Fått Panasonic P65VT50 men usikker på et problem

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer Marky Mark sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fått Panasonic P65VT50 men usikker på et problem

Hei,

Som tittelen sier så har jeg fått meg ny tv nå, men er usikker på et problem.

Bilde ser ikke ut som om det går kant i kant intil rammen.
    Har prøvd forskjellige kilder, som htpc, bluray og lyse hd pvr dekoder og opplever det samme uansett kilde.

Har prøvd å stille på aspect og på overscan med samme resultat.
    Så noen som vett om det er et problem, eller om tven bare et sånn ?
    Legger ved to bilder og se spesielt på nedre siden av bildet.

EDIT: Hadde glemt å legge ved bildene ja, men du ser det spesielt på bilde test2

@Chrisonfire: Synes å se noe lignende på bildene av tv'en din på hjemmekino bildene. Eller så er det bare meg som prøver å se etter noe som ikke er der hos deg
    Du må gå nærme tv'en for å se det, da rammen og panelet ser så sei like ut pga glasset på fronten av tv'en.
    Hjemmekino: Denon avrX5200W ,B&W Cm10s2, Sony HW65ES, Panasonic Bluray, Toshiba HDdvd, Intel NUC, Sony PS1-4, Htpc, Nintendo, Sega, Xbox 1 360 & One.
    Stue: Denon avr3313, B&W CM8, Panasonic P65vt50, Mac mini, Nintendo WiiU, Lyse HD pvr

Intermediate Chrisonfire sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at bildene dine ikke kommer opp hos meg..

Har den samme TV'n som deg, men har ikke samme problemet.
    Prøv med 1080p pure direct av. Med denne "på" vil ikke 16:9 overscan funke.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde glemt å laste opp bildene, men nå er de der.

Har prøvd å skifte bilde profiler. Og har og prøvet å ta pure direct av og overscan av og på. Og med overscan på så faller bare bildet uten skermen, men den svarte linjen er der ennå nederst på panelet(bildet).

Når jeg tok 1080P pure direct av tidligere idag, så virket det som om noen mindre svarte linjer som jeg hadde på sidene forsvant, men det nedre er der ennå.
    Synes og at bildet forflytter seg av og te, sikkert for å unngå fastbrenning, men er plagsomt da jeg ser det og ser og at større svarte linjer kan komme øverst, på en av sidene eller nederst når det skjer
    Hjemmekino: Denon avrX5200W ,B&W Cm10s2, Sony HW65ES, Panasonic Bluray, Toshiba HDdvd, Intel NUC, Sony PS1-4, Htpc, Nintendo, Sega, Xbox 1 360 & One.
    Stue: Denon avr3313, B&W CM8, Panasonic P65vt50, Mac mini, Nintendo WiiU, Lyse HD pvr

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du må sette pixel orbiter til auto

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan hende det var litt i meste laget det der på den nederste linja hvertfall, på sidene ser det helt normalt ut, bildet går ikke HELT 100% inn i rammen og går man helt nærme kan man se kantene, hvertfall på de Panasonic vi har hatt inne i butikken dette året

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det var jo det der på den nederste linjå jeg reagerte på, da det på sidene bedret seg etter jeg tok av "1080p pure direct".

Skal prøve å sette pixel orbiter til auto når jeg kommer hjem for å se om det hjelper, selv om jeg tror at jeg prøvde det igår uten at det bedret seg.

Men hva kan jeg ellers gjør om det ikke hjelper, er det ikke noe settings jeg kan låse opp sånn som når du skrur på "isfccc"?
    Vett det er noe settinger som er låste for forbrukerne, men kan låses opp av folk som kalibrerer eller hvis du kjøper en slags lisens eller noe sånt.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom hjem igår og da sto allerede pixel orbiter til auto, prøvde å sette det til det motsatte, men ingenting skjedde.

Men hva kan jeg ellers gjør når det ikke hjalp, er det ikke noe settings jeg kan låse opp sånn som når du skrur på "isfccc"?
    Vett det er noe settinger som er låste for forbrukerne, men kan låses opp av folk som kalibrerer eller hvis du kjøper en slags lisens eller noe sånt.
    Er det noe annet jeg kan prøve?

Newcomer TV Dinnah sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo ta deg en tur til en butikk hvor de har VT50 utstilt og se etter om du ser det samme der. Jeg er ganske sikker på at bildet normalt skal fylle ut hele skjermflaten helt ut til ramma, uansett modell eller størrelse, så det spørs om du har fått en mandags-tv.

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På min 65VT50 så fyller ikke bildet helt ut til ramma, tror det skal være slik og det er ikke et problem i det hele tatt for min del ihvertfall.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal innom hifiklubben idag der jeg kjøpte tv'en for å hente ny receiver og høytalere, så kan jo se der om det er det samme problemet.
    Og ja jeg er enig i at bildet skal normalt fylle ut hele skjermflaten helt ut til rammen, uansett.

@Larzen: Det er ikke et problem, men synes det burde gjøre det. Men når det er helt likt på sidene og øverst i panelet mens det er en merkbar forksjell nederst, så er det jo litt rart. Spesielt med tanke på at der ca 0,5cm.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •