ny tv top of the line tips - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5
Viser resultater 81 til 99 av 99
    Newcomer tobkas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    Artikkelen som viser 3D full hd på PS3 på film er sårt savnet, er den før firmware 3.50 eller fra april 2010 så er det bare bortkastet tid å linke den. Ellers støtter den dvd, ja den oppskaleringen suger.
    Jeg gir meg på 3den.... Men lyden mangler den ikke noe der?
    Syns dog det er rart at alle som har hjemmekino her har en egen blu-ray spiller ved siden av ps3?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, den klarer ikkje HD lyd pga kapasitetsproblemer når den putter ut 2x fullhd bilder i 3D.

Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, den klarer ikkje HD lyd pga kapasitetsproblemer når den putter ut 2x fullhd bilder i 3D.
    Så da vil en egen blu-ray spiller gi bedre lydkvalitet?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tobkas
    Så da vil en egen blu-ray spiller gi bedre lydkvalitet?
    Jeg er ikke overbevist om at du nødvendigvis hører forskjell på DTS og DTS Master Audio. Men i teorien så vil det nok være slik...

Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De billigste blu-ray spillerne er det mindre forskjell på på lydsiden, skal du ha noe skikkelige greier er ihvertfall Oppo sine spillere veldig bra. Finnes selvfølgelig masse alternativer men de billigste spillerne i Elektrobutikkene er ihvertfall marginalt hvis noe bedre enn Ps3 i det hele tatt.

Panasonic pleier å ha god kontroll på Blu-ray kvaliteten så det er den helt sikkert, problemet er at det er enormt vanskelig uten utstyr å registrere forskjell på spillere hvis man ikkje har dobbelt oppsett så man kan se forskjeller direkte.

Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da tror jeg at jeg venter med ny blu-ray spiller til jeg får nye høytalere

Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Vil si takk til alle som har hjulpet meg i denne tråden dere har vert til VELDIG stor hjelp! Utrolig mange flinke folk på dette forumet!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De billigste blu-ray spillerne er det mindre forskjell på på lydsiden, skal du ha noe skikkelige greier er ihvertfall Oppo sine spillere veldig bra. Finnes selvfølgelig masse alternativer men de billigste spillerne i Elektrobutikkene er ihvertfall marginalt hvis noe bedre enn Ps3 i det hele tatt.

Panasonic pleier å ha god kontroll på Blu-ray kvaliteten så det er den helt sikkert, problemet er at det er enormt vanskelig uten utstyr å registrere forskjell på spillere hvis man ikkje har dobbelt oppsett så man kan se forskjeller direkte.
    Igjen, det blir nøyaktig like bra med en billig spiller som en dyr Oppo-spiller. Streamen overføres med error correction, så det er utstyret i andre enden som er mest avgjørende for hvor bra eller dårlig resultatet blir. (Nå forutsetter jeg selvsagt at formatene støttes, og jeg tror ikke du skal mye opp i pris før du får en spiller som tar alt)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer sterkt på kas is du er ute på no.. Hvis du har kommet frem til at alle Blu-Ray spillere er like på lyd og bilde pga 1ere og nullere pga digital overføring uavhengig av pris og bildeprosesseringschip så tar du feil. Hvis det er du mener så eg mitt bevismaterial klart i både tester med bilder og målinger så håper for guds skyld det er noe annet du mener. Kabler og annet vås f.eks.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ps3 er helt grusom på DVD. Sammenlignet med min Toshiba XE1 HDDVD-spiller iallefall. Så hvis DVD avspilling er viktig bør man kjøpe en dedikert spiller som for eksempel Oppo/Cambridge. Må nevne at Panasonic har rimelige spillere som er svært gode på bildebehandling (uten at jeg har de selv).

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer og hvis man lurer sterkt på om det finnes forskjeller mellom blu-ray spillere så har eg en link fra en fransk test side der de måler og viser bildeforskjeller mellom oppo og noen andre spillere. Ta musepekeren over så ser man at Oppo-en har et bedre bilde.

Test Oppo BDP-93EU, Traitement vidéo

Det som kommer over hdmi kabelen er helt likt om den koster 1 krone eller 100000, men det som skjer før den skytes ut av spilleren er derimot forskjellig. Men hvis ikkje man er sykelig opptatt av nyanser og porer så er de billige mer enn god nok siden de er såpass mye bedre enn dvd uansett.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jernet, det du linker til er vel rett og slett demonstrasjon av Oppos støyreduksjon + sharpness funksjon vs. signal uten behandling (som er å foretrekke for å være helt ærlig) og diverse sammenligninger med en projector. Kan ikke se at Oppoen er sammenlignet mot andre BluRay spillere? Har jeg lest feil (google translate)?

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken Blu-ray spiller fra cambridge vil du anbefale? ;-)

Cambridge 651 eller 751. Begge er finne. 6xx bruker Oppo 93 chip og 751 bruker 95 ship. Jeg har alltid trodd at blu-ray spiller er blu-ray spiller, men folk her mener motsatt. (Jeg mener at det finnes folk som påstår at billigere blu-ray spillere "ødelegger" bildet mer i forhold til de dyrere som f.eks oppo 93/95 og cambridge) jeg har ikke testet slik der i mot. Men designet på cambridge og egentlig oppo for den del, er nok til å bruke penger på, om du først har det .

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer sterkt på kas is du er ute på no.. Hvis du har kommet frem til at alle Blu-Ray spillere er like på lyd og bilde pga 1ere og nullere pga digital overføring uavhengig av pris og bildeprosesseringschip så tar du feil. Hvis det er du mener så eg mitt bevismaterial klart i både tester med bilder og målinger så håper for guds skyld det er noe annet du mener. Kabler og annet vås f.eks.
    Som sagt, all bildet FØR ETTERBEHANDLING er klin likt for blu-ray samme hvilken spiller som spiller det av. Evt. etterbehandling/postprosessering er ikke tatt hensyn til her. På DVD-delen er det derimot store variasjoner, fordi det ikke finnes en bestemt standard for dekoding av mpeg2. For h264 derimot gjør det det...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med slc.
    Det er nok jernet som er ute og fomler på den berømte isen.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er målbare forskjeller i bildekvalitet på spillerne, om det er mulig å se forskjell på ved å bytte fra spiller til spiller med samme film vil eg si er bortimot umulig hvis man ikkje har hukommelse som en elefant.

Men når enhver spiller har sin verdi ved farger, bildebehandling, bildefeil, skarphet og støy som påvirker filmen på det som blir vist så er det umulig å sitte å si at alt er likt uavhengig av spiller siden det kan måles.
    Noe kan man se forskjell på og noe kan man ikkje. Når det er mulig å se forskjell på detaljer og skarphet på en PS3 og en Oppo93 på samme film med samme kabler med samme innstillinger så kan du selvfølgelig si at det er Oppo-en som gjør noe magisk med bilde som gjør at det ser bedre ut enn det egentlig er, eller eg kan si at det er PS3 som er ute og sykler og som viser feilt bilde uten at noen kan påvise ka som er riktig. Og min oppo står på source direct så det skulle være null forskjell men men.

Utgangspunktet er likt, resultatet er forskjellig. Uansett så er vanligvis Oppo-en referanse både på BD og DVD på de forskjellige testsidene, så hvis den prosesserer bildet kunstig eller har en bedre tolkning av kildematerialet så er det hvertfall den som ligger på toppen av bildekvalitet. Men eg hadde aldri betalt 6500 for den hvis den ikkje var sonefri og hadde 3D med DTS-HD, for PS3'en eg har og forsåvidt PC Blu-rayen gjør jobben så bra at det er ikkje noe eg hadde savnet hadde det ikkje vært for de to overnevnte tingene, at bildet faktisk har en ekstra kvalitet som de to andre ikkje har er bare en bonus.

Sony BDP-S590 Blu-ray Player - Secrets of Home Theater and High Fidelity

http://www.hometheaterhifi.com/blu-r...ayers-reviews/
    mcintosh-mvp881-universal-blu-ray-player/page-4-the-mcintosh-mvp881-universal-blu-ray-player-on-the-bench.html

So, the differences in players is in the post-processing of the video, such as scaling, deinterlacing, edge enhancement, noise reduction, color correction, etc. This is where the "art" comes in.

Some player manufacturers (and consumers) may also tweak various settings (such as brightness, contrast, hue, saturation, sharpness, edge enhancement, 2D/3D noise reduction, gamma, color conversion, etc.) to achieve the specific "look" to the video that they want. The most accurate picture, although possibly not the most personally visually pleasing picture, is when all those type of controls are bypassed or zero'd out.

Sorry, that's not the way it works. Someone posted a few pages back my comments I posted elsewhere on what player manufacturers typically do to tweak the default "look" of their video. 1080p24 is just a timing output format, and has nothing to do with whatever default tweaks the manufacturer implements.

Default doesn't necessarily mean pass-through...

Klippet ut fra et annet forum, nesten ingen spillere lar bildet komme ut gjennom HDMI kabelen uten at noe har skjedd så shit happens. Ingenting er dønn likt selv om det er nære på for det blotte øyet på forskjellige spillere.

En datafil som man nevner ovenfor er helt lik, synd at en disc blir behandlet før den går ut gjennom en spiller, så man kan aldri vite om den gjennomgår støyreduksjon, gamma korreksjon, forverring av støy, hakking i bildet osv.

Min is er stødig som ett fjell hvis du lurte Force, bare å skjønne ka eg skriver i utgangspunktet sånn at eg slipper å lage en novelle om noe som egentlig er veldig lett å forstå.

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bare tenker på om noen andre går og tar på tven går ut og lar den stå på. Ganske fort gjort... Tror du trygghetsavtale dekker dette?
    Nei. Kanskje indirekte, men det vil jo være svindel ...

Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heanwi
    Nei. Kanskje indirekte, men det vil jo være svindel ...
    Mener du det? her er sistater fra avtalen

Trygghetsavtalen dekker blant annet tyveri, men også skader som skyldes uhell og tabber.

Dekker uhell fall og støtskader, væskeskader, lynnedslag og andre uhell

Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •