ny tv top of the line tips - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 99
    Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tobkas
    Har du link til noen? Får du ikke mye støy da
    Bare med de kablene jeg har nå merker jeg at det blir støy i lyden i høytalerene ved bruk av de billige hdmi kablene. Får også et dårligere bilde som er litt mer kornete...
    Denne f.eks, den koster 40kr med dagens kurs. + noen få kroner i paypal gebyr. Frakten er gratis.

5FT Flat HDMI 1.4 HIGH SPEED WITH ETHERNET CABLE 5 FT 5' Cord 1080p HDTV PS3 | eBay
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du link til noen? Får du ikke mye støy da
    Bare med de kablene jeg har nå merker jeg at det blir støy i lyden i høytalerene ved bruk av de billige hdmi kablene. Får også et dårligere bilde som er litt mer kornete...
    Dette er placebo. Hadde signaloverføringen på HDMI-kabelen vært for dårlig, så skal jeg love deg at forskjellen ikke hadde vært at det var mer kornete. Scenarioet du beskriver er ikke teknisk mulig.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Dette er placebo.
    Ikke for å være pirkete, men i dette tilfelle er det nocebo. Noe man finner like mye av på dette forumet som placebo. Avhengig av pris man betaler for produktet så klart.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av artur79
    Ikke for å være pirkete, men i dette tilfelle er det nocebo. Noe man finner like mye av på dette forumet som placebo. Avhengig av pris man betaler for produktet så klart.
    I stand corrected! :P

Newcomer tobkas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå var den bestilt panasonic 55" vt50 Syns 65" ble litt drøy når rommet er kvadratisk 2,7x2,7 meter. Har ps3 som jeg til nå har brukt for å se blu-ray bør jeg bytte til en blu-ray spiller?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå var den bestilt panasonic 55" vt50 Syns 65" ble litt drøy når rommet er kvadratisk 2,7x2,7 meter. Har ps3 som jeg til nå har brukt for å se blu-ray bør jeg bytte til en blu-ray spiller?

Til blu-ray-avspilling har det absolutt ingen betydning. Alle blu-ray-spillere bruker samme dekodingsteknikker, og signalet overføres jo digitalt fra spilleren til skjermen. Evt. forskjell ligger i etterbehandling av bildet, og det ønsker man jo uansett å unngå.

Edit: korrigert skrivefeil

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Buzzingen skyldes dog ikke at den bruker så mye strøm, den skyldes at strømforbruket strupes. Det var noen som forklarte dette her en gang, men jeg husker ikke hvem eller i hvilken tråd.
    sikkert derfor det strupes fordi det bruker så mye strøm LOL

Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til blu-ray-avspilling har det absolutt ingen betydning. Alle blu-ray-spillere bruker samme dekodingsteknikker, og signalet overføres jo digitalt fra spilleren til skjermen. Evt. forskjell ligger i etterbehandling av bildet, og det ønsker man jo uansett å unngå.

Edit: korrigert skrivefeil
    Har søkt rundt og funnet ut at det faktisk er en forskjell når du ser på 3d filmer den støtter jo ikke full hd!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar ca 1 sek å google at den gjør det.

Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    Tar ca 1 sek å google at den gjør det.
    Nei? Jeg har kun funnet artikkler om at den skal men ikke gjør.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja, du får enten skrive PS3 full hd 3d i google søkemotoren eller bare leve i troen videre.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du ha deg ny blu-ray spiller må det være Oppo 93 (gammel chip) = Cambridge 651 eller Oppo 95 = Cambrige 751.

Jeg liker Cambridge blu-ray spillere fordi jeg elsker designet. Når jeg har millionær kommer jeg til å kjøpe de bare for å se på de

Men jeg har fått med meg at grunnen til at alle her på avforum bruker enten Oppo eller Cambrige er ikke fordi de liker designet like mye som meg, men på grunn av chipet inni som oppskalerer osv, laget av oppo og den gjør jobben bedre enn alle andre.

Fikk jeg det riktig?

Ellers har Denon gode blu-ray spillere går jeg ut i fra.. Men hjelper ikke å kjøpe sony, samsung eller panasonic, kan like så greit bare bruke PS3 da.

Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    Jaja, du får enten skrive PS3 full hd 3d i google søkemotoren eller bare leve i troen videre.
    les denne artikkelen du her er det ganske godt forklart ;-)

Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Skal du ha deg ny blu-ray spiller må det være Oppo 93 (gammel chip) = Cambridge 651 eller Oppo 95 = Cambrige 751.

Jeg liker Cambridge blu-ray spillere fordi jeg elsker designet. Når jeg har millionær kommer jeg til å kjøpe de bare for å se på de

Men jeg har fått med meg at grunnen til at alle her på avforum bruker enten Oppo eller Cambrige er ikke fordi de liker designet like mye som meg, men på grunn av chipet inni som oppskalerer osv, laget av oppo og den gjør jobben bedre enn alle andre.

Fikk jeg det riktig?

Ellers har Denon gode blu-ray spillere går jeg ut i fra.. Men hjelper ikke å kjøpe sony, samsung eller panasonic, kan like så greit bare bruke PS3 da.

Hvilken Blu-ray spiller fra cambridge vil du anbefale? ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis

Fikk jeg det riktig?

Til blu-ray-avspilling duger som nevnt hva som helst, siden de alle følger den nøyaktig samme standarden for dekoding. Men for DVD vil det nok være stor forskjell siden det både er forskjell på hvordan mpeg2 dekodes og hvordan skalering blir gjort.

Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til blu-ray-avspilling duger som nevnt hva som helst, siden de alle følger den nøyaktig samme standarden for dekoding. Men for DVD vil det nok være stor forskjell siden det både er forskjell på hvordan mpeg2 dekodes og hvordan skalering blir gjort.
    Så viss jeg ser blu-ray og 3d Blu-ray vil lyd og bilde være likt uansett hvilken blu-ray spiller jeg bruker?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Venter fremdeles på den artikkelen...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så viss jeg ser blu-ray og 3d Blu-ray vil lyd og bilde være likt uansett hvilken blu-ray spiller jeg bruker?
    Ja. Dvs, spilleren må støtte 3D og de forskjellige lydformatene spesifikt, men dersom dette støttes er det likt uavhengig av spilleren, under forutsetning at du ikke har noen etterbehandling aktivert i noen av spillerne.

Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. Dvs, spilleren må støtte 3D og de forskjellige lydformatene spesifikt, men dersom dette støttes er det likt uavhengig av spilleren, under forutsetning at du ikke har noen etterbehandling aktivert i noen av spillerne.
    ser at min ps3 80gb ikke støtter dts truehd... hvordan er det i forhold til dts-hd?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artikkelen som viser 3D full hd på PS3 på film er sårt savnet, er den før firmware 3.50 eller fra april 2010 så er det bare bortkastet tid å linke den. Ellers støtter den dvd, ja den oppskaleringen suger.

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •