Skal ha ny TV i november/desember

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skal ha ny TV i november/desember

Heisann.

Som tittel sier skal jeg kjøpe meg ny TV om et par måneder. Flytter desverre fra mitt batcave kinorom med 106" lerret, og har ikke plass til noe så stort der jeg flytter. Heldigvis får jeg eget rom over garasje, så jeg får trøste meg med at jeg kan ha høyere lyd på sene netter.

Rommet TVen skal stå i vil bli så godt som 100% lystett, altså batcave. Så vidt jeg skjønner er det plasma som gjelder da? Sist jeg kjøpte TV var i 2004, en Pioneer 43", så jeg vet egentlig veldig lite om hva som er best nå. Jeg så for meg en TV på 60-70" et sted. Den vil bli brukt 80% til film og serier, og 20% spilling sånn røft regnet. 3D vil bli brukt veldig lite, og "Smart" funksjoner har jeg også veldig lite brukt for.

Budsjett.... si maks 20-30k.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    20-30K i budsjett akkurat nå er så godt som uendelig. Du får en Panasonic VT50 65", årets TV i sitt største format.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er forskjellen på ST og VT modellen for oss vanlig dødelige? Annet enn 8000,-.

Vil du/dere si at de 8000,- er vel verdt det for den ekstra kvaliteten man får?

Jeg vil ikke få noe bedre hvis jeg går over 70"?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du likevel skal ha den i et mørkt rom er det muligens ikke all verdens forskjell, men det er verdt å merke seg at ST har kun halvparten så mange fargegraderinger som det GT og VT har, så fargeoverganger blir nok noe jevnere på GT og VT. Det er nok også litt bedre prosessering av signaler i den dyreste, spesielt for SD-signaler om det betyr noe.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hado79
    Hva er forskjellen på ST og VT modellen for oss vanlig dødelige? Annet enn 8000,-.

Vil du/dere si at de 8000,- er vel verdt det for den ekstra kvaliteten man får?

Jeg vil ikke få noe bedre hvis jeg går over 70"?
    Man får ikke TVer i 70" annet enn Sharp sin 70" og 80" som ikke har noe for seg annet enn størrelse, og Samsung sin nye ES9005 75" som koster godt over 60 lapper...

Det er ikke så veldig mye forskjell mellom ST50 og VT50, VT50 som er flagskipet er jo bedre og kan kalibreres til mer riktig farger og gamma. Sort nivået og kontrast er nesten dønn lik.

ST50 er så godt som en high end TV det også.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er highend modellene (VT50 65") noe det blir kjørt kampanjer på? Eller er det bare å kjøpe fra typ Elkjøp/Lefdal som ligger med bra pris på prisguide. Jeg har som sagt 1-2 mnd på meg før jeg skal ha den i hus.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he he... høyere lyd... :-D hehe Huff fredagen har inntatt meg

VT50 serien til Panasonic.

Ville gått for minst 55". Så mange tommer som mulig for best 3D opplevelse.
    Så... VT65 = Utrolig fantastisk bilde.

Hilsen en veldig fornøyd VT50 50" eier

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor er alle VT50-eiere så fordømt fornøyde? :P er det bare jeg som er FOR kravstor? Jeg nekter å tro at jeg er den eneste med VT50 som utviser de svakhetene jeg har, særlig ikke siden jeg hadde to VT30-er i fjor også med mye samme greiene...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Hvorfor er alle VT50-eiere så fordømt fornøyde? :P er det bare jeg som er FOR kravstor? Jeg nekter å tro at jeg er den eneste med VT50 som utviser de svakhetene jeg har, særlig ikke siden jeg hadde to VT30-er i fjor også med mye samme greiene...

Hva synes du er dårlig med den da?

Når på året blir nye modeller sluppet, vårparten?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hado79
    Hva synes du er dårlig med den da?

Når på året blir nye modeller sluppet, vårparten?
    Det er en vertikal strek på høyre side av panelet (Panasonic mener det skal være sånn) som kan komme til syne av og til, hovedsaklig under panoreringer. Hvor sterk den er varierer fra panel til panel.

Utover det har jeg noen andre rare streker noen steder på panelet som er synlig i de mørkeste gråtonene. Og nå er det områder av skjermen som har et svakt push mot grønt (også med farger skrudd av, akkurat som med VT30-en) samt at høyresiden av panelet har et lite push mot magenta.

Alle de tingene her (minus den vertikale streken som er nevnt først) er også ting fjorårsmodellene var plaget med. Skal sies at det (foreløpig) ikke er like irriterende på årets, men det er nok til at det faktisk er synlig på noe innhold. Men som jeg sa i Panasonic-tråden, jeg har ikke gitt opp håpet om at det skal være levelig enda. Bare veldig skuffet over å se de tingene her igjen, da jeg trodde de var løst...

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøper du denne ST50'n til under 17 lapper har du mye til overs for å si det mildt 8-) 90% av bildet til en VT50

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gud bedre SLC, du har produksjonsfeil som en hel haug med andre med 50 tommeren, bytt den og se på bildet istedenfor streker og grønnflekker.

Har en god del kompiser med VT50 i 65 og ingen av de har den streken du har så eg antar de har bare resirkulert noen av panelene i 50 tommer og brukt nye på de i 65, har hvertfall ikkje lest om noen som har den i den størrelsen som har det problemet.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Det er en vertikal strek på høyre side av panelet (Panasonic mener det skal være sånn) som kan komme til syne av og til, hovedsaklig under panoreringer. Hvor sterk den er varierer fra panel til panel.

Utover det har jeg noen andre rare streker noen steder på panelet som er synlig i de mørkeste gråtonene. Og nå er det områder av skjermen som har et svakt push mot grønt (også med farger skrudd av, akkurat som med VT30-en) samt at høyresiden av panelet har et lite push mot magenta.

Alle de tingene her (minus den vertikale streken som er nevnt først) er også ting fjorårsmodellene var plaget med. Skal sies at det (foreløpig) ikke er like irriterende på årets, men det er nok til at det faktisk er synlig på noe innhold. Men som jeg sa i Panasonic-tråden, jeg har ikke gitt opp håpet om at det skal være levelig enda. Bare veldig skuffet over å se de tingene her igjen, da jeg trodde de var løst...
    Fortsatt ikke dette problemet på 3 av VT skjermene jeg har tilgang på. Men ha i bakhode, du får ikke en perfekt TV til 30000kr! Feil og ikke perfekt bilde vil altid være der en stund til på TV'er under denne prisklassa.

Panasonic gir vannvittig mye valuta for penga, men er nok ikke verdens beste TV, jeg krever iallefall ikke det til skarve 30000kr for 65". Da hadde ikke neste årsmodell vært noe å vente på iallefall .

EDIT: Samtidig er du den som har klaga mest på TVene ifra Panasonic, så jeg ser ikke helt hvorfor du ikke kjøper andre merker.... brukerfeil?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som irriterer meg mest er når det panoreres og objekter får en ekstra hinne og fargene brytes opp i grønt og rødt. Men tven, sålenge den ikkje har prod feil er såpass god at andre alternativer er ikkje eksisterende i min verden til noe bedre dukker opp.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Fortsatt ikke dette problemet på 3 av VT skjermene jeg har tilgang på. Men ha i bakhode, du får ikke en perfekt TV til 30000kr! Feil og ikke perfekt bilde vil altid være der en stund til på TV'er under denne prisklassa.

Panasonic gir vannvittig mye valuta for penga, men er nok ikke verdens beste TV, jeg krever iallefall ikke det til skarve 30000kr for 65". Da hadde ikke neste årsmodell vært noe å vente på iallefall .

EDIT: Samtidig er du den som har klaga mest på TVene ifra Panasonic, så jeg ser ikke helt hvorfor du ikke kjøper andre merker.... brukerfeil?
    Jeg hadde en Samsung D8005 som i og for seg hadde et rimelig feilfritt bilde, men som gikk i retur av andre årsaker. Jeg forventer ikke et feilfritt bilde, men jeg forventer at produktet holder hva det lover om ikke annet. VT50-en min har allerede forringet seg til en grad der en kalibrering ikke kan utføres. Grått er grønnaktig på midten av skjermen. Om det er brukerfeil at jeg ender med å få dette så vil jeg gjerne vite hva jeg kan gjøre galt! :P

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •