ny tv top of the line tips - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 99
    Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tobkas
    ifølge lefdal bruker den 305 watt :???: Panasonic 65" 3D Plasma Smart-TV TX-P65VT50Y - Lefdal

Jeg er rimelig sikker på at det er maks output.. er sikkert 220-250 med realistisk settings.

Newcomer tobkas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oki Har lurt på dette med kalibrering bør dette gjøres av profesjonelle er det nødvendig? Når du først bruker 30k på en tv vil du jo ha best mulig bilde...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Jeg er rimelig sikker på at det er maks output.. er sikkert 220-250 med realistisk settings.
    Maks output på 50"-eren er jo 420W, så jeg tipper tallet de har oppgitt er et slags gjennomsnitt. Husk at 65" er mye større flate enn 50" i kvadratcentimeter.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oki Har lurt på dette med kalibrering bør dette gjøres av profesjonelle er det nødvendig? Når du først bruker 30k på en tv vil du jo ha best mulig bilde...

proff kalibrering! Skal du først ut med 30 lapper er del likså greit å bruke litt til på kalibrering som er gjort ordentlig. Jeg vet at Gorm her på avforum har det som yrke, og er kjent for å være en av de beste. Men nå vet jeg altså ikke om han kommer til døren din og kalibrerer TVen for deg.. du får sende han en PM om du er interessert.

Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bor i Stavanger og har sett på et firma som heter perfektbilde.no har fått mye bra omtale her på forumet. De tar drøyt 2k er det mye? De kommer da hjem og kalibrer

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bor i Stavanger og har sett på et firma som heter perfektbilde.no har fått mye bra omtale her på forumet. De tar drøyt 2k er det mye? De kommer da hjem og kalibrer
    Det hørtes egentlig ikke dyrt ut i det hele tatt dersom de kan jobben sin

Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må også oppgradere alle hdmi kablene har dere noen å anbefale?

Koblet til har jeg ps3, altibox hd pvr dekoder og 3d blu ray spiller. Dette går gjennom en yamaha rx-v673 som også krever en hdmi kabel til tven igjen.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må også oppgradere alle hdmi kablene har dere noen å anbefale?

Koblet til har jeg ps3, altibox hd pvr dekoder og 3d blu ray spiller. Dette går gjennom en yamaha rx-v673 som også krever en hdmi kabel til tven igjen.
    Så lenge kabelen støtter dagens preferanser, så ser jeg ingen vits i å bruke masse penger på en Hdmi kabel. Det er ikke noe forskjell på en kabel til 100kr og en kabel til 1000kr. En dyrere kabel vil tåle litt mere bøy å tøy over tid, men annbefaler en flat kabel som er LITT myk inn til tven da hdmi uttakene er på siden om du skal ha vt50.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De jeg har nå støtter ikke 3d og kostet vel 79 kr på cla ohlson i sin tid. Jeg vil bare ha noen kabler som støtter 3d;-) og audio return på den ene.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De jeg har nå støtter ikke 3d og kostet vel 79 kr på cla ohlson i sin tid. Jeg vil bare ha noen kabler som støtter 3d;-) og audio return på den ene.
    Det er ikke noe magisk med HDMI-kabler som gjør om de støtter 3D eller ikke. Det går kun på båndbredde de takler. "Ikke-3D"-kablene dine kan helt fint fungere. Jeg ville testa det først. Alle mine HDMI-kabler er billigjall, og de klarer 3D helt fint

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp HDMI kabel fra USA til drøyt 10 kroner, slipper skatt og frakten er lite.

Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Kjøp HDMI kabel fra USA til drøyt 10 kroner, slipper skatt og frakten er lite.
    Har du link til noen? Får du ikke mye støy da
    Bare med de kablene jeg har nå merker jeg at det blir støy i lyden i høytalerene ved bruk av de billige hdmi kablene. Får også et dårligere bilde som er litt mer kornete...

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kan bekrefte at Perfektbilde er et godt valg. Dog syns jeg 2K for "hjemme-kalibrering" virker veldig billig?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Kan bekrefte at Perfektbilde er et godt valg. Dog syns jeg 2K for "hjemme-kalibrering" virker veldig billig?
    Nå skrev jeg drøye 2k så koster 2400 kr
    Her er prislisten som ligger på nettsiden deres.http://www.perfektbilde.no/pricelist.pdf

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Vet du om noen som dekker Vestfold også?

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan bekrefte at 65 tommer plasma bruker mye strøm. det kan man godt høre under lyse scener med lav lyd volum. da buzzer den.

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av evgeny
    kan bekrefte at 65 tommer plasma bruker mye strøm. det kan man godt høre under lyse scener med lav lyd volum. da buzzer den.
    Den genererer en god del varme også, har den i en 25kvadrat tv stue og det blir godt å varmt når den har stått på endel timer. Fint på vinteren da :P

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av evgeny
    Buzzingen skyldes dog ikke at den bruker så mye strøm, den skyldes at strømforbruket strupes. Det var noen som forklarte dette her en gang, men jeg husker ikke hvem eller i hvilken tråd.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du link til noen? Får du ikke mye støy da
    Bare med de kablene jeg har nå merker jeg at det blir støy i lyden i høytalerene ved bruk av de billige hdmi kablene. Får også et dårligere bilde som er litt mer kornete...

Ingen problemer her. Merker null forskjell mellom min første HDMI kabel som koster meg 700-800 kroner i 2005, eller den fra hifi klubben til 400 kroner eller den jeg nå sist kjøpte fra ebay til et par dollar! Angrer så synsykt på at jeg brukte 400 på en HDMI kabel hos HFK for et par år siden.. om jeg bare hadde sjekket amerikansk pris. Norge svindler med kabler, skulle ikke vært lovlig. Husker når jeg trengte RCA kabler til receiveren/anlegget til å koble til et en konsoll.. koster 100-150 på elkjøp.. fant den for under 2 kroner (kostet vel 25 cent i USA tror jeg?) fungerte helt fint den og!

Sitat Opprinnelig postet av _LarZen_
    Den genererer en god del varme også, har den i en 25kvadrat tv stue og det blir godt å varmt når den har stått på endel timer. Fint på vinteren da :P

Prøv å ha en stor projektor i et rom på drøye 10 kvadrat meter!

I januar produserte den så mye varme at jeg ikke trengte å ha på varme ovn i det hele tatt, og det ble fort over 25 grader, så jeg måtte åpne vinduet i noen minutter. Da var det -20 ute!! I mars trengte jeg å åpne begge vinduene på fullt for å ikke koke. nå i sommer har jeg hatt en vifte på fullt

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _LarZen_
    Har min 65" i en "stue" på 4x3m, å der kokes jeg etter noen timer med spilling eller filmseing
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •