parallellimport er noe man holder seg unna. Det blir mer jobb for deg som forbruker hvis noe skjærer seg, fordi selgeren ofte jobber litt mer for å komme seg unna evt. krav i ettertid da de ikke får dekket en krone av det.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøper av et parallellimportert produkt viser jo nordiske leverandører ryggen først, så å krype tilbake senere å be om service burde dere vel skjønne er for mye forlangt i 2012..

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det alltid så lett for den gjengse forbruker å skjønne at man kjøper et parallellimportert produkt da?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Daniel NOR
    kjøper av et parallellimportert produkt viser jo nordiske leverandører ryggen først, så å krype tilbake senere å be om service burde dere vel skjønne er for mye forlangt i 2012..
    Hvis jeg hadde forventet at de la ut mange tusen på en rep så er jeg enig at det er for mye å forlange.

Det jeg spurte etter var et par linjer i en e-post.. Tross alt gratis og burde ikke vært for mye forlangt.

Men drit i det da.. Har fått en vurdering fra et verksted nå så det er bare å vente på dommen :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av artur79
    Er det alltid så lett for den gjengse forbruker å skjønne at man kjøper et parallellimportert produkt da?
    Nei, ikke alltid. Men det er lov til å spørre seg selv "hvorfor er denne tv-en en tusenlapp billigere hos butikk X enn alle de andre butikkene?". Som oftest er årsaken parallellimport.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av artur79
    Enig her. Jeg hadde ikke vurdert at det kunne være noe slik før jeg åpnet esken å fant ut at bruksanvisningen var på engelsk og det manglet strømkabel som passet stikkontaktene i Norge..

Heldigvis så har jeg lært :-) Hvis jeg skal kjøpe TV igjen på via en nettbutikk så skal jeg sjekke med dem først. Å styre unna Netshop selvfølgelig :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Nei, ikke alltid. Men det er lov til å spørre seg selv "hvorfor er denne tv-en en tusenlapp billigere hos butikk X enn alle de andre butikkene?". Som oftest er årsaken parallellimport.

Hvis jeg husker ikke feil var det TV-en jeg kjøpte på ukestilbud så jeg reagerte ikke på hvorfor den var 2 eller 3K billigere enn andre..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg husker ikke feil var det TV-en jeg kjøpte på ukestilbud så jeg reagerte ikke på hvorfor den var 2 eller 3K billigere enn andre..
    Det er jo heller ikke noe den vanlige "mann i gata" er kjent med så ikke lett å vite nei for andre enn oss som er litt mere enn gjennomsnittet interesert i lyd og bilde.....håper det ordner seg for deg

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror faktist denna reklamation kan bli avslagen på grund av den långa tiden innan du har upptäckt detta fel, som visar sig vara en "medfödd" artifakt på tv'n.

Hvis det foreligger en mangel ved en ting som forbrukeren har kjøpt, må dem innen rimelig tid etter at mangelen ble oppdaget eller burde bli oppdaget, gi selgeren melding om at dem vil påberope seg mangelen.

Jag hoppas verkligen du får igenom den, men är rädd du kommer bli besviken.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mackanzocz
    Tror faktist denna reklamation kan bli avslagen på grund av den långa tiden innan du har upptäckt detta fel, som visar sig vara en "medfödd" artifakt på tv'n.

Hvis det foreligger en mangel ved en ting som forbrukeren har kjøpt, må dem innen rimelig tid etter at mangelen ble oppdaget eller burde bli oppdaget, gi selgeren melding om at dem vil påberope seg mangelen.

Jag hoppas verkligen du får igenom den, men är rädd du kommer bli besviken.

Tror ikke det skal være et problem. Tok kontakt så snart jeg skjønte at det var noe galt med TV-en.
    Greit nok.. De 2-3 ukene før trodde jeg det var video lagg eller noe, men allikevel.

Rimelig tid må vel være så snart man ble oppmerksom på feilen vel?
    Skjønner poenget ditt hvis TV hadde vært slik i et år før jeg reklamerte :-)

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •